- 754 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
GEÇTİ BİZDEN SEVDALUK
Sadece gözlerine bakıp saatlerce türküler yazabilirdi... Satırlara sığmayan, sığmayıp taşan o eski defter yapraklarından... Nasıl sığdırsındı o yaşlı adam onca hatırayı onca seneleri sıradan bir defter yaprağına? Bakıyordu adam kavuşamadığı kara sevdasına.
Susuyordu uzun uzun yaşlı kadın. Dudakları titriyor, gözlerini kaçırmaya çalışıyordu eski sevdalısından. Unutamamıştı belli ki bu yaşına kadar.
İçinde o adama besleyip büyüttüğü sevgiyle iz sürmüştü yıllar boyu. Hırçın kara denizin hırçın dalgaları yayılmıştı gözlerinin kıyısına. Nice sert yağmurları ağırlamıştı yorgun açık mavi gözlerinde...
"Sevduğum," deyip bozdu sessizliği yılların bedenini eskitip sevdasını eskitemediği yaşlı sevdalı adam. Kadın bozmadı sükutunu. "Yayla güzeli sevdam, papatya çiçeğım" diye devam ederken bakmaya devam ediyordu özlediği dudaklarına.
"Geçti bizden sevdaluk İsmail." deyip bozdu sessizliğini. Bakışları ayni noktadaydı ve sesi ağlamaklı geliyordu.
Adam: " Asla öyle bişe olmadi Fatma." dedi titreyen sesiyle. Kadın başını kaldırıp sevdiği adamın nemli kahverengi gözlerine dikti deniz mavisi yorgun gözlerini...
"Bak, ben seni 40 sene boyi burada bekledım. Hatırlay mısin? İlk el ele burada tuttuk, ilk burada eptım gamzeli yanağini, ilk burda çarpti yureklerumuz." diye devam etti adam. Ardından: " simdi her şey değuşti Fatma. Gazeller bizim zamanumuzda daha canliydi, ismumuzun yazulduğu gürgen artuk yok." deyip başını büktü. Yasli kadının gözlerinden yaslar süzülmeye başlamıştı. Adam gülümseyip: "bi asir devirduk nerdeysa, iklimler döğuşti, yollar geluşti, o yeni seranderler eskidi, bedenlerumuz buruşti ama sevdamuz hep beyidi. Hep çoğaldi. Hiç eskimedi." deyip sustu.
Yaşlı kadın uzattı ellerini sevdiği adamın ellerine ve ağlamaklı bir sesle:
"Geçti bizden sevdaluk, artuk evlenelım."
YORUMLAR
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
Kısacık bir yazı upuzun bir sevdayı ne güzel anlatmışsın. Bazen uzun satırlara, kalın defterlere ihtiyacı yoktur sevginin...
selam ve saygılarımla...
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
sağlıcakla kalın
Sevginin, aşkın hası burada, bu yazı da
Hani bir fıkra vardır
Torun ninesine sorar, ninem sen dedemden ilk gördüğünde elektrik aldın mı? Ninenin cevabı manidar, bizim zamanımızda elektrik yoktu gızım gaz lambası vardı deyiverir
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Saygı ve selamlarımla...