- 1170 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İslamda İbadet Çeşitleri
İSLAMİYET DE İBADET ÇEŞİTLERİ
"Gerçekten Allah, benim de Rabbim, sizin de Rabbinizdir. Öyleyse O’na ibadet edin. Dosdoğru olan yol işte budur." (Ali İmran Suresi, 51. Ayet)
Şüphesiz Rabbinin Katında olanlar, O’na ibadet etmekten büyüklenmezler; O’nu tesbih ederler ve yalnız O’na secde ederler. (Araf Suresi, 206. Ayet)
Öyle ki, Allah’tan başkasına ibadet etmeyin. Gerçekten Ben, sizi O’nun tarafından uyaran ve müjdeleyenim; (Hud Suresi, 2. Ayet)
1- Bedenimizle yaptığımız ibadetler;
Allah’a dua etmek, Allah’a şükretmek, güzel sözlerle Allah’ı anmak, helal kazanç için çalışmak, görevini hakkıyla ve dürüstçe yapması, öğrencinin dersine çalışması ibadettir. Evliyaları ziyaret etmek, hac, namaz, Oruç tutmak hepsi bedenimizle yapılan ibadettir.
Bilim öğrenmek, eğitimde bedenimizle yaptığımız ibadettir.
Yüce Rabbimizin ilk ayeti Alak suresi “1- Yaratan Rabbinin adıyla oku! 3- Oku! Rabbin sonsuz kerem sahibidir. 4- O Rab ki kalemle yazmayı öğretti. 5- İnsana bilmediği şeyleri öğretti.” Buyurur.
Yüce Rabbimiz okumamızı, yazı yazmamızı ve bilgi öğrenmemizi istiyor. Bilim öğrenmek ve öğretmekte bedeni ibadetlerdendir.
Hz. Ali “ İlim servetten üstündür. Çünkü sen serveti korursun, ilimse seni korur.”
(Ankebut Suresi, 45): Sana Kitap’tan vahyedileni oku ve namazı dosdoğru kıl. Gerçekten namaz, çirkin utanmazlıklar ve kötülüklerden alıkoyar. Allah’ı zikretmek ise muhakkak en büyük ibadettir. Allah, yaptıklarınızı bilir.
2- Malımız-paramız ile yaptığımız ibadet;
Muhtaçlara, sahipsiz olanlara, arkadaşlarımıza ihtiyaçlarına göre; para, yiyecek, içecek vererek yardımcı olmakta ibadettir. Sadaka vermek, faizden uzak durmak, helal kazanç ibadettir. Kurban kesmek. Yardımlar gösterişten uzak, gizli verilirse daha hayırlı olur.
BAKARA SURESİ 263 AYET: Bir tatlı dil ve kusurları bağışlamak, arkasından eza ve gönül bulantısı gelecek bir sadakadan daha hayırlıdır. Allah, hiçbir şeye muhtaç değildir, halimdir, yumuşak davranır.
3- Ruhumuzu-nefsimizi temizleyerek yapılan ibadet;
İnsanın ruhunu kötü olan her şeyden uzak olması, Allah’ı sevmesi, evliyaları, peygamberleri, imamları sevmesi, bütün Allah dostlarını dost bilmesi, Ehlibeyt-i sevmesi ruhumuzun ibadetidir. Nefsini kötü düşüncelerden temizlemesidir. Zinadan kaçınması, nefis arzularından uzaklaşmaktır.
(Nisa Suresi, 36): Allah’a ibadet edin ve O’na hiçbir şeyi ortak koşmayın. Anne-babaya, yakın akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yanınızdaki arkadaşa, yolda kalmışa ve sağ ellerinizin malik olduklarına güzellikle davranın. Çünkü, Allah, her büyüklük taslayıp böbürleneni sevmez.
AL-İ İMRAN 191 AYET: Ayet: Onlar ayaktayken, otururken ve yanları üzerine yatarken Allah’ı anarlar; göklerin ve yerin yaratılışı üzerinde düşünürler. Ve "Rabbimiz! Sen bunu boş yere yaratmadın, Sen yücesin, bizi ateşin azabından koru." derler.
BAKARA SURESİ 224 ayet: Sözünüzde durmanız, kötülükten sakınmanız ve insanların arasını düzeltmeniz için, Allah’ı yeminlerinize hedef veya siper edip durmayın. Allah, her şeyi işitir ve bilir.
Hz. Muhammed, “Muhakkak ki alimler, peygamberlerin mirasçılarıdır.” Buyurmuştur.
KARACA AHMET
Yer gök ehlinin sevgilisi,
Gönüllerin emsalsiz piri,
Hünkar’ın hidayet rehberi,
Sultanımız Karaca Ahmet.
Üsküdar’a tahtını kurdun,
Hasan Hüseyin’e yardım eyledin,
Dünya’yı görüp izledin,
Sultanımız Karaca Ahmet.
Ummanların ilmisin,
Müminlerin sevdiği pirsin,
3-E öğrencilerinin himmetisin,
Sultanımız Karaca Ahmet.
Bakışların nur olup doğar,
Tebriz-i Şems sana sevgi saçar,
Erenler, insanlar size koşar,
Sultanımız Karaca Ahmet.
İki cihanda güzel dostsun,
Dua edenlere himmet eylersin,
Nurunu, şefaatini beklerim,
Sultanımız Karaca Ahmet.
Azrail, Cebrail dostumuz,
Mikail, İsrafil, Allah yardımcımız,
Karaca Ahmet gönül sultanımız,
Sultanımız Karaca Ahmet.
Hasan Hüseyin BAYAR
HAKK YOLUNU SORARSAN
Evvel Allah’ı ararsan,
Doğruluktan şaşmayasın,
Yüce Rabbini sever isen,
Yine de Hasan Hüseyin’i sevmelisin.
Doğruluğu laf olsun diye söyleme,
Elinle koymadıkça alıp da yeme,
Sakın Rabbine asi düşme,
Yine de Hasan Hüseyin’i sevmelisin.
Varlığınla övünmeyesin,
Yoklukta isyan etmeyesin,
Helali atıp harama gitmeyesin,
Yine de Hasan Hüseyin’i sevmelisin.
Kalbinde imanı istersen,
Erenleri dostun bilirsen,
Yüceler yücesi Rabbini gitmelisin,
Yine de Hasan Hüseyin’i sevmelisin.
Evvel ALLAH diyelim,
“Bismillahirrahmanirrahim” bilelim,
Kalbimizi tertemiz edelim,
Yine de Hasan Hüseyin’i sevmelisin.
Kazancını helalinden kazan,
Kov ile gıybetten kaçan,
Rabbimiz “ALLA” a kalbini açan,
Yine de Hasan Hüseyin’i sevmelisin.
Hasan Hüseyin BAYAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.