- 1002 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Adele’in Tanrısı
Hayır. To be or not to be meselesi değil. Olacağı varsa olur çünkü. Biliyorum. Burada alışılmış dış mihraklara kulak tıkamak gerektiğinin kanısındayım. Mihrak diyorum ama yanlış anlama tanrım. Sizsiniz. Ya da en çok ben. Neyse. Görmedim. Duymadım ve İşitmedim demek işime geliyor şimdilik. Korkarım ki gülünç de geliyor söylediklerim sizlere. Sahte bir ruhun içine hapsolmuş soytarının hazin durumu gibi hani. Nasıl olmasın. Burada baharatlı bir kahkaha atmanın tam vakti. Ağzım kokuyor tanrım, yanlış anlama! Güldüren bu defa gülünç durumda çünkü. Bir zamanlar kendi düşen ağlamazdı evet; artık geçti. En çok düşenlere güler olduk. Neden tanrım? Gülmeliyim ben. Hunharca hem de. Beni gene yanlış anlama tanrım! İddia ediyorum bu söylediklerim ilgi ve alâkanızı celbetmedi. Zira rastgele sıralanmış cümlelerin ehemmiyet arz edecek bir yanı nasıl olsun ki sizler için. Kalın suratlı şairin, Allah-allah diyorum üzerine alınma tanrım- en çok insanı iddiasından vurur, kaidesini kale alıp yoluna devam edecek olursam daha da kahrolurum. Bu aşkı su istimal eden benim çünkü. Buna da sen müsaade ettin. Bağışlanma hakkımı geri ver bana tanrım! Beni bundan mahrum etme. İzin ver.
Ey aşk! Maşuk’un kalbinden çek ellerini!..
İddia ediyorum aşkım umurunuzda değil ölümden başka; tıpkı şu an söylediklerinin belgisiz zamirlerin umurunda olmadığı gibi. Bu kadar münafık bir telaşın arasında, ölümle boğuşurken aşkla yaşayanların hayatı mesele olmamalı sizler için. Ölüm ve aşk kadar birbirine yakışan başka bir çift varsa çıksın meydana, hesaplaşalım er meydanında. Mecnun delirmiş, Ferhat dağları delmiş kimin umurunda. Adele, diyorum tanrım. Adele’i bilmezsiniz.
Adele, Fransız bir kadındır. Genç ve bakiredir. İkimiz de kanlı iki zıt kutup gibiyiz. Aşkımız yasak, ama elma kadar değil. Bir araya gelemeyiz. Sadece bunu biliyorum, daha fazlası ürkütüyor zaten. Adele garson değil, sadece bir kadın... Güzeldir. Delil sunarak sizi ikna edemem bunun için, fakat bir şeyler olmalı. Ama ne?
Tanrım nasıl böyle bir kul oldum.
Ben ne zaman böyle ayıp şeyler söylemeye başladım. Gözlerim seğiriyor bakın. Saçmalamamalıyım. Fakat ciddi şeyler kaçırınca da ağzımdan ölüyorlar bebeler tanrım! En çok da kadınlar. En çok da SEN biliyorsun tanrım. Adele’i korumalısın bunun için?
İsrail’de neden çocuklar ölmüyor tanrım? El cevap: Haddini aşma ey insan! Hadi indir kollarını, tövbelerin anlamsız. Peki. Ama. Adele’i bağışla tanrım!..
temmuz 2015
YORUMLAR
hiçbir yerde ölmesin çocuklar!..hiçbir yerde!..hani belki çok klişe bir söylem olacak ve ölüm toprak sormuyor şu sıralar ama -gerçi hüviyeti sormaya başladı bazı bölgelerde- acının ve gözyaşının yeri yurdu olmaz, her yerde tek bir dilde döker gözyaşını insan...
yolunda gitmeyen olaylar karşısında hem kendini hem tanrı'yı hem de dünyayı sorgulamalıdır insan...
günahı da sevabı da kendi hesabına...
kurgu güzel...belki öyküye biraz daha derinlik katıp, olayları farklı boyutlardan çevirerek azgın sularında yüzdürebilir ya da boğabilirdin...
sevgiyle...
dans tanrısı Şiva' dan üç haber getirdim Adele’ ye…Kirli ellerimle dünyayı yarattım , ve sonra yok ettim. Tekrar yarattım yine yok ettim… Ellerimin arasından düşürdüm ve son kez yarattığım dünyaya ki sadece yarım bir ısırık,o da kırmızı bir elma… Sıra insanda ve dostu şeytanla ...Çocuk büyümeden tanrı büyüyor, çocuk ölmeden tanrı ölmüyor...ve çocuk konuşuyor :
(...)
ya tanrının gözleri kör, kulakları sağırsa ? ya hafızası yitik lisanı yoksa ? işte o zaman yeniden dua edelim… Aklımızın yarattığı tanrıyı, gözlerimizin gördüğü Adele’yi ve kulaklarımızla duyduğumuz dans tanrısı Şiva’nın sesini____________________________
hepsine
de ki
(...)
_______________________________Bence elveda bütün tanrılara…Ben ölünce onlarda benimle ölüyor…
Küçük bir itirafımı Adele’ye ilet …’’ İsrail’de neden çocuklar ölmüyor tanrım?’’ sorusuna cevap : Soyları o kadar kadim ki, tıpkı akılları gibi, akılları o kadar derin ki: tıpkı soyları gibi :soyları o kadar soylu ki : çünkü 124 bin peyganberin temsilcileri____________________________bundan dolayı olmasın ki?
Saygılar…..
CaNMaYBuLL tarafından 9/29/2015 2:59:58 AM zamanında düzenlenmiştir.