- 454 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Alo Kiralık Torun Hattı
Ne o, yoksa başlık sizi şaşırttı mı? Eğer size torun lazım değilse seçenek ve hizmette sınır tanınmıyor. Siz yeter ki isteyin, Avrupa’da pek çok şey kiralanabiliyor. Anne, baba, anneanne, dede... Doğrusunu söylemek gerekirse ben de bu haberi ilk duyduğumda çok şaşırmıştım. Dikkatle baktığınızda bu uygulamanın üç saç ayağı üstünde durduğunu görürsünüz:
Birincisi, bireysel yaşamın sürüklediği yalnızlık,
İkincisi, kapitalizmin açgözlülüğü,
Üçüncüsü, batıda yaşanan ekonomik kriz.
Bu haber yıllar önce binlerce gurbetçiyi gönderdiğimiz ve yollarına türküler yaktığımız Almanya’dan geliyor. Bizim ülkemizde de aile yapısı her geçen gün parçalanıyor. Buna paralel olarak aynı sorunların ülkemizde de cereyan etmesi işten bile değil. Haberin devamında çok üyeli geleneksel Alman aile yapısının daraldığına dikkat çekiliyor. Bu sebeple özellikle bakımevi ve huzurevlerinde kalan yaşlıların talepleri doğrultusunda kendilerine "kiralık torun (!)" temin ediliyor. Kiralanan yaşlılar arasında hiç torunu olmayan ya da zamanında torunuyla ilgilenecek vakit bulamamış kişiler de var.
"Almanya’daki bir internet sitesi başlattığı yeni bir hizmetle çocuklarına anneanne ya da dede arayan çalışan ebeveynlerle, emekliliğini çocuklarla ilgilenerek geçirmek isteyenleri buluşturuyor". Söz konusu sitenin veri bankasında kiralık torunlar da var. Site önümüzdeki günlerde hizmetlerine "günlük anne ve baba" uygulamalarını da dâhil etmek istiyormuş.
Genel duruma baktığımızda Avrupa, geniş aileden çekirdek aileye, oradan da bireyselleşmeye doğru ivme kazanmıştır. Ülkemizde de geniş aileden çekirdek aileye doğru bir yapılanma gözlenmektedir. Günümüzde park ve bahçelerde torununun elinden tutarak gezdiren, camiye götüren ve onlarla vakit geçiren kaç tane anneanne ve dede kaldı ki? Vardır elbette, ama her geçen gün sayıları azalmakta.
Allah (c.c.) bizleri parçalanmış aile yapısından korusun.
Yuvalarımız huzurla dolsun…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.