SAVAŞ TANRISI
" Refah aşk gibidir paylaştıkça güzeldir"
Şiddete, zalimliğe, adaletsizliğe hep beraber mühalif/ karşı durmadıkça bu olumsuzluklar asla bitmeyecektir.
/dr/
"Kendini sürekli savaşa hazırlayan barışı elde edemez”
SAVAŞ TANRISI FİLMİNDEN REPLİKLER
Şu anda dünyada dolaşan 550 milyon ateşli silah var. Bu da her 12 kişiden birinin silahlı olduğunu gösterir. Şimdi sorulması gereken: Geri kalan 11 kişiyi nasıl silahlandırabiliriz?
Hayatta sadece iki trajedi vardır. Biri istediğine sahip olamamak diğeri sahip olmaktır.
Kurşunlar oylardan daha çok lider degiştirirler.
Silah satmak, elektrikli süpürge satmaya benzer. İnsanları arar, emir alır ve çok fazla yürürsünüz. Ben eşitliğe inanan bir ölüm taciriydim. Kurtuluş ordusu dışında her orduya silah satıyordum. Müslümanlara İsrail yapımı Uziler satıyordum. Faşistlere komünizm malı kurşunlar veriyordum. Hatta, dotum Sovyetler’le savaştığı zamanda bile Afganistan’a mal götürdüm.
Gerçekten günümüzde yaşayan ve kendilerine lider diyen en iğrenç ve acımasız insanlarla çok yakın ilişkilerim var. Ama o adamların bazıları senin düşmanlarının düşmanlarıdır. Ve dünyadaki en büyük silah taciriysen, ki kendisi patronun olan Birleşik Devletler başkanıdır ve kendisi her gün benim bir yılda yaptığımdan daha fazla satış yapar, bazen silah üzerinde parmak izinin bulunması utanç verici olur. Bazen silah satmanın hoş olmayacağı güçlere silah satarken benim gibi serbest çalışan kişilere ihtiyaç duyarlar. Yani sen bana kötü diyorsun dostum ama, ben gerekli bir kötüyüm.
Bu dünya silah tüccarlarına kalacak çünkü herkes birbirini öldürmekle meşgul. Bu hayatta kalmanın sırrıdır: Asla savaşa girme.. Özellikle de kendinle…
Ben hiç hatırlanmak istemem, çünkü hatırlanmam demek, ölmem demektir.
Hayatta kalmak için asla savaşa girme. Özellikle de kendinle.
Ne açayım? Silah dükkanı mı? Onlardan Amerika’da Mc Donalds’tan fazla var.
İzlemeyenler varsa, bulup izlesinler...
Oyuncu : NİKOLA CAGE / Yuri Orlov
Senarist: Andrew Niccol
Yuri Orlov: Dünyada 550 milyon ateşli silah bulunmaktadır. Bu da her 12 kişiden birinin silahlı olduğunu gösterir. Tek soru: Geri kalan 11 kişiyi nasıl silahlandırabiliriz?
“Bu film silah kaçakçılığına, ülkelerin bundaki rollerine ve dünya devletlerinin denetimsiz silah ticaretini durdurmadaki ısrarlı başarısızlıklarına bir ışık tutuyor. Sorunun büyüklüğü karşısında ezilebilirsiniz, ama sizin gibi birinin vereceği küçücük bir destek bile bunu durdurmaya yardımcı olabilir. Uluslararası Af Örgütü’ne ve onların uluslararası boyutta sürdürdükleri silahlar denetlensin kampanyasına katılın. Lütfen bugün bir şeyler yapın ve talebimizi dünyayla paylaşın.”
“Savaş Tanrısı” (Lord of War – 2005) filminin bir sahnesine :
Ukrayna asıllı Amerikalı silah kaçakçısı Yuri Orlov (Nicholas Cage), televizyon haberlerinde 1989 yılında SSCB’nin çöküşünü açıklayan Mihail Gorbaçov’u duyunca, birden koltuğundan fırlar ve televizyon ekranından Gorbaçov’un o meşhur alın lekesini öpmeye başlar.
Soğuk Savaş bitmiş, demir perde kalkmış, Orlov için bol kazançlı günler başlamıştır.
Soğuk Savaş’ın bitmesi, aynı zamanda bir sürü küçük ve bol karlı sıcak savaşların başlangıcıdır.
1990 ile birlikte dünya üzerinde bir sürü bölgesel savaş ile birlikte Körfez Savaşı gibi büyük ve kanlı savaşlar başlar.
Yuri Orlov gibi küçük silah tüccarları dünyaya ölüm sattı. Bunu yaparken elbette büyük devletlerin korumasından faydalandı. Kar oranları müthişti.
Şimdi Suriye ve Ukrayna’da yaşanan iç savaşlarla birlikte Orlov’un ağa babaları için de gün doğmuştu!
Orlov, Ukrayna’daki eski general amcasıyla eski Sovyet silahlarını Afrika ve Afganistan gibi yerlere satarken, “savaşsevici” Cheney Cuntası, yeni füze sistemleri , savaş gemileri gibi çok daha pahalı sistemleri pazarlamaya hazırlanıyor yeniden.
Ve bu kirli savaşa Türkiyeyi dahil etme çabası mıdır? diye düşünmeden de edemiyorum?
...YASTAYIZ...
Diyarbakır " 5 HAZİRAN" meydanında seçim öncesi patlamada ve 20 TEMMUZ 2015 tarihinde SURUÇ da vahşi katiliamdan hayatlarını kaybedenlere rahmet, yaralılara acil şifalar diliyorum.
dem tari//zaman karanlık
dem tari//zaman karanlık
YORUMLAR
İçeriği can sıkıcı olsa da yazı keyifli idi
Gazeteci sevgili Çetin Altan bir televizyon kanalının söyleyişi programın da anlatmıştı. Dünyada ki Silah patronları müşteri potansiyellerini şöyle belirlerlermiş. Bir gecede kaç çift cinsel ilişki kurar ve bu ilişkiden ne kadar kadın hamile kalır ve dünyaya kaç bebek getirir. Bu sayıyı potansiyel müşteri olarak görürlermiş sonrasın da yapılacak iş pazarlama. O zaman devreye iyi adamlar ve kötü adamlar organize etmek kalıyor. Yani kolluk kuvvetleri ve asiler bu senaryo hep tutarmış.
Ve geriye kalan hesap şu olurmuş bu silahları alan müşteriler ne kadar süreyle çatışır ve ne kadarı ölür ve kasaya ne kadar para girer türünden hesaplar yaparak silah üretirlermiş.
Müşteri portföylerini de genelde demokrasi kültürü ve insan hakları bilinci gelişmemiş ülke ve toplumlardan oluştururlarmış.
İnsanlık bu kadar ölmek için gaza gelmeye müsait olunca adamların işleri nesiller boyu ölümsüz oluyor.
Yani sektör karlı bir sektör
Kalemine sağlık
Saygı selamlarımla
Serhat BİNGÖL tarafından 7/22/2015 12:25:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
DemAN
Saygıyla selamlıyorum