- 1024 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allah'ın Kudreti
ALLAH’IN KUDRETİ
Allah: yer, gök ve ikisinin arasında bulunan her şeyin sahibi ve malikidir. Hiç kimse hakimiyetin de otoritesinde, mülkinde ve yönetiminde Allah’a ortak değildir. Hiçbir şey ona rakip ve eş olamaz.
Rabbimiz mutlak ilim ve irade sahibidir. O’na hiçbir varlık güç yetiremez.
Allah bütün evrenin sahibi, yöneticisi ve hakimi’dir.
Alllah daimdir: Evvel – ahir, zahir-batın ( SONSUZA KADAR) daima var olan Allah’tır.
Bir şeyin olmasını ister ise, “Ol! “ Deyince istediği olur, gel deyince gelir, git deyince gider. Her şey Allah’ın emrine tabidir.
Allah’ın izin verdiği şefaatçiler (Dünya ve ahrette) vardır. Bu kimselerde Allah kuralları dışına çıkmadan, Allah’ın izniyle, ona vekil ve yardımcısı olarak görev yaparlar. Rabbimizin istemediği hiçbir şeyi yapamazlar, Onun emrine uyarlar.
Şeref, şan, yücelik, itibar, izzet, dürüstlük, hak, nasip, murat ancak Allah’ın katındadır.
Allah doğmamıştır, çocuğu yoktur, uyku böyle şeylerden uzaktır, bütün kötülükler Rabbimizden, Rabbimizde bütün kötülüklerden (sübhandır) uzaktır.
Allah: adaletli, bağışlayıcı, alim, sübhan, malik, melik, sahiplerin sahibi, öldüren, dirilten, var - yok edendir.
Tur Dağında: Hz. Musa Allah’ı Teala’ya seni görmek istiyorum diye ısrar edince,
Allah’ı Teala Hazretleri
- Musa karşı dağ beni görecek bak ne oluyor buyurdu.
Allah’ı Teala Hazretleri kendini dağa gösterince kocaman dağ su olup erimiştir.
Bu rivayet Rabbimizin kudreti, nuru, yüceliği ve kötülüklerden münezzeh (uzak) oluşu hakkında kanaat verir.
Biz kullarına “Rabbimize hamd” ederek, ona ibadet ve yaşayış tarzımızla, ahlakımızla (inşallah)layık, iman ehli kulları olmayı dileriz. İnşallah ona dost ve onun katına yücelmiş, cemaline, yüceliğine secde eden ilmine, kemaline, sevgi ve rahmetine daima layık kulları olmaya çalışmalıyız, inşallah layık oluruz.
Evvel Allah’ın korumasına şefaatine merhametine, nuruna muhtacız, bizleri kötülüklerden şeytan ve şerlilerin şerrinden koruyandır.
Selam olsun “alemlerin RABBİ Cenabı Allah’a, peygamberlerine, mürşitlerine, imamlarına, meleklerine, evliyalarına, yer ve gök ordularına ve mümin kullarına.”
Evliyalarına, peygamberlerine, meleklerine, yer gök ehline saygı ve sevgi Allah’a sevgi ve saygı kabul edilir.
Allah’ın temizliği kadar bütün peyğamberleri, İmamları, evliyaları, melekleri tertemiz kabul etmeliyiz. Rabbimin peygamberleri, melekleriyle, Ehlibeyt ile dava olunmaz.
İnşallah Yüce Rabbimiz bizleri daima sever, bizden razı olur, bizlerde ŞEREFLİ YÜCE ALLAH’’ı sever Allah’ tan razı oluruz.
SELAM İZZET SAHİBİ CENABI ALLAH’A VE ELÇİLERİNE
Hasan Hüseyin BAYAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.