Yolcu! yolcu kalbe yürü
Yeni yıla girerken hepimiz bir umut deryasında yüzüyoruz."Yokluk varlığın aynasıdır" yeni yılda yoksulluktan kurtulmak "damlaya gizlenmiş derya olmak" istiyoruz.
Öyleyse "Yoksulluk cömertliğin aynasıdır" diyip moral ve motivasyonumuzu bozmamalıyız.
Her şeyden dert yakınır bir haldeyiz. Ama Mevlana diyor ki; "İnsan bilgiye ulaştı mı ayak kanat olur?
Yaşadığımız Koşulların yoksullukların altında israf kar tutumumuzu hiç tarttık mı? Ya da hayatımıza yön verecek bilgiye sahip olmayı hedefledik mi? Mevlana diyor ki "Bilginin iki kanadı vardır" sizce bilgi yaşamımızın güneşi olmak için yeterlimidir?
Yeni yılda "Gündüz gibi ışıyıp durmak istiyorsan, geceye benzeyen varlığını yak" yani nefsinden uzaklaş diyor Mevlana. Umudum odur ki daha sade bir yaşamı benimser ve yeni bir sayfa açarız.
Bazen nehirler gibi akmak isteriz. Ama damla olmadan nehir’e dönüşmemiz sizce mümkün müdür?
Ben bir çiçeğin yaprağındaki şebnem olmak isterim. Küçücük ama hayatta değer katan bir damla…
Yatın, katın, villanın, lüks bir hayatın kapısında bekçi olmak yerine, bir bahçıvan olmak ve gül yetiştirmek sizce daha kutsal bir yaşam tarzı değil mi?
Ya da toprağa gizlenmiş bir tohum olmak, sonrada başak vermek…
Mevlana dan bir güzel söz daha yazarak asıl meseleye dönmek istiyorum. İtirazlardan, hırstan, kibirden kurtulamayan "Burnuna sarımsağı tıkanlar gül kokusunu alamazlar" diyor. Dilerim yeni yılda baharı müjdeleyen kardelen çiçekleri kadar cesaretli oluruz. Ve insan olmanın şuuru ve o kutsallığı ile en azında karanlığa meydan okuyan birer yıldız gibi bilgimiz ile ışıldarız.
Mevlana’nın vuslat yıldönümü nedeni ile Esenyurtlular ile Mevlana’nın yaşamından örnekleri paylaşan Prof.Dr. İskender Pala, gecede yaptığı konuşmanın sonunda dedi ki; "Yolcu.! Yolcu Kalbe Yürü.." Bu sihirli sözü sahibi bir prof dr. Evet bence yeni yılda doğduğumuz günden şimdiye kadar geçen ömrümüzde geriye kalanı için en azından rehber etmeli ve yolcu olduğumuz dünyada bir birimizin kalbine yürümeliyiz. Ve sevgiyi paylaşmada çok cömert olmalıyız. Sevginin olmadığı bahçede gül bitmediği gibi, sevginin olmadığı evde mutluluktan, sevginin olmadığı sokakta huzurdan, sevginin olmadığı şehir cehennemin de yaşamak istemiyorsak yeni yılda kalbe yürüyelim.
Sevginin gücünü kantarda tartmak isteyen nice örnekler Ferhat’ı ibret alamadılarsa Allah onları ıslah etsin demekten başkaca bir sözüm yok.
Ama yeni yıl da birde yaşadığım şehirden birkaç örnek vererek bugünkü sizlerle paylaştığım yazıma son vermek istiyorum.
Esenyurt, yüksek binaları ile ay dedeyi gölgelerken, çocuklarımız güneş amcanın sıcaklığına da yarın hasret kalacak gibi.
Yollarında ki trafik yoğunluğu, sokaklarında her geçen gün artan nüfus yoğunluğu, alt yapıdaki çatırdama sesleri ile yeni yıla girdi.
Bir doğan Araslı Bulvarı’nın sağında solunda yükselen binaların ihtişamı bir yana kaldırımlarında bir anne çocuk arabasını, bir engelli tekerlekli sandalyesini süremiyor.
İnanmayanlara tek tek engelliler için yapılan rampaları göstere bilirim.
Başta ulaşım ayrı bir dert olmaya başladı.
Düt minibüs geliyor.
İstanbul’un modern ilçesiyiz dedik ya Metrobüs ve tramvayı sormayın düt minibüs geliyor …
Eskiden minibüs muavinleri "Topkapı Topkapı" diye bağırıyordu. Şimdi ise "Avcılar.. Avcılar…" diyor.
Esenyurt yeni projeleri ile İstanbul’un modern kenti görüntüsünü harami deredeki göğü parselleyen binaları ile göstere dursun. Gözün aydın İstanbul bizim Kıraç’ta artık binaların altındaki bodrumlarımızda iskana açılacak. "Bak yerimiz değerlendi". Muteahit Kıraç’ta arsaları toplayacak, topraktaki eğimden dolayı üç kat bodrumu katı daire olarak yapıp satabilecek.
Hadi yatırımcı "mücahitler" af edersiniz Müteahitler karınıza kar katmak için. Buyurun yeni yılda Esenyurt’a.
Yeni yıl da Esenyurt’ta yerleşen insanların istihdam sorunlarına alış veriş merkezleri ile çözüm arayışları var. Merak ediyorum 450 bin ileride 750 bin insanın iş ihtiyacı nasıl karşılanacak? Soruyu muhatapları her halde çözüm bulmuşlardır mesela "Eşiniz ev temizliğine, siz bahçıvanlığa, çocuğunuz sokakta temizliğe, kızınız kafeteryada garsonluğa gitti mi evinizi geçindirirsiniz önlemini almıştır.
Ya da kenti yönetenler "Allah tüm kullarının rızkını verir" dedikten sonra, siz de yüz camimizden birine giderek günlerinizi dualar ederek kul olmanın huzurunu araya bilirsiniz.
Nasıl yani demeyin. İbadet etme önerisi fena fikir değil hani…
Başka demeyin; Başka sorunları bir dahaki yazıda yazmak üzere şimdilik yeni yılınızın şu yeni günlerini kutluyor, her şeyin gönlünüzce olması için yüreğinizden sevgiyi eksik etmeyin diyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.