- 943 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
FRANSIZ İHTİLALİ YÜZKIZARTICI SUÇ SAYILMALI
FRANSIZ İHTİLALİ YÜZKIZARTICI SUÇ SAYILMALI
Ertuğrul Çaylar ([email protected])
Cumhuriyt ilkkez 1776 da Amerikada icat edilerek kurulmuş, insanlığın problemlerini çözeceği yeni ve iyi bir rejimm bulunmuştu. O tarihte. Osmanlı Devletinin rejimle ilgili bir sıkıntısı yoktu. Çünkü Osmanlı halkının elinde kendi yazdıkları bir anayasa yoktu ama Allah tarafından müslümanlara verilmis yazılı bir anayasaları vardı. O da Kuran-ı Kerimdi.
1789 Fransız ihtilali veya devrimi ile, Avrupada monarşi yıkılıyor Cumhuriyet yeni ilan ediliyor. Bu ihtilali Müslümanları haricinde Tüm dünya devletlrerinin hepsi klabul ediyor veya ettiriliyor. Gerçekten bu ihtilalle kilise yönetinine son veriliyor, LAİKLİK anlaşmasıyla Hırıstiyanlık ve yahudilik, kelimelerde kalırken, Gerçek İSAVİLİK ve MUSAVİLİğin yasaklanıyor, Kiliseden dışarı çıkmamak üzere hürriyetlerine kavuşuyordu. Bu dünya foksiyonu yasaklan bu ili din Laiklikle Devlet bu dünya adamı Kilise ise o, dünya adamı oluyordu.
İnsanlar cumhuriyeti ilan edince buna bir dünya görüşü gerekliydi. Kapitalizim ve sosyalizim idaresininden birini seçen ya soryalist ya kapitalist cumhuriyetler ilan ettiler. Bu dünyayı değiştiren bir olaydı. Bu iki İdeoloji birlikte 1. Dünya savaşını çıkardılar ve Din ile idare edilen Osmanlıyıda yiktılar. Bu ideolojler Laiklik sayesinde Tüm dünyayı huzursuz etmlşti. Nihayet 1968 olaylarıyla Çekoslovakya da patlak vermesiyle Kapitalizim ve Sosyalizim ideolojilerı de iflas etmiş oldu. Dünya’ya yön veren baronlar Küreselleşmeyi ortaya att. Bu kez de İran İslam Cumhuriyetini kurmasıyla, Dünya’yı değiştiren yeni olay ortaya çıktı. Domio etkisi başlamıştı. Almanyada duvarlar yıkıldı. Rusya rejimini değiştirdi. Bütün ülkeler değişimini yaparak Batılı ittifaklardan bağımsızlığını ilan eden edene. Türkiyenin Sekuler anayasasına sahip çıkan ordu, 10 yılda bir darbeyle değişimden uzak tutu. Bugün Türkiyemiz 1968 den beri halkın kendi iradesiyle değişime müsade edilmezken, İslam ülkelerine Çumhuriyet bile kurdurmak istemiyorlar, Arap baharı seneryoları oynatılıyor. Sayın Çumhurbaşkanımızın çıkış tezi şu üç madde değilmiydi.
1- Değşimden vazgeçmek ihanettir. Engel olanlar ihanetçidir.
2- Türkiye üçüncü dünya ülkesi olamaz.
3- Çözüm sürecini terör örgütü için başlatmadık.
Fransız ihtilalinin yıl dönümünü frasada kutlandı. Fransa başkanı yuhalandı. (Googleye yapılan yorum 15.07.20159)