- 2258 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
İÇİM YANAR YANAR KAYBETTIKLERIMIZ GERİ GELMEZZ...
Türk edebiyatının çalışkan şairleri arasında bulunan Ali Püsküllüoğlu, Ülkü Tamer, Turgut Uyar ve Edip Cansever şiirlerine benzer özellikler taşıyan ilk şiirleriyle “İkinci Yeni” şiirinin ölçülü, dengeli bir şairi olarak görüldü. 1970 sonrasında tümüyle yeni bir şiire yönelen Püsküllüoğlu, toplumsal olgu ve olaylarını ele aldı. Püsküllüoğlu, şiirlerinde yer yer Behçet Necatigil’in “kırık dize” yapısını da uyguladı.
1935 2008
AVNİ ANIL KİMDİR?
İstanbul’da 23 Nisan 1928 yılında doğan Anıl, Selimiye’deki Ondokuzuncu İlkokulu bitirdi, Paşakapısı Ortaokulu ve Haydarpaşa Lisesinde okudu, askerlik sonrası Polis Enstitüsüne girdi. Anıl, 1955 yılında polislikten ayrıldı ve gazeteciliğe başladı, Akşam gazetesinin sanat sayfasını 3 yıl yönetti. İstanbul Radyosunun haber servisinde 1955-1967 yılları arasında çalışan Anıl, 1967 yılında ’Anıl Yayın Ajansı’nı kurdu, Dünya gazetesinin sanat sayfasını yöneten Anıl, ’Musiki ve Nota’ adlı dergiyi çıkardı. Anıl, ’Musiki Sözlüğü’ adı altında dört ciltlik eserinde musiki tarihi için önemli hatıralar yayımladı. Anıl’a 1988 yılında Devlet Sanatçısı unvanı verildi.
Çok sayıda sevilen şarkıya imza atan Anıl’ın, ’Mihrabım’, ’Bu Akşam Bütün Meyhanelerini Dolaştım İstanbul’un’ ’Bir Ateşim Yanarım, Külüm Yok, Dumanım Yok’, ’Kader Kime Şikayet Edeyim Seni Bilemem’, ’Şarkılar Yazdım Sana’ gibi bestelerini yaptığı sevilen şarkıları vardı.
120’yi aşkın eseri bulunduğu bildirilen Avni Anıl evli, iki kız ve bir erkek çocuk babasıydı
1928 2008
Eserleri 150’nin üzerinde dile çevrilen Aytmatov, son romanını Dağlar Devrildiği Zaman – Ebedi Gelin adı ile 2007 yılında yazmıştı.
Kırgızistan’da 2008 yılı, Cengiz Aytmatov yılı ilan edilmişti.Türk Dili ve lehçelerini konuşan ülkeler arasında bir dostluk köprüsü olan Cengiz Aytmatov’un vefatı sadece edebiyat dünyası için değil Türk Dünyası ve bütün dünya için de çok büyük kayıptır.
12 Aralık 1928’de Kırgızistan’ın Talas Eyaleti ’ne bağlı Şeker Köyü’nde doğdu. Bişkek’te Veteriner Fakültesi’nden mezun oldu.
1928 20008
Aysel Gürel’in vasiyeti
19.02.2008
Tedavi gördüğü hastanede önceki gün karaciğer yetmezliğinden vefat eden ünlü söz yazarı Aysel Gürel bugün toprağa verilecek.
Firuze, Ünzile gibi çok sayıda hit olmuş şarkının sözlerini yazan 80 yaşındaki Gürel’in cenaze namazı öğlen Teşvikiye Camii’nde kılınacak. Ünlü sanatçının yine sanatçı olan kızları Müjde Ar ve Mehtap Ar annelerinin kadınlar için bir vasiyeti olduğunu açıkladı.
Mehtap Ar, Aysel Gürel’in vasiyetini şöyle sundu, “Annemin vasiyeti şuydu, tüm kadınlara söyle; bilsinler ki ben 80 yaşıma kadar çalıştım ve dimdik ayaktayım. Çalışmak ve ayakta kalmak güç ama ben başardım, tüm kadınlar da başarabilir."
Tiyatro sanatçısı Savaş Dinçel, vefat etti.
Evinde iç kanama geçiren Dinçel (65) ambulansla kaldırıldığı Memorial Hastanesi’nde yapılan müdahalelere rağmen kurtarılamadı.
Çağdaş Macar edebiyatının önde gelen kadın romancısı Magda Szabo’nun, 90 yaşında evinde öldüğü bildirildi.
MTI ajansının haberinde, Magda Szabo’nun dram, deneme ve şiir dallarında birçok eser verdiği, romanlarının birçok dile çevrildiği belirtildi.
Szabo’nun, Macaristan’da birçok ödül aldığı, dört yıl önce de "Kapı" adlı romanıyla Fransa’nın yabancı roman dalında en saygın ödülü olan Femina ödülünü aldığı kaydedildi.
VE NİCELERİ GELDİ GEÇTİ....
YORUMLAR
ne vefalı ne güzel bir yüreksin saygıdeğer yazar...kimler geldi ...kimler gelip geçecek...ne mutlu arkasından güzel işler bırakanlara ve ne mutlu güzelliklere sahip çıkanlara ..
ebediyete göçenleri rahmetle anarken kutlarım yürekten gönül güzelliklerinizi..sanata hizmetlerinizi..
sevgi saygım her daim...
2008 “Dünya Nasreddin Hoca Yılı
Mevlana Yılı olarak kutlanan 2007'nin ardından, 2008'de de Nasreddin Hoca'nın 800. doğum yıldönümü kutlanacak.
Nasreddin Hoca ve Turizm Derneği Başkanı Taner Serin, türbesi Konya'nın Akşehir ilçesinde bulunan Nasreddin Hoca'nın, büyük bilgin ve düşünürler yetiştiren 13. yüzyılın, Türk-İslam dünyasına hediye ettiği Mevlana, Yunus Emre, Hacı Bektaş-ı Veli gibi kültürel değerlerden biri olduğunu belirtti.
UNESCO'nun Mevlana Yılı ilan ettiği 2007'de Mevlana'nın, mesajları, hayatı ve eserlerinin tüm dünyaya yoğun şekilde tanıtılmakta olduğunu anımsatan Serin,
''Mevlana'dan bir yıl sonra, 1208 yılında dünyaya gelen Nasreddin Hoca'nın 800. doğum yıl dönümünü 2008 yılında kutlamaya hazırlanıyoruz.
konuyla alakalı olmasada önemli bence....