Salmanlı'nın Çocuklarla ilgili Gelenekleri
Çocuk Cinsiyetini Tahmin Etmek ile İlgili Yapılanlar: Gebe kadın dışarı çıkarılır. Bir minderin altına bıçak, bir minderin altına da makas konur. Sonra bıçağın olduğu mindere oturursa erkek, makasın olduğu mindere oturursa kız olacağı düşünülür. Eğer, kadının göbeği sivri ise erkek, yassı ise kız olacağı tahmin edilir.Düğünde gelin güveyin evine geldiğinde gelinin kucağına bir çocuk oturtulur.Oturtulan çocuğun cinsiyeti ne ise ilk çocuğunun da o çocuğun cinsiyetinde olacağı öngörülür.
Çocuk Doğduğunda Yapılan Gelenekler:
Gırhlama(Kırklama): Çocuk doğduktan kırk gün sonra önceden hiç el değmemiş bir kaşıkla kırk kaşık su bir kaba konur. İçine altın ya da gümüş bir yüzük atılır. Bir Fatiha ve üç İhlas Suresi okunur ve çocuk bu suyla yıkanır.Buna işleme gırhlama(kırklama) denir.
İlk Dişi çıktığında(Dişediğinde) Yerine Gelmesi Gereken Gelenekler: Çocuk ilk dişini çıkardığında diş hediği denen bir tür yemek yapılır. Buğday vs haşlanır ve buna diş hediği denir. Bu haşlanan buğday komşulara akrabalara dağıtılır. Çucuğun diş çıkarmasına dişemek denir.
Çocuk çok ağlıyorsa bir mezarlıkta bir mezara yatırılır ve bir süre mezarlıkta yalnız bırakılır. Susması beklenir. Bebek susarsa cinlerin veya kötü ruhların bebeği bıraktığına inanılır ya da bebeğin ruhunun yeniden bebeğe geldiğine inanılır. Yani bir anlamda bebeğin ruhunu cinler başka bir ruhla değiştirmiştir. Dolayısıyla bebeğin de huyları değişmiştir.
Çocuğun Yürümesi Geciktiğinde:
Konuşması Geciktiğinde:Dilinin bağlı olduğu düşünülürse dilin altı hafifce kesilir.
YORUMLAR
Bunlar belli bir yere has adetler olmalı... genele mal etmek mümkün değil... Konuyu işleme şekliniz ve tarzınız okumaya keyif katmakta. Güzel paylaşımınıza,edebiyata verdiğiniz emeğe ve yaşattığınız okuma keyfine teşekkürler... Tebriklerimle... Saygıyla...