- 483 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AVM LER Mİ? AVM LER Mİ?
Başlığı açacak olursak ; alış veriş merkezlerimi? Alış veriş meydanlarımı ?
İkisini kıyaslayacak olursak arada büyük bir fark yada farklar olduğu aşikâr. Biraz eskiyi düşünelim. Yani ortalama bi 10 yıl öncesini. İstanbul dışında her sehirde avm yoktu. Olanlarda ise 1 tane belki vardı. Peki o zaman bu avm leri tıklım tıklım dolduran insanlar alış veriş lerini nerede ve nasıl yapıyordu? Tabiki çarşıda pazarda...
Her şehrin mutlaka meşhur bir caddesi vardır. O caddelerde dükkanlar, ara sokaklarda tezgahlar, yani genel olarak çarşı dediğimiz aliş veriş meydanları...
Peki ya şimdi. ? Kocaman gösterişli binalar ve anlamını bilmediğimiz ilginc afilli isimleri. Olaya iyi yönden bakacak olursak o binaya girdiğinizde her türlü ihtiyaci karşılamak mümkündür. MagazLar fastfood lar sinema kafe market ve daha neler neler... Yani Avm dediğimiz yer aslında tek seferde ihtiyac görme binaları. Fakat herhangi bir mağazaya girdiğimizde "pardon, bunun small boyu varmı. Acaba bu reyon kampanyaya dahilmi?" gibi sorular dışında diyaloglar kurmak mümkün değil...
Bir de meydanları düşünelim. Selam vererek girdiğimiz dükkanlarda fiyat yüksek gelirse mutlaka pazarlık etmenin bir yolu vardı. "Senin memleket nere usta" diyerek lafa başlardı babalarımız. "Bak biz ordan kız aldık, bak biz oraya kız verdik,bak hemşeri çıktık " diyerek ortam kurulurdu. Ama bir şekilde esnafla müşteri arasında bir sohbet vardı.
Ben o günleri şimdiden özledim. Metropolleşme ve gelişme dedikleri böyle ise ben bu gelişmeyi pek sevemedim. "Rafta kalmamış abim sen otur bi çayımı ic çocuk hemen depodan getirir" diyen esnaf abimi şimdiden çok özledim. ...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.