- 278 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÇOCUKLARDAN ÖZÜR DİLİYORUM
Silah fabrikalarının yerine; çocuk maması, çocuk bezi, çocuk oyuncakları fabrikaları olan bir evren kuramadığımız için bütün Dünya halklarının çocuklarından ve kendi çocuklarımdan özür diliyorum…
Dünya’daki tüm askeri alanların yerine; palmiye, çam, çınar, akasya, ceviz, badem, salkımsöğüt, kavak, kestane, dut, yenidünya, muz, kayısı, şeftali, elma, erik, portakal, mandalina, limon ve bin bir çeşit ağaçlarla bezenmiş parkları olan bir evren kuramadığımız için bütün Dünya halklarının çocuklarından ve kendi çocuklarımdan özür diliyorum…
Dünya’daki tüm savaş alanlarının yerine; gül, sümbül, menekşe, nergis, papatya, karanfil, açalya, begonya, çiğdem, erguvan, lale, fulya, kasımpatı, leylâk, nilüfer, orkide, sarmaşık, yasemin, zambak ve bin bir çeşit çiçeklerle bezenmiş oyun alanları olan bir evren kuramadığımız için bütün Dünya halklarının çocuklarından ve kendi çocuklarımdan özür diliyorum…
Bütün Dünya halklarının eşit, özgür, mutlu ve sağlıklı olduğu, kardeşçe yaşadığı, sınıfsız ve sömürüsüz bir evren kuramadığımız için bütün Dünya halklarının çocuklarından ve kendi çocuklarımdan özür diliyorum…
Her şey insanlar için diyen, kimsenin dilinden, dininden, ırkından, renginden, inancından, yaşam tarzından ve cinsiyetinden dolayı horlanmadığı, ezilmediği, ötekileştirilmediği, öldürülmediği, doğduğu topraklardan sürülmediği, malının ve mülkünün talan edilmediği bir evren kuramadığımız için bütün Dünya halklarının çocuklarından ve kendi çocuklarımdan özür diliyorum…
Sınırların ortadan kalktığı, pasaportların çöpe atıldığı, sabah, öğle, akşam yemeklerine değişik coğrafyalardaki masalarda, bu sofralara değişik kültürlerin tatlarının servis yapıldığı bir evren kuramadığımız için bütün Dünya halklarının çocuklarından ve kendi çocuklarımdan özür diliyorum…
Yedi kıtada bütün çocuklara ve gençlere parasız, kaliteli ve çağdaş bir eğitim sistemi olan bir evren kuramadığımız için bütün Dünya halklarının çocuklarından ve kendi çocuklarımdan özür diliyorum…
Yedi kıtada bütün insanlara sağlık sorunlarında parasız kucak açan, bütün teknik donanımları olan, iyi yetişmiş sağlık elemanları bulunduran, dertlere derman sağlık sistemi olan bir evren kuramadığımız için bütün Dünya halklarının çocuklarından ve kendi çocuklarımdan özür diliyorum…
İş peşinde koşan, her işi yaparım diyen, bulduğu işte karın tokluğuna bir köle gibi çalıştıran insanlara; yeteneklerine göre iş, insanca yaşamlarını sürdürecekleri kadar maaş, bedenlerinin ve beyinlerinin posasını çıkartmayacak iş saatleri olan bir evren kuramadığımız için bütün Dünya halklarının çocuklarından ve kendi çocuklarımdan özür diliyorum…
Güzel düşlerin rüzgârı ile sarhoş olmuştuk…
Yeni bir Dünya kuracaktık…
Sizleri güzel yarınlarda büyütecektik...
Bizler bu kavgada yenildik...
Hepimiz çok gençtik…
Tecrübesizdik…
Aceleciydik…
Ve saftık...
Sermaye sahibi egemenler ve işbirlikçileri bin yılların tecrübesiyle donanmışlardı…
Bin bir entrikayla, hileyle ve kalleşlikle bizi yendiler...
Safımızda olması gerekenler darmadağınıktı…
Cellâdına âşık olanlarımız vardı…
Kendini sömürene midesiyle bağlı olanlar, çıkarcılarımız vardı…
Bir aferine kendini satanlarımız, egemenlerin yalanlarını doğru sananlarımız, rahatım bozulmasın diyenlerimiz, derin uykudan uyanmayanlarımız vardı…
Küçük burjuva kişiliğimizden kaynaklanan kariyerizm hastalığımız doruktaydı…
Fraksiyonlarımız ve her fraksiyonun müride dönüşen militanları vardı...
Bizler bu kavgada yenildik...
Sizlere güzel günler, mutlu yarınlar bırakamadık...
Bu kirletilmiş, kokuşmuş, adaletsiz Dünya’ da sizi bin bir sorunla baş başa bıraktık…
Paranın değil insanlığın; güzelliğin, bolluk ve bereketin, eşitlik ve adaletin, özgürlük ve merhametin olduğu bir evren kuramadığımız için bütün Dünya halklarının çocuklarından ve kendi çocuklarımdan özür diliyorum…
Bir gün mutlaka düşlerimiz gerçek olacaktır…
Mağarada yaşayan, çiğ et yiyen insanoğlu ateşi buldu…
Dumanla haberleşenler, haberleşmede çağ atladılar…
Yollarda yaya yürüyenler otomobili, uçağı icat ettiler…
İnsanoğlunun dününü ve bu gününü karşılaştıranlar, yarınlarda daha güzel günler olacağını bilirler…
Tüm kavga, güzel yarınlara bir an önce kavuşmanın kavgasıdır…
Güzelliğin, bolluk ve bereketin, eşitlik ve adaletin, özgürlük ve merhametin olduğu bir Dünya, bir gün mutlaka gerçek olacaktır…
Bütün Dünya halklarının çocuklarına ve kendi çocuklarıma O güzel günlerin bir an önce gelmesini dilerim…
YORUMLAR
Dünyaya gelmelerine sebep olduğum için çocuklarımdan özür diliyorum. Dünyaya gelmeme neden olan babama teşekkür ediyorum. Dünya çelişki sosyalizmini yaşamakta, ama acı kapitalizme maruz kalmakta. Çelişki sosyalizmi, sosyal demokrasi denilen dangalaklığın solculuk taslayan hali, yani hem liberalizme "laissez-faire, laissez-passer" (bırakınız yapsınlar, bırakınız geçsinler) deyip, devlet eliyle bunun aksi politikalara saldırma hali...Demem o ki, kapitalist dünya da iyi niyetli olamazsınız, boş yere hayal kurmayın. Ve, realite gereği, "en güçlü" olun, gerekirse çocukları kıyma makinalarında doğrayarak... Yoksa emperyaller gelip doğrayıverir, orta doğudaki gibi...YAZINIZ BUNLARI DÜŞÜNDÜRDÜ BANA. Sizin şiirlerinizin de, yazılarınızın da sıkı takipçisiyim...Konuyu işleme şekliniz ve tarzınız okumaya keyif katmakta. Güzel paylaşımınıza,edebiyata verdiğiniz emeğe ve yaşattığınız okuma keyfine teşekkürler... Tebriklerimle... Saygıyla...