- 524 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Aynasızlar
Bir gün yolum daha önce belki de hiç ziyaret edilmemiş bir kasabaya düştü; taş çatlasın 20 haneli. Denizin kıyısında turlarken gözüm bir iskeleye takıldı ve haliyle üstünde koşturan çocuğa. Çok tuhaf idi. Küçük çocuk durmadan iskelenin bir ucundan bir ucuna koşuyor ve eğilip aşağıyı izliyordu. Hava kararıncaya dek izledim onu. Ardından da takip ettim. Bahçeli , güzel bir eve girdi. Bir anormallik yoktu halinde.
Akşam muhtara misafir olacağım içindir, berbere girdim. Bir tuhaflık da burada boy gösterdi. Berberde tek bir ayna dahi yoktu. Sakalımın durumunu görmeden gittim muhtara . Akşam bir güzel yedik yemekleri güveçte. Ardından tuvalet için masadan kalktım ve yine ayna göremedim; evde yansıyan hiç birşey yok idi.
Sabah iskeleye gittim. Nasıl bilmiyorum lakin ufaklığın geleceğinden emindim. Geldi ve beni görmeden iskelenin ucuna doğru koştu. Eğildi ve kaldı öylece. Merak edip yanına sokuldum. Iki farklı ses geliyordu kulağıma. Çocuk " baba yanındaki kim " diye sordu hemen . Sonra ise cevap gelmedi ... müthiş bir hızla evine koştu . Korkmuştum, peşinden gittim . Köylü çocuğun ağladığını görünce beni yanına çekti. Babası hasta imiş , öleceğini anladığı sırada suya girmek istemiş , bizim ufaklık da babasını görünce kalkmış yataktan takip etmiş , babası girmiş suya ve birdaha da dönmemiş. Bir gün ufaklık iskeleden babam ile konuştum diye bağırarak koşturmuş, soranlara ise suya eğildiği sıralarda onu görebildiğini söylemiş. O gündür ayna yok bu Köyle
YORUMLAR
Süper, vallahi de süper, billahi de süper! Size küçürek (minimal) öykünün kralı demiş miydim? Yok yok, demedim. O zaman kabul buyurunuz: Selam minimal öykülerin kralı!
Biliyorum insan kendi yazdığındaki hataları kolay kolay görmez. Ama, bence bir kaç kez, hani son halini vermek için okumalı. Bu daha çok okuyucuyu memnun etmeye yönelik bir adımdır tabi, ama yapması iyidir. Mesela, virgülden sonra ve, pek tırmalıyor gözü tıpkı aralarda anlamsız büyük harfler gibi. Bit, yazmışsınız, tabi ben onu bir diye okudum. Benim beynim değil, gelin, siz onu bir yapın.
Umarım kırılmamışınızdır?
Yeni öykülerinizi bekliyorum. Bu size değil, kendime bir kıyak elbette. Sizi favorilerime ekledim zira...
Saygılarımla