YORUMLAR
Sevgili dostum,güzel ve etkili anlatımlı bir öykü.Günlük yaşamımızda hepimizin karşı karşıya kaldığı veya
kalabileceği bir öykü.
Bu öyküde,Bizim toplum değer yargılarımızın bir çok kesitini bulmak,görmek mümkün.En önemlisi de,Kiraz
kızın,gelin gittiği ailede,ırkçı davranışlarla karşılanması ve ötelenmesi.Ama yine ayni toplum içinde iyi ve
yüce yürekli insanların da var olması kuşkusuz ki gerçek hayatta rastlanan şeyler.Güzel ve akıcı bir üslup
ile anlatımı yapılan bu öykü için kutlarım sizi..Bizden insan ve olay manzarasıydı öykü...Devamı var mı ?
bilmiyorum....şayet var ise hazla okuruz...yok sa da...kutlarız sizi...Teşekkürlerimiz ile...
Kemnur
TUĞAL KÖSEMEN
Çok güzel bir hikaye.
Bizim evde yeni misafirin telaşı var ya,
dün okuyup bitirmeme izin vermediler bizimkiler, bir işe koşturuverdiler anında.
Neyse,
bir fırsatını bulup tamamlayıverdik okuma işini.
Derslerle dolu, hüzünlü bir hikaye olmuş.
Ve de,
hayatımızın gerçekleri resmedilmiş yine.
Ne demeli?
Üzülüyor insan ister istemez böyle durumlarda.
Hiç olmasa, hiç yaşanmasa diye düşünüyor ama,
maalesef hayatımızın gerçekleri bunlar da.
Bu tür garibanların Allah yardımcısı olsun diyorum.
Bu güzel hikaye için sevgili dostumuzu gönülden kutluyorum.
Kemnur
hüzünlü bir hayat hikayesi. devamı olacak sanırım.
Anlatımınız oldukça akıcı ve güzel. Sayfalar insanı sıkmadan akıp gidiyor.
kaleminize sağlık
Kemnur
Bu uzun öykün en beğendiğim öykülerinden birisi... uzun olması, tadını arttırıyor ve katiyyen sıkmadan okutuyor kendini... dialoglardaki zenginlik adeta bir senaryo albenisi sunuyor, insan sinemada film seyrediyor gibi hissediyor kendini... bir gün böyle güzel öyküler yazabilecek miyim acaba...özel tebrik...
Kemnur
nitemtran
Adınızı görür görmez tanıdım sizi. Halil Sezai'nin İncir Reçeli-2 için geldiği Eskişehir haberlerini okurken öğrenmiştim adınızı.
Kemal hocamın sıkı bir takipçisiyim ve öykülerini okur ve mutlaka duygu ve düşüncelerimi yazarım.
Sizi saygıyla selamlıyorum, hoş geldiniz deftere.
ONDAN SONRA
Sosyal bir kaç yaraya parmak basan öykü yer yer mizahı da kullanarak ustaca kurgulanmış. Fakat değerli hocam, fazla detaya girip, uzun uzun yapılan diyaloglar, sanki bir roman rahatlığında anlatım öykünün yumuşak karnı olmuş. Bu da okuyucunun dikkatini dağıtıyor gibi bir hisse kapılmama sebep oldu.
Saygılarımla
Kemnur
nitemtran
Saygı ve sevgilerimle
Yüreğine sağlık üstat. Kendimi Kiraz kızın yerine koydum. Duygulandım, öfkelendim. Çaresizliğe isyan ettim. Derya'yı sevdim ve bürokrasi çemberinde sabır diledim. Nurhan'ın yüreğini sevdim. Köylülerin beynini ırkçılıkla yoğuran sisteme isyan ettim.
Yurdumda İnsan Manzaraları ile hüzünlendim.
Kalemin susmasın üstat.