ZOR BİR HAYATTI BİZİMKİSİ..
Nasıl üzülüyorum bu aralar. Bizim oralarda ovalarda sular çoktan çekildi ya.. Beydağ sulama kanalları yerleştiriliyor.. Üç beş senedir. Ovamıza su gelecek ne mutlu çocukluğumuz kan ter içinde geçti.
Her su çıkarmak için kuyulara gömdü babam çoluk çocuk işlediğimiz tütün pamuk parasını her yıl ayrı bir dert çıkardı.
Ne doğru dürüst giyinir ne doğru dürüst beslenirdik diyeceğim. Bu yalan olur. Doğrusu biz sağlıklı beslenmişiz. Oda belki köylerin kendi ortamından doğan doğal bir süreç! Sağlıklı ve besleniyorduk belkide fakat dengeli besleniyormuyduk.
Bilmiyorum..
O zamanlar çalışmaktan ekmek yemeye fırsatımız olmazdı. Derim ya hep hayat bazı insanlara farklı gülümser diye işte! Daha doğduğumuzda işin içine doğmuşum incir bahçesinde.. Beni annemin yengesi amcasının karısı
Nazife hanım ebeliğime yapmış.. Beşinci çocuğum olsam da hoş ölsemde hoş! Benden sonra bir kardeşim daha oldu fakat o üç aylık öldüğü için ben hep evin küçüğü kaldım..
Belki de daha fazla sevdiler beni hepsinden daha çok ben biraz daha şanslıydım annemle babamla çok vakit geçirdim..
Tarlada bahçede onlara can yoldaşı oldum. İş arkadaşı oldum.. Çok çalıştım. Yazın tarlada babam beni hep bir erkek çocuğuymuş gibi gördü. Doğrusu benimde bundan pek şikayetçi değildim.
Yada rutin bir alışkanlık haline gelmişti. Rahmetli abim 1985de öldükten sonra o zamana kadar beraber yaptığımız işler benim o çelimsiz omuzlarıma kalmıştı.
Yazları ovalara taşınırdık haziranda okullar kapanınca sorgusuz sualsiz yapılan işler dı böyle daha kolay iş yapmanın yöntemi bu idi. Herkes bir içinde ovaları karınca gibi doldurur. Bizim küçük bir kaydırma evimiz vardı. Bir çok insandan daha iyiydi durumumuz. Her tarlada tütüncülük yapılıyordu. Her yer ana baba günüydü. İnsanlar tarların başına anız tarlalarına kapaktan çardaklar kurup bütün yaz orada tütün işliyorlardı. Bizde öyle tütün çok çirkli çileli bir iştir. İşleyen bilen hatırlayan varsa bilir . Of ya konu nereye kaydı yine şu anda başlarken düşündüğüm gündemin tamamen dışına çıktım..
Sular yaz ilerledimi sular derine çekilir. Artezyanımızdaki tubumbanın suyu kaçar. Su kesilir. Yirmi beş metre kuyu in aşağıya tulumbanın suyuna çıkar. Tütün mandalı yap tütün suvar. Sonra tütünler ekimi bitti pamuk başladı.
Babam rahmetli iş yaparsan iyi işi biraz asmaya kalksan kararırdı.
İşte bizim çocuk olmamız daha doğarken den yazılar yazılmış. Köy çocukları hepsi olmasa bile o yıllarda çocuk olmaya hakkı yoktu. Bizler erken büyüyen buyurulan işi hayır diyemeyen pasif cahil bir çocukluktu acılarla büyüyen.. Bütün bu duyguları elbette iş yapmıyor insanların birbirlerine işten unuttuklarını bilir misin.. İnsanlar işten birbirlerini unutur. Koca bir yıl çalıştığın rakam o kadar komiktirki ne yapsın hiç olmazsa toplu para alma şansı doğuyordu. Tütünden tütün satımında. O güne kadar bir yıl döktüğünü alıp yine söküğünü dikmeğe çalışıyorlardı..
Aslında işte onca yıl uğraştığımız çocukluğumuzda yerlere şimdilerde Beydağ barajı projesi geldi geliyor alt yapısını yapılıyor. Hükümet tam bu esnadada arazileri toplululaştırma yasası çıkarıyor.. Bizim bütün çocukluğumuzu yerle yeksan ediyorlar.. Senin tarlanın ucundan bana benim tarlayı başkasına bir bakıyorsun evin başkasında benim çocukluğumu yaşamayı tütün paralarıyla alınan elektrik direkleri başkasının oluyor. İçinden bir tane bile çikolata görmediğim. Ve kaç yıl geçmiş olsada hala avuçlarımda kürellerin nasır izi duran. Bu devlet toplulaştırma işine karşıyım nasıl oluyorda benden izin almadan.. Benim evimin ağaçlarımın olduğu yere bir başkasına verir ya.. Belki bir daha asla oraya gidip oturamayacak olsam bile o hatıralar sürekli kafamda onca yaşadığımız anılar..
O ağaçların büyümesini küçük bir çocuk büyür gibi seyrettik..
Şimdi ben istesem de istemesem de başkasına pay etmişler..
Devlet hangi hakla benden izin almadan bunu yapıyor çok merak ediyorum.. Çocukluğumda talan...
Şimdilik bu kadar
Yukarıda ne yazdığımı bile bilmiyorum. Telefondan deftere geçiyorum.
Hata ve kusurlarım var ise yapacak bir şey yok!! Düzeltmeye çalışırız..
Herkese hayırlı Pazarlar ve Ramazanlar.. Kadir geceniz hayırlara vesile olsun!!
Yarın Bursa Ali Sönmez Hastanesinde. Göğüs Ameliyatı Olacak Olan Çok sevdiğim bir arkadaşıma acil şifalar diliyorum..
Ölke. hanım için sizlerden de Kadir gecesinde dualarınız arasına koyarsanız çok sevinirim.. Dünyada herşey yalan mal da yalan mülk te yalan gel birazda sen oyalan demiş gelip geçenler..
Hayat bir testi gibi kıralana kadar suyunu içtiğin..
Su testiniz kırılmasın...
Sevgilerimle..
Nurten Ak Aygen
12.07.2015
.
YORUMLAR
Hay Allah, okumak da anlamak da zordu ama başardım. Nurten hanım, baktım ki bu sizin ilk yazınız değil. Ve son yazınız da olmayacak, devam edeceksiniz yazmaya anladığım kadar? İyi de olur, yazın elbet. Çünkü anlattığınız şeyler en azından benim için ilgi çekici, hoş ve değişik şeyler. Yanlış anlamayın lütfen, amacım sizin şevkinizi kırmak değil. Fakat yazdıklarınızın daha anlaşılır olması için bol bol okuyup, yazma alıştırması yapmanız gerekiyor.Tabi fırsat buldukça.
Kolay gelsin der, yeni yazılarınızı bekleriz.
nitemtran tarafından 7/12/2015 11:40:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
NurtenAk
Farklı kültürlerin yaşantısını anlamak onları hissetmek zordur. Bunu sizden anlamayı beklemekte üstüne üstlük amatölük eklenince..
Aklıma esince öylesine bir anı esinleniverdi. İşte!
Zaman zaman küçük karalamalar yapıyorum.
Fırsat buldukça..
Size ne diyebilirim ki, yorumunuz için teşekkür ederim..
Saygılarımla..
NurtenAk
Farklı kültürlerin yaşantısını anlamak onları hissetmek zordur. Bunu sizden anlamayı beklemekte üstüne üstlük amatölük eklenince..
Aklıma esince öylesine bir anı esinleniverdi. İşte!
Zaman zaman küçük karalamalar yapıyorum.
Fırsat buldukça..
Size ne diyebilirim ki, yorumunuz için teşekkür ederim..
Saygılarımla..
nitemtran
Benim anlamadım dediğim, yazınız, karmaşık ve dağınık geldi, bu benim dediğim. Belki de benim kafam kalın. Gücenmeyin hemen.
NurtenAk
Fikir beyanınızdan dolayı size teşekkür ederim.
Saygılarımla..
Zor geçen çocukluk oyuna hasret oyuncağa hasret şimdikiler mi şanlı biz miydik şansız olan,tebrik ederim saygılarımla.
NurtenAk
Saygılarımla ve selamlıyorum..
biz daha şanşlıyız..