- 736 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
GARİPLİKLER ÜLKESİNİN UCUZ ŞOVALYELERİ
Dün itibari ile 12 Eylül 1980 cuntasının ölen son neferi de gömüldü. Böylece Amerika’nın emir eri olan ve yüce TÜRK MİLLETİNE aldıkları emirn gereği bilinçli ve sistematik bir şekilde şiddet ve baskı uygulanmış ülkenin ekonomisi talan edilmiştir Yüce milletimizin fertlerine işkence yapılmasını ve halkın öz güven duygusunu yok edilmesini sağlayan çete üyesi Er tahsin şahinkaya’nın yargılanması sonucunda. Yüce Türk mahkemelerinin savcı ve hâkimlerinin kararıyla suçu sabit görülmüş otuz yıl hapis’e mahkûm edilmiştir. Buna rağmen Er tahsin şahin kaya ve öncesinde ölen müebbet hapse mahkûm edilmiş çete reisi Er kenan evren’in tabutlarının üzerine mukaddes Türk bayrağının örtülmesi yüce Türk milletine ve mahkeme kararlarına büyük saygısızlıktır. Yargı mensuplarının kararını hiçe sayılarak bu iki mahkum için Askeri tören düzenlenmesinin tek bir izahı vardır.
Demokrasi kültürü gelişmemiş, sığ düşünce yapısına sahip insanların ucuz şövalyeliği.
Sevsinler sizin Vatan Millet anlayışınızı ve dahi Türkçülüğünüzü
Serhat BİNGÖL 12.07.2015
YORUMLAR
Yüreğin dert görmesin Ustam.
Yazılması gerekeni güzel bir şekilde yazan kalemine bereket.
Güzel bir yazı okudum.
SAĞOL.
Selam ve saygı bıraktım buraya.
Bayramın kutlu olsun...
Serhat BİNGÖL
Ramazan bayramının sevdikleriniz ve tüm aileniz için güzelliklere vesile olmasını diler bayramınızı gönülden kutlarım.
Saygı selamlarımla
Onun Hv. K. Komutanı olduğu dönemde ben ordudaydım.
Verdiği emirler ve uygulamalardan bir tek örnek bile sizi de beni de şu mübarek günde gerer.
KUL Tahsin...
Burda vermedin şimdi Yaradana hesabını ver Tahsin...
Serhat BİNGÖL
Bütün kalbimle söylüyorum 12 Eylül darbesinden bu güne cuntacılara ah etmeden geçen bir tek günüm olmadı. Cuntacıların son neferi de öldü. Hani sizin bir yorumunuzda söylediğiniz Mevlana’ya ait ‘’ DÜNLE BERABER GİTTİ CANCAĞIIM NE KADAR SÖZ VARSA DÜNE AİT, ŞİMDİ YENİ ŞEYLER SÖYLEMEK LAZIM.’’.sözünde olduğu gibi evet Abim şimdi yeni şeyler söyleme zamanı. Taki bir daha hiç kimse ve hiçbir güc yüce Milletimizin canını yakma cüretini gösterme hadsizliğine kalkışmayana kadar.
Geçen hafta iftarda buluştuğumuz dostlarımızla bu kez âcizane benim davetlim olarak iftar sofrasında bir araya geldik konumuz döndü dolaştı dün defnedilen bu şahsa ve onun nezdinde o güruhun yaptıklarına geldi. Uzatmayayım o dostlarım öyle şeyler anlattı ki bizler sivilde zulüm gördük ama onlarda bu güruhun emri altında neler çekmişler gariplerim elbette yeni öğrenmedim ama yinede Poyraz komutan’ın anlattıkları içimi daraltı. ‘’sahurda ışıkları yakmadan en fazla buzdolabının kapısını açık bırakır o ışıkla sahur yapardık. Evin ışıklarını yakmazdık ki hakkımızda dava açılıp belli bir yaştan ve rütbeden sonra meslekten atılmayalım ve hatta hapis yatmayalım diye dinimizi gizliden gizliye yaşardık vs türünden daha neler neler anlatılar. Resmen ruhum daraldı, daha fazla dinleyemedim. Gerçi anlatılanların bir kısmına bende askerlik görevimde bire bir tanık olmuştum. Neyse umarım ve dilerim o hastalıklı zihniyetler ordudan ve ülkenin her kurumundan temizlenirler ve inanıyorum ki temizleneceklerde çünkü her şart ve koşulda imanına sahip çıkan o yürekli helal süt emmiş vatan evlatları olduğu sürece o hastalıklı zihniyetlerin Muaffak olma şansı yoktur.
Yorumunuza ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı selamlarımla ellerinizden öperim.
Az önce okuduğum bir kilometre uzunluğundaki bir öyküden sonra bu yazınızın kısalığı iyi oldu... yanlış anlamayın, uzun olsa da okurum sizin yazınızı...kısa ve meramını anlatabilen bir yazı olması cazipti... ben oniki eylül döneminde de, öncesinde de kendi adıma hiç bir sıkıntı yaşamadım, tabii ki, eşin dostun yaşadıkları bize de sirayet etti herdaim... yazınızda ifade ettiğiniz her şeye katılıyorum, yani aynı düşünüyorum... Saygılarımla
Serhat BİNGÖL
Hoş geldiniz onur verdiniz
Nurten hocam; yorumunuzda açık yürklilikle demişsiniz ya ‘’ben oniki eylül döneminde de, öncesinde de kendi adıma hiç bir sıkıntı yaşamadım’’ tabii ki, eşin dostun yaşadıkları bize de sirayet etti herdaim... işte bu çok önemli ve çok onurlu bir söylem sizi gönülden kutluyorum hocam. Yani sizinde dediğiniz gibi asbel kader 12 eylül faşizminden yara almamış insanlar olmuşsada acizane bizler yara alan milyonlarca aileden bir olduğumuz için 12 eylül faşizminde yara almamak ne demek emin olun zihnimde tasafur bile edemiyorum ama olmuştur mutlaka ki işte önemli olan o yara almamış insanların yinde yara almış gibi insanlık onur’u adına mazlum olan o insanların haklarını savunması bunuda yapamıyorsa en azından insanların acısın görmezden gelip inkar etmemesi yeterli seviyede bir insanlık kriteridir.
Nacizane öyle şeylere ve insanlara tanık oldum ki ağzı süt kokan gencecik çağlarımda karşı komşusunun oğlu sorgusuz sualsiz gecenin bir vakti alınıp götürüldüğünü gördüğü halde ve o insan suçsuz yere işkence gördüğünü bildiği halde (kaldı ki suçlu bile olsa işkence görmesini maruz göstermez)gördüklerini inkar edip birde darbecilere yaranmak için zaten o çocuk anarşistin biriydi. Şanlı ordumuz böyleşeyler yapmaz diye sağda solda konuşan riyakar adamlarada rastladım.Diyeceğim o ki mutlaka demokrasiye ve insan haklarına ne şart ve koşulda olurask olalım sahip çıkmalıyız çünkü yaşam insanlığa zulümetmek için fırast kolayan ruh hastası kişiliksiz insanlarla dolu onlar cesur olmadıkları için sinsice fırsatın ellerine geçmesini bekliyorlar.Dün başımıza bir sıkıntının gelmemiş olması yarın gelmeyeceği anlamını taşımaz .
İlginize ve içten samimi yorumunuza çok teşekkür ederim. Sağ olun,
Saygı selamlarımla.
Bu anlamda sizi çok iyi anlıyorum elbette. Kardeşimle birlikte bir gece yarısı evden alınıp 6. şubeye götürülüşümüz o günlere denk düşer. Hep söylediğim gibi her şeyin suçlusu toplum! İhtilali ve satılık hainlerini az mı alkışladılar! Neymiş; bizler uyurken onlar vatanı bekliyormuş! Bugüne kadar düzgün giden bir şey gösterebilirmisiniz...
Bunları yazmak ve söylemek cesaret ve sağduyu sahibi olmayı gerektirir öncelikle. İşte bu toplumun en büyük eksiği de bu zaten.
Esenlikler..
Serhat BİNGÖL
Hitler’in nazizmin de bile Yahudilere yapılanlar 12 Eylül askeri darbesi sonrasında Türk milletine yapılan ve yaşatılanların yanında emin olun ’cüce kalır. Çünkü Nazi Almanya sın da Yahudiler fühlerin askerleri tarafından haftalarca aç bırakılmış ve gaz odalarına gönderilip öldürülmüştü ama bizdeki gibi sistematik işkence görmemişlerdi.
Dolayısıyla toplumun korkması ve sinmesi gayet normal yani korkması ayıp değildi kaldı ki o dönem topluma öyle acılar yaşatılmış ve öyle şiddet içeren şeyler yapılmıştı ki, zaten korkmamak anormallik olurdu. Ancak korkunun da bir sınırı olmalı sınırsız korku ahlaksızlığa dönüşür sözü maalesef gerçek olmuş insanlar kendisine şiddet uygulayanları alkışlamışlardı.
Bu durum Türk halkının korkak olduğunu göstermez insani zaaf olarak görmek gerekir ama şunu gösterir.
Türk insanı da dünyanın her milletinin insanı gibi saygıya layık sevgiye muhtaç sevilmekten hoşlanan korkmak gibi insani duygulara sahip normal insanlardır. Yani yıllardır birilerinin ara gazı verdiği gibi bizler olağan üstü güçleri olan insanlar değiliz.
saygılarımla
Serhat BİNGÖL
İlginize ve yorumunuza çok teşekkür ederim
Saygı selamlarımla
Bayağı da bir servet bırakmış ardında.
Kaç para maaş almış askerlikten, merak ediyorum doğrusu?
İyi soydular milleti.
Serhat BİNGÖL
Sanırım bayağı iyi maaş alıyormuş baksanıza dünyanın en zengin 15 generali arasında tahsin şahin kaya ile ilgili yıllar önce gazetede bir haber okumuştum. İhalelerle ilgili orduyu soyup soğana çevirdiğine dair ama yalan haberdir. Hiç Türk ordusunun generali böyle bir şey yapar mı? Ne ayıp.
Hatta daha feci bir haberde o yıllarda kamuoyunda sıkça söyleniyordu. İhtilal kararı alındığında Amerikalı yetkililere kendisi memnun edilmez ise hava kuvvetlerini ihtilale dâhil etmemekle bir nevi tehdit etmiş ve servetinin bir bölümünün de oradan geldiği iddia ediliyordu.
Bunlarla ilgili resim bir bilgi ve bildiğim kadarıyla bir mahkeme kararı olamadığı için yazıma dâhil etmedim.
Şundan emin olmak gerekir ki halkın demokrasi kültürü demokrasi bilinci geliştikçe bunların daha ne pislikleri çıkacak ortaya
İlginize ve yorumunuza çok teşekkür ederim.