Çocukluğumdaki Teravih Namazı…
İftarı açtıktan sonra yorgunluk çöker bedene,
Teravih namazına gideceğiz söyle de dedene.
Hazırlanın camiler çocuklarla,cemaatle dolsun.
Selam ver, halini sor teravih namazına gidene.
Camiye daha önceki kadar cemaat gitmez oldu.
Orucunu tam tutan, namazını kılan hakiki kuldu.
Dün yine teravih namazında üç saf zorla doldu.
Hani nerede gözlerim kalabalık cemaati sordu?
Ramazan ayının gündüzlerini oruçlu gecelerini ise teravih ile geçirmek ne güzel.Yüce Allah biz kullara rızasını kazanmamız için yılda bir ay olan Ramazan ayını ikram etmiş.Bu onbir ayın sultanı Ramazan ayında ise biz kullarından oruç tutmamızı istemektedir. Maalesef kimi insanlar Allah’ın bu güzel emrini yerine getirmekte kimileri de zorlanmakta,orucunu tutmamaktadır.Üstüne bir de oruç tutan o kutlu insanlara boşu boşuna aç kalıyor diyerek hakaret etmektedir.Çok şükür Rabbimiz biz kulların Allah rızası için oruç tuttuğunu çok iyi bilmektedir.Gündüzünü oruç tutarak sevap kazanan bu kullar iftardan sonra da verilmeye başlanan ilahiler ile camilere koşmakta yatsı ve teravih namazını eda etmektedir.Bakar suresinde Orucun bizden önceki kavimlere ve bizlere farz olduğu bildirilmektedir.
2/BAKARA- (Bayraktar Bayraklı) (183-184) Ey iman edenler! Oruç, sizden öncekilere farz kılındığı gibi, size de sayılı günlerde farz kılındı ki, takvâya ulaşasınız. Ancak, sizden kim hasta ve yolcu olursa, diğer zamanlarda aynı gün sayısı kadar oruç tutmalıdır. Bunun dışında çeşitli nedenlerle orucu çok zorlukla tutabilecek olanlar, bir fakiri doyuracak kadar fidye vermelidirler. Her kim, yapmakla sorumlu olduğundan daha fazla iyilik yaparsa, kendisine iyilik yapmış olur; eğer bilirseniz, oruç tutmanız sizin için daha hayırlıdır.
Teravih namazına her gidişimde çocukluğumda koşa koşa gittiğim o teravih namazları aklıma geliyor.O günleri şimdi çok özlüyor…Hani nerede çocukluğumdaki teravih namazları diye hüzünleniyorum.
Niçin mi? O zamanlar; babasının ,dedesinin elinden heyecanla, sevinçle tutup da camiye koşarak giden çocuklar vardı.Yatsı namazı okunmadan yazın o sıcak günlerinde bahçede oturur cami hocasının verdiği vaazları dikkatlice dinler,yatsı ezanı okunduğunda ise caminin içine geçer yatsı ezanını ve teravihiyi eda ederdik.
Çocuk olur da gülmez mi?Çocuk olur da yaramazlık yapmaz mı?Çocuk işte yatsı namazından sonra kılınan teravih namazını kılarken kimi zaman dikkati dağılır,gülerdik.Rekat arasında büyük amcalar bizlere kızar bir daha gülmememiz gerektiğini belirtirdi.Güle oynaya yaşlı amcalarla teravih namazını kılar, evlerimize kuş gibi hafiflemiş olarak dönerdik.
İnsanın yaşı ilerledikçe çocukluğunu,çocukluk günlerini çok arıyor.Ama boşuna…Bana çocukluğumu getirin desek de iş işiten geçmiş oluyor.Bu anıların sadece çocuklukta yeri kalıyor şimdi ise anlatımı yapılarak bir nebze olsun eski günlere gitmiş oluyoruz.
Aradan 30 yıla yakın bir zaman geçti ama camilerde; çocukluğumuzdaki o neşeyi,o cıvıltıyı,çocuk seslerini duyamaz oldum.Aslında camilerimiz şimdi daha bakımlı… Kliması,vantilatörü,halısı,kubbesi,mihrabı,sofası ,oturakları,ağaçları,suyu,çeşmesi…ile daha güzel, daha yeni ,daha lüks…Ama içi boş cemaatsiz olduktan sonra neye yarar.
Gerçekten de öyle dün akşam camiyi doldurmak nerede…Üç saf zor çıktı.Gözlerimiz Cuma namazlarındaki o kalabalığı,cemaati arar oldu.
Dedim ya çocukuluğumdaki teravih namazlarındaki o sevinci, çocuk cıvıltısını,cemaati,kalabalığı göremez oldum.İnsan sayısı mı azaldı? Evlerde,Mahallelerde çocuk sayısı mı azaldı? Ya da her mahalleye bir cami yapıldı da çocuklar başka camilere mi gider oldu?
Hayır…Hayır…Hayır…Diğer Mahallenin camisine gidenlere de sordum,cevap aynı.Camilerde,teravih namazlarında o eski çocuk cıvıltısı,o eski kalabalık cemaati bulmak çok zor.Allah az cemaat ile de olsa kıldığımız,kılacağınız namazları kabul buyursun.
05.07.2015
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.