- 1192 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
YAYINLAMADIKLARIMDAN SEÇMELER II
BANKA HİKAYELERİ
MESLEĞİN NE
Hikaye dediğime bakmayın.
Bu hikayeleri sallamıyor, uydurmuyorum!
Bankalar ile ilgili anlattıklarım aynıyla vakidir.
Hani bir yere oturur bir şeyler yer- içersiniz veya AVM’de gezinirken hoşunuza giden bir şey olur, girer alırsınız da... Sonra aldıklarınızı kredi kartıyla ödersiniz ...zahmetsiz, kolayca.
Al...cırt öde. Ye ...cırt öde...Cırt, cırt,cırt...
Ödeme zamanı gelince bu cırt-cırtlar toplanıyor ses kalınlaşıyor ve HAŞIRT oluyor!
Bu durumun matematiksel ifadesi şöyle:
n.(cırt)= Haşırt
İşte böyle bir Haşırt gününde (pardon) ödeme gününde bankaya gittim.
Sıram geldi bankoya yanaştım... Bankacı Hanım sordu: "Size nasıl yardımcı olabilirim?"
Kredi kartımı uzattım "Kredi kartımın borcunu ödeyeceğim" dedim.
Tıkır... tıkır...tıkır bilgisayara bir şeyler yazdı/sordu, sonra bana:" Bekir Güçlüer siz misiniz, borcu siz mi ödeyeceksiniz?" dedi.
Ben de "Evet... Benim borcumu ödeyecek bir salak bulamadığım için mecburen ben ödeyeceğim!" dedim.
Bazen görevliler havasında olmuyorlar. Sanırım öyle bir gündü, bankacı cevap vermedi işlemimi yapmaya devamm etti.
Tırık... tıkır... tıkır bir şeyler yazdı... Sonra yazıcıya boş dekontları koydu ... Makine zıııırt, zıııırt, zıııırt diye yazdı ve Taaaak dedi dekontları geri verdi.
Bankacı dekontları önüme koydu... Parmağıyla işaret ederek; şuraya adınızı, soyadınızı, telefon numaranızı, mesleğinizi yazıp imzalayın dedi.
Yıllardır çeşitli vesilerle bankada işlem yaptırırım şimdiye kadar mesleğimi sormamışlardı.
Dedim ki " Mesleğimin ne olduğu bankayı ilgilendirmez, bu bilgiyi yazmak istemiyorum"
Kız ısrarcı, illâ yazacaksın diyor.
"Efendim, Genel Müdürlükten talimat geldi, bu bilginin de yazılmasını istiyorlar"
Kızın çaresiz çırpınıyor, mecburen talimatlara uyacak, görevini yapacak.
"Peki!" dedim.
(O anda aklıma şeytanlık geldi. O günlerde Aile hekimliği kavramından yola çıkılarak, halkın dini ve manevi İhtiyaçlarını kuvvetlendirmek için "Aile İmamlığı" uygulaması yapılacağı gazetelerde yazılıyor, televizyonlarda konuşuluyor, sosyal medya bu haberle çalkalanıyor)
Dekonta,
Adı- Soyadı: …..
TEL No: ........
Mesleği: Emekli Aile İmamı.
Yazdım... İmzaladım verdim.
Kız baktı... Kafasını iki yana salladı... "Alah-Allah böyle meslek de mi varmış?" dedi.
Dedim ki ;" Bu meslek yeni... Ama ben emekli olduğum için fiilen yapmıyorum. Cuma günleri ailemi topluyorum, dini bilgiler veriyorum, en çok da "Nasıl dürüst ve iyi insan olunur konusunu işliyorum!"
Bankacı kızın kafasına yatmadı ama, başta da söylediğim gibi, gününde değildi galiba, bana laf yetiştirmedi , dekontu aldı bir suretini bana verdi işlemi bitirdi.
Ben de böylece banka kayıtlarına "EMEKLİ AİLE İMAMI" olarak geçmiş oldum.
İleride belki faydasını görürüm!!!
************************************
SİSTEMİN DÜZENİ
Emekli olduğum ……tarihinden bu yana emekli maaşımı üç ayda bir ……BANKASI’ndan alırım. Bu bankanın devlet bankası olması sebebiyle maaşımı bir başka bankaya taşımayı hiç düşünmedim.
Maaşım bankaya yatar... Ben ihtiyacım kadarını bankadan çekerim... Paranın kalan kısmı hesabımda durur. Banka, kalan paramı bankacılık faaliyetleri içinde kullanır ve kâr eder. Bu güne kadar banka, kalan param için tarafıma bir kuruş faiz ödememiş olup, ben de talep etmedim (paramın kullanmadığım bölümünü vadeli mevduat olarak tutmayı hiç düşünmedim.)
Çocuğum bir kurumdan burs alabilmek için başvuru yapmış. Kurum birçok belge yanında benim aylık gelirimi gösteren bir belge de istemiş.
Bankaya gittim ve aylık gelirimi gösteren bir belge vermelerini talep ettim.
Görevli : "Belgenin imzalı mı imzasız mı olacağını" sordu. Ben de imzalı olmasını istedim.
Görevli : " İmzalı belge olması halinde 3 TL. işlem parası alınacağını" söyledi. Vereyim dedim.
Belgeyi çıkardılar 3TL’yi aldılar ve belgeyi verdiler.
Yıllarca paramdan para kazanmış olan ve bunu n karşılığında 1 kuruş ödememiş olan, zaten bu belgeyi vermek zorunda olan bankayı (elimden başka bir şey gelmediği için) şiddetle kınıyorum.
Allah’a havele edeceğim ama korkarım ki onun içinde havale ücreti isteyecekler!
****************************************
BANKACI KIZ
Bugün kredi kartımın borcumu ödemek üzere (tabii ki asgarisini) bankaya gittim.
Bankacı kız ile aramızda şu konuşmalar geçti:
"Hoş geldiniz. Size nasıl yardımcı olabilirim?"
"İyi çalışmalar, kredi kartı borcumun asgari ödemesini yapacağım."
"Hemen yardımcı oluyorum." (sanki paranın yarısın o verecek!)
"Teşekkür ederim!"
"Kredi kartınıza ek kart çıkarmamızı ister misini?"
"Hayır teşekkür ederim. Eşim adına ek kartım var"
"Bir ek kart daha verelim!"
"Şu anda ihtiyacım yok! sizin gibi genç ve güzel bir sevgilim olsa alıp ona verebilirim ama o da yok!"
Bankacı kız bir bana baktı, bir saçıma -başıma baktı ve:
"Gerçekten ihtiyacınız yokmuş!" dedi.
:-))))))))))))))))))
***************************************
OLSA, DÜKKAN SENİN !
Son birkaç gündür bir bankadan mesaj üzerine mesaj geliyor.
Cep telefonum ve e-posta adresim bankaya çalışıyor.
Bono ve tahvil çıkaracakmış,
"Seni severim… Bu fırsatı kaçırma… Gel bana borç ver, avantanı al" diyor.
Bir bankanın ayakta kalabilmesi için paraya ihtiyacı vardır.
ülkemizde ortalama bir rakam vermek gerekirse bir bankanın varlıklarının % 13’ünü öz sermaye, %87’sini mevduat, sendikasyon kredileri ve diğer varlıklarından oluşmaktadır.
Bir başka deyişle Bankalar borç para toplar, bunları kredi olarak ihtiyaç sahiplerine vererek para kazanır. Yani el parasından para kazanır.
Banka iç piyasadan para bulamadığı zaman, yani; içeriden yeterli mevduat toplayamadığı zaman yurt dışından borç para alır. Bunun süslenmiş haline SENDİKASYON KREDİSİ denir.
Sendikasyon kredisi, bankanın yabancı para cinsinden ihtiyacını karşılamak için olabileceği gibi, döviz değerinin düşük olduğu zamanlarda dışarıdan ucuza borçlanıp içeride yüksek faizle satıp kar etmesini sağlar.
Cep telefonuma gelen mesajların anlamı şudur: " Ben içeriden para bulamıyorum, onun için dışarıdan (sendikasyon kredisi aldım) borçlandım. Ama döviz’in fiyatı yükseldi. borçlarım katlandı. Alacaklılar kapıya dayandı, boğazıma sarıldı borçlarını istiyorlar,bana acele para lazım….
Ne olur Abi sende varsa bana borç ver!"
Para olmayan hesaptan "Hesap İşletim Ücreti" kesmeyi biliyordun değil mi!
AL SANA!
KEYİFLİ BİR HAFTASONU GEÇİRMENİZİ DİLERİM.
Bekir GÜÇLÜER
YORUMLAR
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, kıymetli değerlendirmeniz ve beğeniniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Yine tebessümle ve yine güzel anlatımınızla yormadan okuttunuz... Bekir Güçlüer Sağolun Ustam...
İnsanın(küpün) içinde ne varsa dışına o sızıyor... hayâtı severek yaşıyor; olan- bitenleri, mîzâhî güzellikte aktarıyorsunuz...
Hürmetimle Efendim... Selâm olsun.
Kadir Yeter. 24.8.2015
Kavakmeydan Mahallesi, Şehir Stadı yanı. TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=143092
bekir güçlüer
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, yorumunuz ve beğeniniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.