Yatay Seyir
Mutlak ölçü değil ama kişisel kanaatim; eğer konfor artarsa verimlilik azalır. Düşüncem bu. Yani zorluklar aşılmış rahata erilmişse kimi şeylerde geriye gidiş başlar.
Geriye gidiş ve çöküş.
Her işte temel oluşturma en zorudur ancak onun sonrası çıkış, yol alış hızlıdır fakat bir yere kadardır. Bir denge ve doyum noktasına kadardır. Sonrasında duraklama kaçınılmazdır. Bir süre yatay seyir daha sonra iniş ve geriye gidiş kaçınılmazdır.
Görüyor biliyoruz.
İzliyoruz.
Bunda en etkili olan konfordur, rahata olan alışılmışlıktır.
Sizi bir işte en başarılı kılan şey başarıya olan açlıktır, susamışlıktır. Bir şeyi çok istemektir, arzulamaktır.
Bu her boyutlu gözlemlenebilir. Ailede,çevrede,özelde, kamuda.Yani sivil yaşamda ve devlet hayatında.
Yükselirken daha çok çalışılır, gayret gösterilir ama azla yetinilir. Lükse kaçılmaz. Gereksiz yere harcanmaz. Biriktirilir,tasarruf edilir yatırıma dönüştürülür.
İlerledikçe yan unsurlar devreye girer. Beklenmedik hesapta olmadık şeyler gelişir. Etkileşim başlar. Olumsuzlar benimsenir,olumlu olanlar göz ardı edilir. Dış etkilere açık hale gelinir.
Çizginizde farklılaşmalar oluşur. Kırılmalar yaşanır. Bakış açınız ve yaşam şekliniz değişir.
Bir süreçtir bu..
Hemen olmaz..
Adım adım gelişir. Kademe kademe..
Farkedilmeden, hissedilmeden. Alıştıra alıştıra. Başlangıç safhanızı unutursunuz. İyiden iyiye değişirsiniz. İlk heyecanınız yoktur artık. O moral ve motivasyondan uzaklaşmışınızdır. Artık üretmeye değil tüketemeye meyillisinizdir.
Kendi lüksünüze..
Konforunuza..
Rahatınıza düşkünsünüzdür.
…………………………
İşte bu noktada duraklama kaçınılmazdır.
Duraklama ve durağan hale gelme.
Önce uzunca bir süre yatay seyir arkasında gerileme.
Konforlu yaşam sizi başarıdan,çalışmaktan,üretmekten alıkor. Miskinliğe ve tenbelliğe iter. İçinizdeki heyecanı söndürür.
Örnekleri var bunun.
Kişiler,aileler,toplumlar üzerinde görülebilir.
Test edilebilir.
…………………………
Uzağa gitmeye gerek yok kendimizden bilebiliriz. Geldiğimiz yerden. Şimdiki durumumuzdan.
Neredeydik,nerelere geldik.
Nasıl yaşıyorduk,neyle yetiniyorduk,durumumuz ve konumumuz neydi şimdi ne durumdayız.
…………………………..
Hatırladık değil mi,
Geçmişimizi,
Mazimizi..
Açtık açıktaydık.
Çıplaktık. Yalınayaktık.
Çalıştık çabaladık kazandık.
Mal mülk,
Ev araba eşya,araç gereç malzeme edindik..
Rahata ve konfora alıştık..
Miskinleştik..
Tembelleştik..
Çalışmaz ve üretmez olduk.
Birikimlerimizi kaybeder olduk.
Kazanılanları.
Elde edilenleri.
Kenara konulanları.
Var edilenleri tüketir olduk.
Kemal GÜL
29.03.2015
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.