- 536 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İZDİVAÇ PROGRAMLARI ÜZERİ’NE
Evlilik kavramı insan hayatını bir düzene sokması açısından son derece önemlidir ki bu kurumu inşa ederken hassasiyetle yapmak gerekir. Sağlıklı temeller üzerine yapılan bir evlilik insan hayatına kattığı değerler bakımından önemlidir.
Evlilik öncesi yapılan altyapı(hazırlık), evliliğin saadet, sadakat içinde geçmesi açısından önemlidir. Bu bakımdan kişi kendini evlilik kurumunu kaldırabilecek, maddi ve manevi olgunluğa getirmelidr.
Aile olabilme’nin adıdır evlilik ve içinde sevgiyi, saygıyı, saadeti ve paylaşımı barındırır ki kutsal bir kurum olması gereği de buradan gelir diyebiliriz…
Ne yazık ki evlilik kurumu da bugün gelinen nokta da, televizyon kanalların da, izdivaç programları adı altın da basite alınmaktadır ki bu vahim bir durumdur!.. Evlilik, kişinin özelin de, mahremin de olması gerekir düşüncesindeyim, ticari amaç güden, reyting telaşın da olan TV kanallarının malzemesi olmamalıdır.
Kişiler, evliliğe giden süreçlerini, gerek ailelerinin yönlendirmeleri, gerek kendi yaşayacakları deneyimler sonucun da şekillendirmelidirler. Maddi değerlerin ön plan da tutulduğu izdivaç programları’nın aleti olmamalıdır.
Toplum’un temel yapı taşı ailedir ve bu taş da evlilik kurumu ile başlar, bu kurumu da sağlam değerler üzerine kurmak gerekir, kişilerin ekranlar da kendilerini teşhir edip, alıcı bekler gibi bir arayışa girer gibi davranmakla evlilik olmaz düşüncesindeyim.
Evlilik eşlerin birbirlerini iyice tanıyıp, hayatı paylaşacaklarını kendi araların da tartıp karar verebilecekleri, özerkliği olan bir kurumdur, toplum’un gözü önün de olup afişe olacakları bir kurum değildir. Bu meyan da sayıları gittikçe artan, temelin de reyting ve ticari kaygıları barındıran izdivaç programları, evlilik kurumunun kutsallığına gölge düşürmektedir…
TEMMUZ’2015
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.