- 1367 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Eğitimler ---Kent konseyimiz
EĞİTİMLER---KENT KONSEYİMİZ…
Eğitim Öğretim sona erdi, tatil geldi çattı ama nedense meseleler bir türlü bitmek bilmiyor. TEOG ve Üniversitelere yerleşme telaşı öğrencilerimiz de, velilerimizde, ciddi kaygılar ve tercihlere kaydı. Bazı öğrencilerimiz Yaz okullarına, Kuran ı Kerim kurslarına, spor ve sanat etkinliklerimize katılırken, kimileri de tatil için şimdiden yola çıktılar…
Otomobil ve aşırı hızlı araç kullanmalarla, Bisiklet ve motosikletlerin ani çıkışlarıyla, bölgede kazaların artması ölümler, maddi hasarlar, yaralanmalar maalesef hepimizi üzüyor. Vatandaş olarak, Lütfen, Trafikte kurallara uyalım, uymayanları da uyaralım.
Yaşadığımız her ortamda sağlık, çevre, Trafik, ekonomik sıkıntılar ve siyasi olaylarda hala çalkantılar bitmiyor. Hükümet, İdareler, yerel yönetimler, siyasilerimiz, S.T.K. ve kanaat önderleri, halkımız çalışıyor, basınımız dile getiriyor, maalesef sıkıntılar hala var!
2015 yapılan seçim sonunda, T.B.M.M. 25. dönem de, yemin ederek başlayan vekillerimizi tebrik ediyoruz… Eski dönemde sorunlara çare bulan vekillere teşekkürler ediyorum…
1-Atama bekleyen öğretmenlerin, İdarecilerimizin bazı sorunları ve alan dışında çalışmak zorunda kalanlar, hala tayin bekleyen genç işsizler e, STK ve siyasilerimiz, el ele ortaklaşa acaba çare bulacaklar umudundayız?
2-Yüksek katlı binalarımızın Asansörleri, yıllık kontrolleri usule uygun yapılmakta mıdır? Engellilere uygun mudur? Bazı yangın merdivenlerine konulan eşyalar, sorumsuz bazı site yöneticilerimizce gördük, hala düzeltilmemiş, ’’Kapısı kilitli ve bakımsız’’ yangın çıksa, bundan sahi kimler sorumlu olacak?
3-Mahalle aralarındaki, yüksek hız kesici kasislerin tehlikesini sözlü ve yazılı ilgili makamlara ilettik, Hatalı parklar ve ihlallere, Çok katlı otopark sorunlarımıza çare bulunsun amacıyla; KTYG Araştırma derneği şube temsilciliği olarak ildeki belediyemize, kurullarımızda yer alalım istedik, ama bir gelişme göremedik, bekliyoruz…
4-Apartman yöneticileri ve kapıcı sorunlarıyla, Çöplerde çevre kirliğine zabıtalarımız devamlı uyarıyorlar ama Yaz geldi haşerelerimiz arttı, Tarım müdürlüğümüz ilaçlaması az diyorlar, Doğalgaz taşımalarındaki bozuk yollar, tamir edilemeyen kaldırımlarımız, yaşanan ani olaylar hızla artıyor, KENT KONSEYİ Başkanlığımızın bu konuda önerileri var mıdır? Üniversitemizin uzmanları sudaki, ARSENİK konusunda, Bilim adamlarımızın Avanos da olan, sempozyumuna katıldık, sosyologlarımız, jeologlarımız, ne önerilerde bulunacak acaba diyor öğretmen arkadaşlarımız…
5-Kapalı Pazar yerinde Ramazan da bile çekinmeden sigara içen bazı sorumsuz kişiler ile karşı karşıya gelen vatandaş bize geldi, şikâyetten çekinmiş. İlgili oda başkanlığımız ve Zabıtamız, güvenlik kameradan bu kişileri göremiyorlar mı?
Denetimler de görevli arkadaşlar, STK Gönüllü arkadaşlarımız, Halk sağlığı müdürlüğümüz, Sık sık broşürler ve çalışmaları, Ramazan iyi fırsattır. Sağlıklı orucu tutuyor, iftardan sonra seyreyleyin zehir ikramlarını… İl ve ilçe müftülüğümüzle koordineli yapsak nasıl olur diyor arkadaşlarımız. İl ve ilçelerde Alkol ve Başka bağımlılar yakalanmasına rağmen, Kasabalarda, gençlerimizin kötülerini de… Allah ISLAH EYLESİN.
Kent Meclisi’nin kuruluş amacının 1. Maddesinde:“ Kent yaşamında, kent vizyonu nun ve hemşerilik bilincinin geliştirilmesi, kentin hak ve hukukunun korunması, sürdürülebilir kalkınma, çevreye duyarlılık, sosyal yardımlaşma ve dayanışma, saydamlık, hesap sorma ve hesap verme, katılım, yönetişim ve yerinden yönetim ilkelerini hayata geçirmeye çalışır,” şeklinde belirtilmektedir.1--Yerel düzeyde demokratik katılımın yaygınlaştırılmasını, hemşerilik hukuku ve ortam yaşam bilincinin geliştirilmesini, çok ortaklı ve çok aktörlü yönetişim anlayışının benimsenmesini sağlamak, 2- Sürdürülebilir Gelişmenin sağlanması ve bu konuda ortaya çıkan sorunların çözümüne yönelik planların hazırlanması ve uygulanmasını sağlamak, 3- Kente ilişkin temel stratejiler ve faaliyet planlarının belirlenmesinde, uygulama ve izleme süreçlerinde tüm kenti kapsayan ortak bir aklın oluşturulmasında katkıda bulunmak, 4- Yerellik ilkesi çerçevesinde katılımcıların, demokrasiyi ve uzlaşma kültürünü geliştirmek, 5- Kentin kimliğine ilişkin tarihi, kültürel, doğal v.b değerlere sahip çıkmak ve geliştirmek, 6- Kent kaynaklarının etkili, verimli ve adil kullanımına katkıda bulunmak, 7- Sürdürülebilir kalkınma anlayışına dayalı kentin yaşam kalitesini geliştiren, çevreye duyarlı ve yoksulluğu giderici programları desteklemek, 8- Sivil toplumun gelişmesine ve kurumsallaşmasına katkıda bulunmak, 9- Çocukların, gençlerin, kadınların ve engellilerin toplumsal yaşamdaki etkinliklerini arttırmak ve yerel karar alma mekanizmalarında aktif rol almalarını sağlamak,10- Kent yönetiminde saydamlık, katılım, hesap verebilirlik, öngörülebilirlik ilkelerinin uygulanmasına katkıda bulunmak,11- Kent konseyinde oluşturulan görüşlerin değerlendirilmek üzere ilgili belediyeye gönderilmesini sağlamaktır.“Akıl akıldan üstün” felsefesine uygun olarak, Kent Meclisi’nde fikirler üretilip uygulamaya sokulduğunda yararlı projeler geliştirilecek. Her şeyden önce yönetimde katılım sağlanacak.
7 Haziran seçimi geçsin sıkıntılara bir çare bulunur, diyorduk; Çok değişik sonuçlar, Tek başına iktidarda çıkmadı.
Yeni hükümet kurmada, halkımız sandık da oylarıyla demokrasi dersi verdi diyor vatandaşlarımız…
Bu tercih de TBMM Koalisyonlara alışınız ve sorunlarımızı çözün dedi halk…
Ya Sıcak savaş a ne dersiniz? Komşularda ve sınırda, ölümler ve vahşet çok kaygı verici…
Hükümet ve muhalefet grup toplantılarını dinliyoruz. Kafamız iyice karışmıyor mu?
MGK ve Ordumuzun aldığı tedbirler, yerinde. Dünyada şiddet ve katliamlara karşı üzülüyoruz. Ramazan ayında ancak kul olarak bizler dua ediyoruz.
İnsanlığımızı, Türk ve İslam Âlemini, ALLAH her türlü belalardan korusun. Sizler ne diyorsunuz…
Hayırlı Ramazanlar…
YORUMLAR
Hocam duyarlı yüreğinizi derinden kutluyorum. İnşaallah yetkili ve etkili olanlar bu feryatları duyar da çözüm yollarını araştırır ve geliştirirler.
Selam olsun duyarlı kaleminiz.
Sağlıcakla.