NAÇİZANE
İnsanlar…
İlginçler gerçekten…
‘’Tencere yuvarlanmış kapağını bulmuş’’ deyiminin tam karşılığı gibiler… Dikkat ederek gözlemlediniz mi hiç çevrenizdeki ilişkileri, çiftleri? İncelemediyseniz şayet sizlere önerim aynen devam etmenizdir. Zira insan ilişkilerini çözmek hayatın anlamını çözmekten daha zor görünmekte…
‘’Uzaktan görünen’’ ve ‘’gerçekte olan’’ diyerek ikiye ayırmalı belki de ilişkileri…
Kimi ilişkiler var ki ‘’birbiri için yaratılmışlar’’ ifadesini onaylar nitelikte gibi görünüyorlar. Aynı faaliyetleri yapmaktan zevk alıp, aynı gözlerle bakıyorlar dünyaya... Aynı huylara sahip olmak bir yana dursun aynı alışkanlıklara sahip olmayı başarıyorlar kimi zaman…
Bazı ilişkilerde ise zıtlıklar bağlıyor çiftleri birbirine… ‘’Birbirimizi dengeliyoruz’’ ifadesini savunan iki avukatın davalarını aynı anda kazanması misali… Birbirinde çok farklı yaşamları olan iki insanın aynı gözlerle aynı yöne baktığına şahit oluyoruz kimi zaman…
Uzaktan güzel görünüyor çoğu ilişki gözümüze ancak kapalı kapılar ardında nelerin yaşadığını bilemiyor çiftlerden başka hiç kimse…
Şahit oluyoruz kimi zaman bir arkadaşımızın derdine ortak olurken ya da olmamamız gereken bir yerde zamansız bulunurken… Kimi zamanda bize denk geliyor kapalı kapılar ardında yaşanan sırların bir anlık gün yüzü ile buluşması…
Çok mutlu görünen bir çiftin nasılda sorunlar yaşadığına tanık oluyoruz, bazen de dışarıdan bakınca uyumsuz görünen bir çiftin aslında ne kadar uyumlu oldukları şaşırtıyor bizleri…
Söylerim çoğu zaman; ‘’fotoğraflara aldanmamak gerek’’ diye… İlişkilerin fotoğraflanmış hali ile fotoğraf çekildikten sonraki süreçte ilerleyen halleri aynı olmuyor zira…
Çok uzatmak niyetinde değilim ki zaten ilişkiler konusunda çokta tecrübeli olduğumu iddia edemem. Benim ki sadece bir gözlem analizi. Gelmek istediğim nokta ise, çiftlerin başka çiftlere bakarak kendi ilişkilerinde huzursuzluğa sebep olmaları…
Yapmayın bunu, hiç gerek yok…
Kimin mutlu olduğu ile kimin mutsuz olduğu öyle dışarıdan bakınca anlaşılmıyor çünkü. Onun bunun ilişkisini bir yana bırakıp kendi ilişkinizi inşa etmektir belki de al olan…
Başka soracak kimsemiz olmadığına göre şu anda, bana sorduğunuzu düşünürsek; huzurlu musunuz ve mutlu musunuz diye sorarım sadece sizlere. Aldığım cevap evet olursa da, sallayın derim gerisini…
Umut, güven, sevgi ve aşk en umutsuz olduğumuz zamanları ve yerleri seviyor. Umutsuzluğun son noktasında mı hissediyorsunuz kendinizi, o zaman arkanıza yaslanın ve bekleyin, aşkın sizi bulması yakındır…
Naçizane önerilerimle…
YORUMLAR
Ahmet Kaya diyordu ya,yalan da olsa mutluyum ah bu da bana yetiyor:)Analizler yerinde,fotoğraflardan tutalım tencere kapak meselesine kadar,gözlem gücü yazan biri için çok önemli,başarılar...Belki de bu haliyle tutarlı yolu bulmak ya da akışına bırakmak lazım,nerde inceyse kopsun yani:)