- 372 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kâinatın kalbine engelsiz yolculuk yapmalı engelli aileler
Kâinatın kalbine engelsiz yolculuk yapmalı engelli aileler
“Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir duanın içinde yer almaktır.” (Şems-i Tebrizi)
İnsan hayatının en büyük asrısaadet davetlerinden biridir Hac.
Yüce rabbimiz kullarına anlatmak istediği her şeyi hacda sergilemiştir.
Yüce rabbimizin çağrısı üzerine evine misafir olmak, Rabbimize kavuşmak, Kâbe’ye engelsiz bir yolculuk yapmaya gitmek. Ne Muhteşem bir duygu. Ruhumuzun kanatlanıp kuşlar gibi beytullah etrafında tavaf yapıp coşması ne büyük onur.
Malik Dinar’ın da dediği gibi;
Çöle aşk yağmış, yer ıslanmış.
İnsanın ayağının çamura batması gibi,
Senin ayağın da aşka dalmış.
Her “Lebbeyk” dediğinde “Ben geldim Rabbim” diyorsun. “Sen çağırdığın için geldim. Tüm sevdiklerimi ardımda bırakıpta geldim. Sana geldim, Rabbim diyorsun.
Duaların reddolunmadığı, kabul olduğu makamdır Rabbimizin evi.
Vakit, artık duaya sarılma vakti, gözyaşı dökme vakti. Engelli çocuğumuzun engeli, hastalıkları, sıkıntılarının kalkması için canı gönülden rabbimize yalvarma vakti. Günahlarımıza tövbe etme vakti.
Ayrıca Hac’da Bol Bol zemzem içmeli. Zemzem ile ilgili hadisi şerifte:
"Zemzem suyu hangi maksatla içilirse onun içindir. Eğer onu şifa dileyerek içersen, Allah sana şifa verir. Karnını doyurması için içersen Allah seni doyurur. Eğer susuzluğunu kesmek için içersen onu keser." (Ramuz 2/368)
Zemzem ne niyetle içilirse ona faydası olur. Bunun için, şifa için, sıkıntıdan kurtulmak için, son nefeste iman ile ölmek için... Onun için niye çok ihtiyacımız varsa ona niyyet edip içmeli. Birden fazla şeye de niyyet edilebilir. Zemzem içmeyi bir nimet bilmelidir
İbn-i Abbas zemzem içerken şöyle dua ederdi:
“Allahım, senden fayda veren ilim, geniş rızık ve her hastalıktan şifa isterim.”
Engelli ailelerde bol bol engelli çocuklarına dua etmeli. Arafat’ta, Hira ve Sevr Dağında bol bol dua etmeli. Engelli ailelerin ne yapıp yapıp en azından bir umre ziyareti yapmaları kendileri ve engelli çocuklarına şifa olmak adına gereklidir. Şifa Allahtan’dır. Şifayı Allahın evinde duayla aramak ise ayrı bir ayrıcalıktır.
Medine-i Münevvere… İslâm’ın nurlu şehri. Hac’dan sonra Medine’ye gidip Rabbimizin, kullarının sevgilisi Resulullah (s.a.v) efendimizin mübarek kabrini de ziyaret etmeli. Cennet bahçelerinde namazlar kılınmalı ve engelli çocuğumuzun engelinin kalkması adına dualar edilmeli.
Son olarak, yazabildiklerimiz bundan ibârettir.Her şeyin başında ve sonunda hamd, Allah’adır.Salât ve selâm, Allah’ın kulu, elçisi, yaratılmışların en hayırlısı Muhammed-sallallahu aleyhi ve sellem-’e, âline, ashâbına ve kıyâmete kadar onlara en güzel bir şekilde tâbi olanlara olsun.
Allah cc. cümlemize oralara kavuşmayı ve yüce yaratana hakkıyla kulluk etmeyi rızasına uygun bir ömür yaşamayı ve son nefeste imanla gidip huzuruna affedilmiş olarak varmayı nasip eylesin! AMİN!