Dünya tekerimde hikayeler 16 Ediht Piaf a Yolculuk
Bisikletle Strazburg dan Paris e
4 Nisan 2013 Paris de Cilgin Türkler...
Kaldirim Sercesine Yolculuk...
Ve Paris, kendimizi sokağa attik ve Paris i keşfetmeye başladik. Önce bisikletlerimizin yerlerinde durup durmadiğini kontrol ettik. Zaman tasarrufu olsun diye günlük kullanabileceğimiz metro biletlerimizi aldik. Bu biletler sayesinde görmek istedigimiz yerlere gittik. Paris in meşhur Peré Lachaise mezarlığından başladik. Bu yolculuğumuzu adadiğimiz değerlerin coğu bu mezarlikta yatiyor. Pere Lachaise mezarliği 18 Mayıs 1804 tarihinde küçük bir kızın gömüldüğü bir törenle açılmıştır. Lakin mezarlik Paris in dişinda olduğu icin pek ilgi görmemiştir. Bu mezarliğa ilgiyi artirmak icin Paris belediye başkani Pierre Abélard, Molière ve Jean de La Fontaine’in mezarlarını Père Lachaise Mezarlığı’na taşıdı. Günümüzde bu mezarlik 43 hektarlik bir alani kapsiyor ve icerisi bir acik hava heykel müzesi gibi gezmeye doyamiyor insan. Metrodan inip yeryüzüne çiktiğimiz noktada hemen mezarliğin girişi vardi ve bizde girdik mezarliğa. Daha ilk dakikalarda dört metal direkt anitiyla karşilaştik evet sinemamizin çirkin krali Yilmaz Güney mezari karşimizdaydi. Kocaman selamlar getirdik Güneye kocaman sevgiler. Hayranlari mektuplar birakmis Çirkin Krala... Ardindan Ahmet Kaya yi aramaya başladik çok geçmeden onuda bulduk. Garip bize ait değerlerin topraklarindan uzakta gömülü olarak kalmasi... Türküler söyledik Ahmet Kaya ya ve Yilmaz Güney e... Sonra sirasiyla Vadideki Zambak in meshur yazari Balzac i mezarini ziyaret ettik, Frédéric Chopin, The Doors söz yazari ve vokalisti Jim Morrison mezarini. Jim Morrison ile ilgili olarak şu bilgileri anlatmak ilginizi çekebilir. Jim Morrison icin kariyerinin doruk noktasindayken 27 yasinda intihari seçen şöhret sarhoşu demek doğru olur galiba. Toplama bir arkadaşiyla The doors kurar ve kisa bir sürede ünü tüm dünyaya yayilir. Eroin bağimliliği ve alkole olan aşiri zaafindan dolayi zor dönemler geçirir. Ve sevgilisi Pamela ile Paris e tatile geldiklerinde küvette ölü bulunur. Sonrasinda Père Lachaise Mezarlığına gömülür. Ölümüne kimse inanmak istemez ve sevgilisi Pamelaya göre Jim in boyu daha uzun olmasina ragmen mezarinin kisa olmasi jim in ölmediği anlamina geliyor. Söhretten sıkılıp hawai de sakin bir yasamayi tercih etmis. Doğrusunu Jim den başkasi bilemez benim gördüğüm mezarini her gün binlerce kişi ziyaret ediyor. Insan sevdiklerine ölümü yakiştiramiyor hiç. Hayattaki sevdiklerinize daha bir sıkı sarilip ve daha güzel günler yaşamak için mücadale edin. Kirmayin üzmeyin birbirinizi. Bir gün yok olup gidecekler gidecegiz gideceksin.
Mollier ve La fontane nin mezari yan yana ne güzel iki önemli ismin yan yana yatmasi. Her ikisi yaşarken de iyi dostu, dostluklari ölümden sonrada devam ettigi muhakkak.
Sonra mezarlikta hayran olduğum sesi aramaya başladim. Neredeydi şarkilarin tanriçasi. Buldum bir hazine bulmuş gibi mutluydum. Oturup biraz konuştuk Piaf la ve ona en sevdiğim sarkisini dinlettim. Non je ne regrette rien isimli sarkiyi. Sarkinin anlami söyle;
hiçbir şeye pişman değilim non je ne regrette rien
hayır, hiç, ama hiçbir şeyden
hayır, hiçbir şeyden pişman değilim
bana yapılmış iyilikler ve kötülüklerin
hepsi aynı bana
hayır, hiç, ama hiçbir şeyden
hayır, hiçbir şeyden pişman değilim
ödendi, süpürüldü, unutuldu.
geçmişten bana ne!
anılarımı yaktım gitti
artık acı ve zevklerime ihtiyacım yok
aşklarımı tremololarıyla beraber süpürüp attım
sonsuza kadar sildim: elde var sıfır.
hayır, hiç, ama hiçbir şeyden
hayır, hiçbir şeyden pişman değilim
bana yapılmış iyilikler ve kötülüklerin
hepsi aynı bana
hayır, hiç, ama hiçbir şeyden
hayır, hiçbir şeyden pişman değilim
çünkü yaşamım,
çünkü zevklerim
seninle başlıyor bugün
Piaf yaşarken Türklerden ve Türkçe şarkilardan haberdar miydi bilmiyorum ama ölümünden yillar sonra iki çilgin Türk bisikletleriyle mezarini ziyarete gelmişlerdi. Bunca yorucu yolculuktan sonra Piaf a bir Türkçe şarki söylememek en büyük ayip olurdu herhalde. Sen benden gittin gideli isimli şarkiyi söyledik Piaf a. Eminim çok beğenmiş ve mutlu olmuştur kaldirim serçesi. Belki ruhu tekrar sanatçi bir bedende dünyaya geldiğinde bizim şarkilarimizi söyler. Büyüdükce seninde Ediht i seveceginden eminim Charlie Chaplinim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.