- 652 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
CAHİT SITKI TARANCI-YAŞ OTUZ BEŞ YOLUN YARISI EDER..
Bugün evden dışarı çıkmadım.Gün boyu biraz yatakta biraz ayakta istirahat ettim.
Dün Ankara’da yağmurda ıslanma, ardından gece üstü açık ceryanda yatmanın bedeli bugün hastalık olarak kendini gösterdi.Biraz kırgınlık biraz başağrısı,diş vs.rahatsızlandım.
Dizlerim zaten oldum olası ağrır aşırı kilolardan dolayı eklem yerlerim yağmurun yağacağı gece sızlar durur.
Sizlerin üzerinden uzak olsun.
Rabbim kimseyi evinde başkasına muhtaç,bir kap yemeği hazırlamaktan aciz,yalnız bırakmasın.
Dün bir amcayla beraberdim.
Eşini aylar önce kaybetmiş,çocukları gurbette yalnız bir amca..
Kendimi onun yerine koydum.
Yemeği kim yapacak,kim sofrayı kurup kaldıracak,ev temizliği ütü banyo vs.bir sürü işi kim yapacak.
Zor Allah kimseyi son vaktinde ele güne muhtaç koymasın yinede..
Birileri gelecek şu işimi yapacak zor işler bunlar.Bir gün evde yatmak dinlenmek zor geliyor nedense.
Ya annelerimiz yıllarca evde oturarak nasıl geçirmişler bunca yılları.Yatalak hastaların yerine koydum kendimi.
Annem rahmetli üç ay hastanede bitkisel hayatta mama içerek yatağa bağlanmıştı.
Gözlerimize bakarak bir şeyler demeye çalışırdı.
Kim bilir nereleri acır yaraları kanardı ama kimseye bir şeyler diyemezdi.
Dese de kim duyup işitecekti.
Gözleri bakıyor her şeyi duyuyor,ama kimseye derdini duyuramıyordu.
Bir günün geçmediği dünyada aylar yıllar yatalak hastalar için nasıl geçiyordu acaba.
Hastanede zevk için yatanlar varmış.Yaşlı nenelerimiz kışı hastanede sıcak odalarda geçirip doğalgaz faturalarını ucuza getirirmiş.
Geçin onları Allah korusun yatağa mahkum olunca görürsünüz zevkten mi kalıyorlar yoksa dertten mi.
Allah kimseye dertte vermesin dermanı olmayan hastalıkta şimdi hayat güzel yaşam tıkır tıkır gidiyor.
Bugün sahip olduğunuz nimetlerin elinizden alındığını çocuğunuzun başına,eşinizin başına bir şey geldiğini düşünün..
Ya da çağımızın hastalıklarından birine hani o amansız hastalığa yakalandığınızı düşünün.
Gözlerinizin önünde en sevdiğinizin her gün eriyip solduğunu ,sonunda gelecek ölümün bir nimet olup istendiğini Rabbim iki iyilikten bir iyilik ver diye dua etmek zorunda kaldığınızı.Anneye böyle dua edilir mi?
Maalesef ediliyor vucudunun alt tarafı yatmaktan oyulup için için eriyen annem için ben dua etmiştim Allahım nolur fazla acı çektirme onu cennetine yanına al diye..
Eriyordu hergün gözlerimin önünde bir şey yapamıyorduk.Beyne atılan bir pıhtı sebep olmuştu buna.
Onlarca kez atılan pıhtı bu sefer beyin damarına gelmiş felç olmuştu.Hiçbirimizin garantisi yok.
Geçen hafta bizim yaşlarda bir dostu beynine pıhtı atması sonucunda yitirdik.
Beyne giden üç damar varmış birine gelse felç,diğeri kesin ölüm üçüncüsü gözlerin kör olmasına neden olurmuş.
Binlerce kılcal damarımız var beynimizde bunların birisine pıhtı gelip tıkasa yine ölümle ya da felçle karşılaşıyoruz..
Ey bu kadar aciz olan,kendisine faydası olamayan insan neyine güvenip de böbürleniyorsun..
Seni yoktan var eden istediği zamanda bu dünyadan alıp ahiret hayatına yollayacak
Rabbimize neden isyan ediyorsun?
Herkes mutlaka seksene doksana ayak basacak diye sana bir senet mi verdiler?
Beş yaşında,on yaşında ölen bebekleri neden görmüyorsun?
Onların da yaşama hakkı gülüp eğlenme hakkı yok muydu?
Allah cc. öyle murat etmiş günah işlemeden yanına almış sabileri..
Keşke bende onlar gibi olaydım.
Demektense Allahım güç ver,kuvvet ver sağlık ver ,uzun ömür ver.Verdiğin sağlık sıhhat afiyet ve uzun ömürle dinine hizmetçi olayım demek lazım değil mi?
Eninde sonunda nasıl olsa varacağız ilahi huzura.
Daha yapacak bir çok amel,kılınacak kazalar,hac ve umrelerimiz var..
Allahım kimseti ümütsizlik batağına düşürmesin.
Allahım kimseyi kendisine kul olmak için ibadet yapmaktan geri koymasın.
Allahım kimseyi son demlerinde ağır imtihanlarla sınamasın.
Biz imtihan ehli değiliz imtihanı veremeyiz.
İmtihansız sorgusuz sualsiz kendisine layık kul eylesin cennet ve cemalini bize de göstersin..
25.06.2015//KIRIKKALE
HİDAYET DOĞAN OSMANOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.