- 512 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Engelli olmak Engel midir?
Çocukken arkadaşlarım beni aralarına almazlardı.
Ben de oynamak istemiyormuş gibi yapardım ve kenardan onları seyrederdim.
Katılmak istesem de benimle kim oynardı ki?
Bu sözler, çocukluğunu yaşayamayan bir engelliye ait. Okulumuzda, sokağımızda, çarşıda, pazarda, otobüste, velhasıl şehrimizde yaşayan binlerce engelli var. Peki, ülkemizde ne kadar engellinin yaşadığından haberimiz var mı? Sıkı durun, ülkemizde resmi rakamlara göre 8,5 milyon, resmi olmayan rakamlara göre de 11 milyon engelli insanımız var. Bu veriler bize her 7 kişiden birinin engelli olduğunu gösteriyor.
Bu 11 milyon insanın oyuna alınmadığını düşünün, büyük bir eksiklik olmaz mı?
Takım tamamlanmadan toplum büyük oyununu oynayamaz ki!
Neyse ki, bu gerçeği bilen aklı başında çok insan var. Tek engel vicdan engelidir, deyip bedenlerini aşıyor ve cesaretle hayata katılıyorlar. Doğuştan iki kolu olmayan 14 yaşındaki milli yüzücümüz Beytullah Eroğlu, yüzme sporunda ulusal ve uluslararası yarışmalarda büyük başarılara imza attı.
Adını pek az kişinin duyduğu, dört yaşındayken geçirdiği çocuk felci nedeniyle yürüyemeyen Dünya Şampiyonu Yavuz Şap, bugüne kadar 82 yarışa katıldı. Bir kez dünya maraton şampiyonluğunu kazanan Şap, 60 madalya alarak 1362 km’yi ardında bıraktı. Hem de dayandığı iki koltuk değneği ile...
Son olarak annesinin, "Sevgiyle yetiştirdiğim kızım başarılı oldu" dediği down sendromlu Ayşegül’den bahsetmeden geçemeyeceğim. Down sendromu, Trizomi 21 ya da Mongolizm genetik düzensizlik sonucu insanın 21. kromozom çiftinde fazladan bir kromozom bulunması durumu ve bunun sonucu olarak ortaya çıkan tabloya verilen isimdir.
Adana’da dünyaya geldiğinde doktorların anne ve babasına, "Bundan size hayır gelmez" dediği, okul çağına geldiğinde ise öğretmenlerin onu okula almak istemediği Ayşegül, üniversiteyi bitirerek cilt bakımı üzerine usta öğreticilik belgesi aldı.
Zaten hayatlarında başkalarına yer olmayan sığ insanlar, belki onları oyunlarına almadı, kapıları yüzlerine kapadı, ama Allah (C.C.) sığ olma engelinden kurtarsın onları.
Bizim hep birlikte açılacağımız engin deryalar var...
Yola devam!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.