NEFES’ İN ÖNEMİ
Nefes;yaratan tarafından yaratılana verilen en değerli armağandır.Bu ahir zaman da insan oğlu nasıl susuz yaşayamaya ,işte nefes te biz insan lar içinde o kadar önemlidir.Para günümüzde bizim için nasıl bi geçim kaynağı ise bugün nefes te bizim için de o kadar önemlidir.Nefessiz yaşam ömür basamağımız da bizleri de başarısızlıklara iter.Kitap,roman,hikaye,şiir vb. herhangi bir şey okuduğumuz zaman nefes düzgün okumamızı sağlar.Rabbimizin bizlere sunduğu yaşam kaynağı olan nefes için rabbimize şükran borçluyuz.İnsanın aldığı nefes;insan içine huzur ve rahatlama verir.biriyle konuşurken,yatarken,spor yaparken veya herhangi bir şey yaparken rahat hareket etmemizi sağlar.Sağlıklı yaşam için doktor kontrolü önemlidir.
İnsan hayatında;göz,kulak,burun ne kadar önemli ise nefes te bizim için bu kadar önemlidir.Nefes alış verişlerimizde bizlere rahatlık verdiği kadar rahatsızlıkta verir.aşırı nefes aldığımız zaman kalpte sıkışma,baş dönmesi gibi durumlar meydana gelir.Genel de spor yaptığımız zaman aşırı alıp verdiğimiz nefes spor yapanın çabuk yorulmasına neden olur. Doğru nefes almak sadece fiziksel olarak solunum kaslarının eğitimi ile ilgili olmakla beraber, aynı zamanda kişinin psikolojisi ile ilgilidir. Genel bir tanımla yanlış solunum hızlı ve derinliği olmayan nefes alışverişi durumudur. Doğru solunum bunun tam tersidir. Büyük alınan ve uzunca bir sürede verilen nefes alışverişleri doğru nefes olarak kabul edilir.
Bunun tam tersi olarak korku ve endişelerinin farkına vararak bilinçaltı düzeyinde temizlik yapan kişiler nefes alış verişlerini derin ve yavaş solunum yönünde geliştirebilirlerse, gittikçe daha huzurlu, mutlu ve bunun yanında daha derin, daha uzun nefes kullanan bir kişi durumuna gelirler. Doğru nefes alma konusunda ilk adım nefes alıp verişimizi incelemek, nefes alışverişlerini takip ederek tamamen kontrollü nefesler almaya başlamaktır. Nefes alış verişleri 24 saatlik süreçte sadece burundan alınıp, burundan verilmelidir. Nefes alış verişleri tamamen sessizce gerçekleşmelidir. Burunda, genizde, soluk borusunda ve hava keseciklerinde sürtünme sebebi ile oluşan sesler rahatsızlık belirtileridir…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.