- 1613 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
Ş İ İ R L E R O K U N M U Y O R
ŞİİRLER OKUNMUYOR.
ÇOK DEĞERLİ KARDEŞLERİM, ÖNCE BÜYÜK HARFLERLE YAZDIĞIM İÇİN ÖZÜR DİLERİM. SEBEBİNE GELİNCE, GÖZLERİM ÇOK İYİ GÖRMÜYOR GÖZLÜKLE BİLE YAPTIĞIM HATALARI GÖREMİYORUM O YÜZDEN.
SAYGILARIMLA.......
EVET DEFTERE YAZILAN ŞİİRLER MAALESEF ÇOĞU OKUNMUYOR . EVET ALDIĞIM DUYUMLARA VE YAPTIĞIM İNCELEMELERE GÖRE Kİ İNŞALLAH BEN YANILIYORUM
DUR.
YAZILAN HANGİ TİP ŞİİR OLURSA OLSUN (BURADA ŞİİRİ SONUNA KADAR OKUYAN KARDEŞLERİMİ TENZİH EDEREK SÖYLÜYORUM ) SADECE BAŞTAN BİR KITA VEYA SERBEST İSE BİRKAÇ MISRA OKUYARAK YORUM
YAPILIYORMUŞ VEYA FAVORİYE ALINIYORMUŞ.
BURADA HİÇ BİRİMİZ BEN DE DAHİL, YORUM MERAKLISI VEYA FAVORİYE ALINMA MERAKLISI DEĞİLİZ. BEN ÖYLE DÜŞÜNÜYORUM KARDEŞLERİM.
BİZLERİN BURADAKİ AMACI ŞİİRLERİMİZİN OKUNMASI, TANINMASIDIR. BEN BAKIYORUM SON ZAMANLARDA O ’FAVORİYE ALINDI’ DEĞERLENDİRİLMESİ ÇIKTI ÇIKALI, AYNI FACE’ DE Kİ GİBİ BEĞEN TUŞUNA BASILIYOR VE FAVORİYE ALINIYOR.
FAVORİ 40-50 LERDE YORUM 15 KİŞİ. BU SİZİN MANTIĞINIZA UYUYOR MU SORUYORUM? ŞAHSEN BENİM MANTIĞIMA TERS.
ÖRNEĞİN ŞİİR ÇOK UZUN, OKUNMASI NEREDEYSE BİR KAÇ DAKİKAYI ALIYOR YORUM ŞU: (ELİNİZE SAĞLIK, GÜZELDİ) BUNU YAZACAĞINA HİÇ YAZMA. İLLE DE YORUM YAZMAN ŞART DEĞİL. AMA ŞİİRİ, OKUYUP OKUMADIĞINI NASIL ANLAYACAĞIZ, BU DA BİRAZ KARIŞIK BİR KONU.
KARDEŞLERİMİZİN BAZILARI TERCİHLERİ OLARAK
SÜRREALİST ŞİİRLER YAZIYORLAR. KENDİLERİNE SORSAN YORUMUNU ONLAR DA YAPAMAZ. ALTINDA YORUM ŞU: (ÇOK ANLAMLI VE DERİN BİR ŞİİRDİ). YA ZATEN BU ŞİİRLER ANLAMI OLMAYAN ŞİİRLER, NASIL YORUM YAPABİLİYORSUN. OKUNMUYOR KARDEŞLERİM, ŞİİRLER OKUNMUYOR.
BEN NAÇİZANE DİYORUM Kİ! LÜTFEN ŞİİRLERİ OKUYUP ÖYLE BEĞEN TUŞUNA BASIN. ŞİİR OKUMAK BİR ZEVKTİR, BİR ÖNCELİKTİR, BİR AYRICALIKTIR. ŞİİR OKUMAYI SEVEN KİŞİ YÜREĞİ TEMİZ KİŞİDİR. HEPİMİZ BURAYA ŞİİRLERİMİZ OKUNSUN DİYE ASIYORUZ. ŞİİRİMİZİ.3-5 KİŞİ NE KADAR OLURSA OLSUN AMA LÜTFEN GERÇEK OKUYUCU OLSUN.
SATIRLARIMA BURADA SON VERİYORUM. BU KONUDA GÖRÜŞÜNÜ BELİRTMEK İSTEYENLER LÜTFEN HAKARET İÇERMEDEN, SEVGİ VE SAYGI ÇERÇEVESİ İÇİNDE GÖRÜŞLERİNİ BELİRTEBİLİRLER. BELKİ BENİM BİLMEDİĞİM NE KONULAR ÇIKACAKTIR.
HEPİNİZE ŞİMDİDEN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. SELAM VE SEVGİLERİMİ GÖNDERİRİM. YAZIMI SİZLERİN HOŞ GÖRÜŞÜNÜZE SIĞINARAK YAZDIM.SELAMLARIMLA.......
SÜZAN ÇELİK
EMKL. ÖĞRT.21.06.2015....PAZAR...SAAT...11.41
YORUMLAR
Katılıyorum suzan şairem haklısınız ben yazın cenaze sebebiyle memlekete gittim ve bir süre deftere giremeyecegimi şair dostlarimla paylaşayım dedim adam altına yazmış çok güzeldi Tebrik ederim ya gulermisin aglarmisin duruyor hala silmedim suzan sairemizin anlattığı konuyu destekleyen en açık örnek saygilarimla
Sayın hocam,
Yadıklarınızda haklısınız; şiirler okunmuyor. (okuyan arkadaşlarımızı tenzih ederim) Mesela ben şiirleri okumuyorum. Siteye girdiğimde en fazla 5 şiir okuyorum. Sitemize günde 300 şiir asıldığını düşünürsek, bunları okumaya zamanımızın olması imkansız... Bu benim açımdan.. Zamanı çok olup, sürekli sitede şiir takip eden arkadaşlarımız gereken ilgiyi gösterdiklerini düşünüyorum... Tebrik etmek ve yorum yazmak ayrı durumalr olduğu için, tebrikten öteye yazım olmuyor şiire... Yorumu; şiirin gerçek ustaları yazıyor ve bir şiire verdikleri emeği görüyorum sayfalar dolusu...
Şiirlerin okunmaması zamanın kıt oluşundan olduğunu sanarak tekrar ediyorum hocam..
Selam ve saygılarımla... uzaklardan...
suzan çelik
direniş
Şiz şurada tamamen halısınız.. favori listesine alanların çokluğuna bakıyorum, bir de torumlara... İşte o acı gerçek ortaya çıkıyor! Okumuyorlar.
Dutarlılığınıza yürekten teşekkür ederim hocam...
Suzan Hocam, Merhaba!
Çok güzel bir mevzuya temas etmişsiniz. Tebrik ediyorum. Teşekkür ediyorum.
Kendi adıma söyleyebileceğim tek söz: Okuyorum ama yorum hanesine bir şey yazmadan çıkıyorum bir çok sayfadan. Bazılarına zaman yetersizliği, bazılarına ise yazacak söz bulamamaktan dolayı herhangi bir iz bırakmadan sayfadan ayrılıyorum. Ve ek olarak şunu söyleyeyim: Girdiğim sayfadaki şiir veya nesir yazıyı okuduktan sonra altındaki yorumları da tek tek okurum. Şiirde gördüğüm herhangi bir hata varsa ve benim söylemek istediklerimi birileri söylemişse, tekrardan benim söylememe gerek kalmamıştır. Şayet bu husus kimsenin dikkatini çekmemiş ise kalem sahibine özel mesaj olarak iletirim gördüğüm hususu. Özel iletmemin sebebi ise bazı kalem sahiplerinin aşırı alınganlığıdır. Celil Çınkır kardeşimin söylediği gibi, aslolan şiirin altına yazılması ve hem kalem sahibinin, hem okuyanların ondan bir hisse almalarıdır. Lâkin, bu maalesef her kişi için geçerli olmuyor.
Velhasıl... haklısınız.
Vesselâm!
Muhabbetle!
Hayırlı Ramazanlar dileğiyle saygılar sunuyorum.
suzan çelik
merhaba şairem ne güzel bir konuya değinmişsiniz çok teşekkür ederim evet aynen dediğiniz gibi birde kopyala yapıştır yapanlarımız var bende onlara kızıyorum biraz okumak ve beğenmek bile yeter bence kopyalamak yerine evet ne yorum yazmaya yetişmek mümkün nede sayfamıza gelen konuklarımaza yorum yazmak inanın yetişmek mümkün değil şiir beğendi yapılsın diye değil duyguları paylaşmaktır okumadıktan sonra yorumunda hiç bir anlamı kalmıyor bence çok teşekkür ederim şairem
suzan çelik
SUZAN HOCAM
ŞAİRİN ŞİİRİNDE HATA BULUP YORUM OLARAK YAZDIĞINIZDA HEMEN ENGELLENİYORSUNUZ.
VEYA ÖZELİNİZDEN HAKARET İLE KARŞI KARŞIYA KALIYORSUNUZ
YA DA SİZİN HAKKINIZDA BAŞKALARIYLA DEDİKODUNUZU YAPIYORLAR.
ŞAHSEN BENİM KULAĞIMA ÇOK GELİYOR KENDİMLE İLGİLİ OLARAK.
ŞAİR ARKADAŞIN ÖNCEDEN HAZIRLANMIŞ 4-5 KALIP YORUMU VAR.
PASTELLEYİP DURUYOR.
HEM YORUM OLARAK HEM DE YAPILAN YORUMA TEŞEKKÜR OLARAK.
BEN ÇÖZÜMÜ BULDUM
KOPYALA YAPIŞTIR MANTIĞIYLA YORUM YAPANIN SAYFASINA BİLE UĞRAMIYORUM.
HİÇ BİR ARKADAŞIN ŞİİRİNE OKUMADAN YORUM YAPMADIM.
ZAMAN FUKARASI OLDUĞUM İÇİN YORUMLARA TEŞEKKÜR YAZAMIYORUM AMA İADE-İ YORUMDA BULUNMAYA ÇALIŞIYORUM.
ŞİİRLERİ OKUYARAK YORUMLAYANLARIN KALEMİ ÇOK GÜÇLENİYOR.
GÖL YERİNDEN BİR TAS SU ALMIŞ OLUYOR
ŞAİRLİK VİZYONU GENİŞLİYOR.
BENDEKİ ETKİSİ ÖYLE EN AZINDAN.
OKUMADAN YORUM SAYSAYDIM KEMNUR RUMUZLU ÜSTADIN ŞİİRLERİNDEKİ LEZZETİ ASLA TADAMAZDIM. İBRAHİM ÇELİKLİ HOCAMIN YEREL AĞIZLA YAZDIĞI NADİDE LEZZETTEN MAHRUM KALIRDIM.
ÖRNEK ÇOĞALTILABİLİR.
BENİM ŞİİRLERİMİN GERÇEK ANLAMDA YORUMCUSU İKİ ELİN PARMAĞI KADAR ÇOK ŞÜKÜR.
AMA BİR ÇUVAL KEÇİBOYNUZUNDAN DAHA DEĞERLİ BENİM İÇİN. ÇÜNKÜ BİR ÇUVAL KEÇİBOYNUZUNDAN 50 GR BAL ÇIKMIYOR.
ESKİDEN ŞİİR GEZGİNLERİ SİTESİ VARDI.
8-10 YIL KADAR ÖNCE.
ORADAKİ DOSTLUKLAR ÇOK FARKLI İDİ.
YORUM YAZMAK ŞİİR YAZMAKTAN ZOR İDİ.
YORUMLAR ÇOK ACIMASIZ YAPILIRDI.
KEŞKE O TÜR EDEBİYAT SİTELERİ OLSA ŞİMDİ.
BEN O SİTEDE ÇOK ŞEY ÖĞRENDİM.
YAPICI TENKİTİ SON DERECE AÇIK BİR İNSANIM.
ŞİİRİMDEKİ HATALARI ÖZELİMDEN YAZANLARA HEP ŞUNU DEMİŞİMDİR
DARILMAM GÜCENMEM ASLA NOLUR YORUMUNU ŞİİRİMİN ALTINA YAZ
HATAM VARSA BUNDAN DİĞERLERİ DE DERS ALSIN.
YORUMDA SEN HATALIYSAN BUNDAN DA SEN DERS ALABİLESİN DEMİŞİMDİR.
YORUM VE TENKİT YAPILDIĞI SÜRECE ŞAİR YETİŞİR
YOKSA AYNI TAS AYNI HAMAM
TÜRK YAZINI YORUM İLE İLERLER.
TEŞEKKÜRLER SUZAN HOCAM BU FIRSATI VERDİĞİNİZ İÇİN.
SELAM EDİYORUM.
NOT: ŞİİR GEZGİNLERİNDE BÜYÜK HARFLERLE YAZILAN ŞİİRLERİ ASLA YAYINLAMAZLARDI. GÖZLERİNİZİ YORMAMAK İÇİN BÜYÜK HARFLERLE YAZDIM.
SUZAN HOCAM
ŞAİRİN ŞİİRİNDE HATA BULUP YORUM OLARAK YAZDIĞINIZDA HEMEN ENGELLENİYORSUNUZ.
VEYA ÖZELİNİZDEN HAKARET İLE KARŞI KARŞIYA KALIYORSUNUZ
YA DA SİZİN HAKKINIZDA BAŞKALARIYLA DEDİKODUNUZU YAPIYORLAR.
ŞAHSEN BENİM KULAĞIMA ÇOK GELİYOR KENDİMLE İLGİLİ OLARAK.
ŞAİR ARKADAŞIN ÖNCEDEN HAZIRLANMIŞ 4-5 KALIP YORUMU VAR.
PASTELLEYİP DURUYOR.
HEM YORUM OLARAK HEM DE YAPILAN YORUMA TEŞEKKÜR OLARAK.
BEN ÇÖZÜMÜ BULDUM
KOPYALA YAPIŞTIR MANTIĞIYLA YORUM YAPANIN SAYFASINA BİLE UĞRAMIYORUM.
HİÇ BİR ARKADAŞIN ŞİİRİNE OKUMADAN YORUM YAPMADIM.
ZAMAN FUKARASI OLDUĞUM İÇİN YORUMLARA TEŞEKKÜR YAZAMIYORUM AMA İADE-İ YORUMDA BULUNMAYA ÇALIŞIYORUM.
ŞİİRLERİ OKUYARAK YORUMLAYANLARIN KALEMİ ÇOK GÜÇLENİYOR.
GÖL YERİNDEN BİR TAS SU ALMIŞ OLUYOR
ŞAİRLİK VİZYONU GENİŞLİYOR.
BENDEKİ ETKİSİ ÖYLE EN AZINDAN.
OKUMADAN YORUM SAYSAYDIM KEMNUR RUMUZLU ÜSTADIN ŞİİRLERİNDEKİ LEZZETİ ASLA TADAMAZDIM. İBRAHİM ÇELİKLİ HOCAMIN YEREL AĞIZLA YAZDIĞI NADİDE LEZZETTEN MAHRUM KALIRDIM.
ÖRNEK ÇOĞALTILABİLİR.
BENİM ŞİİRLERİMİN GERÇEK ANLAMDA YORUMCUSU İKİ ELİN PARMAĞI KADAR ÇOK ŞÜKÜR.
AMA BİR ÇUVAL KEÇİBOYNUZUNDAN DAHA DEĞERLİ BENİM İÇİN. ÇÜNKÜ BİR ÇUVAL KEÇİBOYNUZUNDAN 50 GR BAL ÇIKMIYOR.
ESKİDEN ŞİİR GEZGİNLERİ SİTESİ VARDI.
8-10 YIL KADAR ÖNCE.
ORADAKİ DOSTLUKLAR ÇOK FARKLI İDİ.
YORUM YAZMAK ŞİİR YAZMAKTAN ZOR İDİ.
YORUMLAR ÇOK ACIMASIZ YAPILIRDI.
KEŞKE O TÜR EDEBİYAT SİTELERİ OLSA ŞİMDİ.
BEN O SİTEDE ÇOK ŞEY ÖĞRENDİM.
YAPICI TENKİTİ SON DERECE AÇIK BİR İNSANIM.
ŞİİRİMDEKİ HATALARI ÖZELİMDEN YAZANLARA HEP ŞUNU DEMİŞİMDİR
DARILMAM GÜCENMEM ASLA NOLUR YORUMUNU ŞİİRİMİN ALTINA YAZ
HATAM VARSA BUNDAN DİĞERLERİ DE DERS ALSIN.
YORUMDA SEN HATALIYSAN BUNDAN DA SEN DERS ALABİLESİN DEMİŞİMDİR.
YORUM VE TENKİT YAPILDIĞI SÜRECE ŞAİR YETİŞİR
YOKSA AYNI TAS AYNI HAMAM
TÜRK YAZINI YORUM İLE İLERLER.
TEŞEKKÜRLER SUZAN HOCAM BU FIRSATI VERDİĞİNİZ İÇİN.
SELAM EDİYORUM.
NOT: ŞİİR GEZGİNLERİNDE BÜYÜK HARFLERLE YAZILAN ŞİİRLERİ ASLA YAYINLAMAZLARDI. GÖZLERİNİZİ YORMAMAK İÇİN BÜYÜK HARFLERLE YAZDIM.
suzan çelik
YAZIMA YORUMUNUZ ÇOK GÜZEL VE DOĞRUYDU. NE DEMEK İSTEDİĞİMİ ANLAMIŞSINIZ. BEN BANA YORUM YAPILMIYOR DİYE YAZMADIM BU YAZIYI.AMA HERHALDE KARDEŞLERİM TERS ANLADI. BEN GENEL OLARAK YAZDIM. VATEN OLUMSUZ BİR YORUM YAPARSANIZ ÖN SAYFADA YANDINIZ. SİZDEN KÖTÜSÜ YOK. BEN DE MESAJLA ARIYORUM. EĞER KABUL GÖRÜRSE NE ALA. KABUL GÖRMEZSE UYARIM OLGUNLUKLA KARŞILIYORUM. BEN İSTİYORUM Kİ, YORUMLAR İKİ CÜMLELİK OLMASIN.HATALAR BİLDİRİLSİN KABUL EDİLEN HER YALNIŞLIK KAZANILMIŞ ZAFER GİBİDİR BENİM İÇİN.BEN HATALARIMI TEŞEKKÜR EDEREK KABUL EDİYOR VE DÜZELTİYORUM. DEDİĞİNİZ ŞAİRLER BENİM DE ARKADAŞIM.BENİM YAZIMIN AMACI ŞİİRLERİ OKUMAYANLARI UYARMAK OKUMADAN BEĞEN TUŞUNA BASANLARI ANLATMAKTI.VARDIR YOKTUR ONU KENDİLERİ BİLİR.BEN RASTLADIM HEMDE EN YAKINIM BİRİNDE.İNCELEMELERİM VE BANA GELEN DUYUMLAR BÖYLE.BEN ÖDÜL YORUMLAMASINA KARIŞMIYORUM.O BİR FELAKET ZATEN..BAŞKA DA BİR AMACIM YOK. TEKRAR TEŞEKKÜR EDİYORUM. GÖNÜL DOLUSU SELAMLAR KARDEŞİM..
Canım annem olur mu öyle şey. Ben okuyorum yorum yapıyorum .
Siz benim hocamsınız emekli öğretmensiniz ne tarz yazarsanız yazın ben her şekilde okur yorum Yaparım.
Beni takip ediyor bütün şiirlerime elinizden geldiğinizce yorum yapıyorsunuZ. Bu da beni inanın mutlu ediyor . Size anne diyorum bende yaşça büyük olduğunuz için anne olarak gördüm öğretici olarak gördüm . Böyle düşünmeniz inanın beni çok üZdü.
Size Katılıyorum aslında Saçma sapan Şiirleri okurlar yorum yaparlar hatta uğur verirler . Ama sizin gibi çok şiirden anlayan insanların Hakk'ını yiyenler var. Çünkü ortada emek var. O Yüzden böyle düşünmekle bana göre Haklısınız. Sizi ve şiirlerinizi çok seviyorum ve çok da Şeyler öğreniyorum. ÖĞRETMEN olduğunuz için öğretici çok şeyler var şiirleriniz de bu da bana güç veriyor . Ne olur canım annem öyle Düşünme buradan da Sak'ın gitmeye kalkma olur mu? Yorumlarını sıcaklığını özlerim .
Seni çok seviyorum canım Kızın şebnem :-(
suzan çelik
Suzan hanım, her zaman yorum yazacak kadar zamanı olmuyor insanın.
Bu değildir ki şiiri okumadan beğeni tuşuna basılıp çıkıldı.
Siz güzel yorumlar yapıyorsunuz.
Bazen ilgimi cezbeden (konu olarak tabii)
şiirler olursa yorumum güzel oluyor.
Sürekli okuduğum aynı konuya ve
birbirinin aynı gibi duran şiirlere
yorum tebrikten öte geçmiyor.
Bazen de şiir öylesine dikkatinizi çekiyor
ve her açıdan doyurucu bir şiir oluyor ki
yorum konusunda yetersiz buluyorsunuz kendinizi.
O zaman da tebrikle yetiniyorsunuz.
Bizler bir aileyiz, böyle küçük detaylara takılmayalım.
İsteyen yorum yazsın, isteyen beğen butonuna bassın.
Herkes özeldir benim için.
tebrikler Suzan hanım,
bu yazı sayesinde fikirlerimi söyleyebildim.
selâm ve sevgiyle..
suzan çelik
suzan çelik
Şiirleri okuyorum bazılarını anlamasamda anladıklarıma yorum yapıyorum detaylı yorum yapmak isterdim ama buna benim edebiyat bilgim yetersiz kalıyor diye, detaya girmiyorum yanlış yorum yapmamak adına. begendigimi belirtiyorum yoruma. cok güzel bir şiirdir yorum yapmak ayrı bir meziyet edebiyatı iyi bilmek lazım siz bilerek yapıyorsunuz sizi kutlarım şairem, saygılarım...
suzan çelik
suzan çelik
34hik58
SEVGİLİ ÖĞRETMENİM, SİZİN DÜŞTÜĞÜNÜZ BU YANILGIYA MAALESEF ŞİİR DOSTLARININ ÇOĞU DÜŞMEKTE...Paylaşılan bir şiiri okuruz ve şiiri beğenmişsek beğenimizi belirterek, hatta vasat bulmuşsak bile şairin emeğine saygı duyarak, TEBRİK EDERİZ. VE, GEÇERİZ BİR BAŞKA ŞİİRE... (ŞİİRLERDEKİ SESLENDİRMELER DE HOŞNUTLUK VERİYORSA KEYİFLE DİNLERİZ) Buradaki şair dostlar görüyorum ki, tebrik etmek ile YORUM YAPMAYI aynı mütalaa ediyorlar. Oysa ŞİİRDE YORUM YAPMAK DETAYLI BİR ÇALIŞMADIR VE KONUYA İYİCE VAKIF OLABİLENLERİN YAPABİLECEĞİ BİR İŞTİR. Ben o aşamada bir birikime vakıf değilim... LÜTFEN SİZ DOSTLARIM ŞİİRLERİNİZİN ALTINA YAZDIKLARIMI ŞİİRİNİZİ YORUMLAMAK OLARAK DEĞİL DE, TEBRİK ETMEK OLARAK ALGILAYINIZ VE AYNI TEBRİK ETME CÜMLELERİ KULLANDIĞIM İÇİN GEREKSİZ YORUMLAR YAPMAYINIZ.
BENDENİZ ŞİİR OKUMAYI ÇOK SEVİYORUM VE HATTA GÜZEL OLDUĞUNU GÖRDÜĞÜM ŞİİRLERİ SESLENDİRİLMİŞSE DİNLEMEYİ DE SEVİYORUM. SİZİN GÜZEL ŞİİRLERİNİZİ OKUMA FIRSATI BULDUĞUM İÇİN ÇOK MUTLU OLUYORUM. SAYGILAR...
suzan çelik
suzan çelik
SİZE KATILIYORUM SUZAN HOCAM.(Okudum beğendim,çok güzel şiirdi,kutlarım.) Neyi kimi?...
En azından şiirin özünden bir kaç dize yorum da görünse..Malesef son zamanlarda bunlara çok rastladığımızdan
bu yazıyı olumlu buluyorum.Teşekkür ederim.Sevgi ve saygılarımla.
suzan çelik
Her cümlenizin altına imzamı atabilirim. Maalesef diyorum ben de Maalesef. Okuduğum şiirlere bazen özel mesajlardan (AÇIKÇA YAPILAN ÖNERİ VE ELEŞTİRİLERİ DOSTLAR YANLIŞ ALGILIYOR) hataları, gördüğüm eksikleri söyleyip şöyle olsa daha iyi olurdu diyorum . Arkadaşlar yanıt veriyor. HOCAM HAKLISINIZ: ŞU NEDENLE OLMUŞ: Ama maalesef geri dönüp o eksikliği giderene de pek rastlamadım.:(( Bu da en az okunmaması kadar acı değil mi?
dostyeli tarafından 6/21/2015 12:01:06 PM zamanında düzenlenmiştir.