- 3779 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BABAMA MEKTUP- 5
...........BABAMA MEKTUP- 5
...........Sevgili Babam, yokluğunun acısı ve bana verdiğin güven ile huzurun yoksunluğu içinde yine bir babalar gününde sana yazmaya çalışıyorum.
........... Nasılsın? diye sormayacağım. Çünkü biliyorum ki, gittiğin yerden ne bir dönen var, ne de haber gönderen. Ama senin yokluğun ile geçen her bir yılın beni ne kadar sarstığını ve yıprattığını çok iyi biliyorum. Çünkü bunu bire bir yaşıyorum. Ağustos ayının sonunda bizi bırakıp gidişinin yirminci yılı doluyor. Sensiz geçen bu yılların acısı hep artarak büyüyor.
........... Canım babam,geçen yıldan bu yana yaşamımızda çok büyük değişiklik olmadı. Gurbetteki Arda’m izine geldi ve gitti. Bu Ağustos ayında yine gelecek. Nurettin’in kızı Pınar’ı da 21 Ağustos günü gelin ediyoruz. Diyeceksin ki; " O kadar oldu mu? " evet babam işte o kadar oldu. Sen bizi bırakıp sonsuzluğa giderken dört yaşında olan torunun Pınar şimdi baba ocağını terk edip, yeni bir yaşama yelken açıyor. Dileriz ki, mutluluk ve sağlık hep onlarla birlikte olsun.
........... Annemin sağlık durumu eskisinden daha iyi gibi. Arada bir sıkıntılar oluyor ama doktor müdahalesi ile onları da atlatıyoruz. Hemen her gün yanına gidiyorum. Kahvemizi içip söyleşiyoruz. Arada bir senin kulağını da çınlatıyoruz. Bu günlerde Semra yengeme de bir ev alma çabasındayız. Hatta bir evle anlaştık ve işi bitirdik gibi. Umarım bu işi de bitirip onu da kiradan kurtarırız. Ondan sonra iş Güvenç ve İnanç’ı evlendirmeye kalıyor.
........... Sevgili Babam, ülkede geçen yıldan bu yana oldukça hareketli bir dönem yaşadık. İşsizliğin, yoksulluğun, yolsuzlukların, kadına tecavüz ve şiddetin, kadın cinayetlerinin ayyuka çıktığı bir dönemi geride bıraktık. Yapılanlar hep yapanların yanlarına kar kaldı. Eğitim, sağlık, iş yaşamı ve ekonomi olarak tüm sistemler raydan çıkmış durumda. Üretim ve istihdama yönelik tek bir çivi çakılmazken, ülkemin yöneticileri lüks yaşamları ve saltanatları için oluk oluk para harcıyorlar. Onların bu doyumsuzlukları da ülkedeki yoksul sayısını her geçen gün arttırıyor. Komşu ülkelerdeki iç savaşlar ise ayrı bir dert. Her an içine düşme tehlikesini de yaşıyoruz.
........... 7 Haziran Pazar günü yapılan seçimler, iktidar partisini iktidarsız hale getirdi. Kendi başına hükümet kurma güçlerini kaybettiler. Önümüzde yine kritik günler var. Zaman her şeye gebe durumda. Umarım toplumu huzura çıkaracak bir oluşum gelişir. Çünkü gerçekten halkın direnecek gücü kalmadı. Fabrikalarda direniş eylemleri başladı. Anlayacağın yine işimiz zor ve hatta çok zor be babam.
........... Şimdi sen bana diyeceksin ki;" Oğlum yaşın gelmiş altmış üçe, hala mı siyaset? " Haklısın da babam, yaşamın kendisi zaten siyasetin ta kendisi değil mi? Siyasetimizde yaşanan başarısızlıklar ve olumsuzluklar direkt olarak bizlerin yaşamını etkilemiyor mu? " Filler tepişir, çimler ezilir." sözü tam da bu güne uygun düşüyor. Hadi bizden geçti diyelim. Çocuklarımızın ve torunlarımızın geleceği heba olup gidiyor be babam. Buna göz yummak mümkün mü sence? Bu gerçekleri görürken tepki göstermeden nasıl durabilir ki insan? Hele de haksızlıklara karşı dürüst olmayı, direnmeyi senin genlerinden alan ben, nasıl durabilirim ki? Sen bizlere bir işçi maaşı ile gemicikler almadın, fabrikalar ve saraylar bırakmadın ama, onurlu bir insan olmanın erdemini bıraktın miras olarak. Elbette ben bu mirasa ihanet edemezdim ve etmeyeceğim de. Bunu en iyi sen bilirsin be babam. Anla beni.
........... Saate baktım da gecenin geç bir vakti olmuş. Uyku tutmadığından kalktım ve duygularımı seninle paylaşıyorum. Yazdıkça rahatlıyorum. Rahatladıkça da yaşamın olumsuzluklarına karşı mücadelede kendimi daha güçlü hissediyorum. Bu gücü de senden alıyorum be babam.
........... Tamam, tamam... " Çok uzattın be oğlum." der gibi baktığını hissediyorum. Tamam burada yazmaya son verirken, yirmi yılın verdiği özlemle ellerinden öpüyorum. Başta senin olmak üzere sonsuzluğa giden ve o yoldan dönmeyen, geride bıraktıkları tarafından özlenen tüm babaların, yaşayan baba ve baba adaylarının BABALAR GÜNÜNÜ kutluyorum. Yattığın yerde rahat uyu ve yıldızlar hep sana yoldaş olsun babam.
.........................................................Oğlun Selamettin 21.06.2015 Sakarya / Erenler
YORUMLAR
Selamettin PULAT
......Çok teşekkür ederim. Yazımı okumaya ve yorumlamaya değer gören yüreğiniz dert görmesin.
......Sağlıkla ve mutlulukla kalın.