- 534 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
TBMM'DE YEMİN
TBMM’ne yeni seçilen milletvekilleri 23 Haziran günü yemin ederek görevlerine başlayacaklar. En yaşlı üyesi olarak CHP Antalya Milletvekili Deniz Baykal yapılacak toplantıya başkanlık edecek. Genel Kurul’da milletvekilleri, seçim çevresi, soyadı ve adlarının alfabe sırasına göre ant içecek. Ant içme töreninde bulunmayan milletvekilleri, katıldıkları ilk birleşimin başında yemin edecekler. Genel Kurul’da, en genç milletvekilleri de geçici olarak katip üyelik yapacak.
Bu söylenenler bir gelenek halini almıştır. Geçmiş yıllarda bu gelenek yemin eden milletvekilleri tarafından büyük bir heyecanla yerine getirilirdi. Halk da seçtikleri vekillerin yemin edişlerini aynı heyecanla izlerdi.
Ezbere okuyanlardan arada bir şaşıranlar olur, ağızlarından tek bir sözcüğün yanlış çıkması halinde tüm yemini kusursuz okuyuncaya kadar tekrar ederlerdi. Bazıları bu hataya düşmemek için ellerindeki yazını metini kullanırlar ve bu durumda bile hata yapanlar olurdu. Görev büyük bir ciddiyetle yerine getirilir ve her yemin noktasına virgülüne varıncaya kadar büyük bir ciddiyetle yapılırdı.
Bundan 30-40 yıl önceleri, yemin konusunda, yapılan okuma hataları dışında bir tartışma yaşandığını anımsamıyorum. Ancak son yıllarda büyük tartışmalar yaşanmaya başlamıştır. Ne yazık ki bunlar arasında bu önemli güne gölge düşürenler ve ülkemizde yeni huzursuzluk kaynağı yaratanlar da oldu.
23 Haziran’da yapılacak yemin için, günler öncesinden tartışmalar başladı. Biri çıkıyor, ben Türkçe bilmem yeminimi Kürtçe yapacağım diyor ve tepkilere neden oluyor. Bu zavallı, ya yemin edeceği yerin Türkiye Büyük Millet Meclisi olduğunu ve devletin anayasasında Türkçe’nin resmi dil olduğunu bilemeyecek kadar cahil, bilinçsiz ya da, kötü niyetli ve bölücü biri olmalı.
Şimdi, şöyle düşünelim; ülkemizde Türkçe bilmeyen bir kişi vekil seçilmiş olabilir mi? Kesinlikle olamaz. Çünkü milletvekili olmanın ilk koşulu ilkokul diplomasına sahip olmaktır. Bundan bu kadının söylediği şeylerin kasıtlı olduğu anlaşılır. Daha meclis açılmadan başlatılan bu konunun, seçildiği siyasi parti tarafından derhal önlenmesi gerekiyor.
Bir başkası, başı kapalı olarak yemin edeceğini söylüyor. Önce TBMM İçtüzüğünü alsın okusun. Eğer meclis içtüzüğüne göre böyle bir hakkı varsa buyursun yeminini başı kapalı etsin, yoksa bu lafı ederek ortalığı karıştırmasın. Daha meclis açılmadan bir nifak odağı olmasın. Halkımız yaşadığı huzursuz ortamdan bıkmıştır. Kavgasız, dövüşsüz, sükunet içinde yaşamak istiyor. Bu çeşit kavgalar yerine hizmet üretilmesini istiyor.
Gereksiz tartışmalar sürerken, bir taraftan da bu konularda ahkam kesenler çıkmaya başladı ortaya. Dün akşam izledim. TBMM’de ilk yapılması gereken şey yemin metninin değiştirilmesi imiş. Çünkü bu yemini etmek zorunda kalan bazı vekiller yalan yere yemin ediyor ve böylece daha ilk gününden görevlerine olumsuzlukla başlıyorlarmış.
Peki, sayın beyefendi siz nasıl bir yemin metni öneriyorsunuz? Açıklar mısınız. Yapılacak yeminde; “Cumhuriyetimizin bağımsız bütünlüğü”, “Atatürk ilke ve devrimleri” yer almasınlar mı? Peki bu devlet nasıl kuruldu, kimler kurdu, kimin sayesinde TBMM kürsüsünde yemin etme olanağı sağlandı bu nankör insanlara.
Haaa yoksa siz de mi böyle düşünmektesiniz? Hani, “Dervişin zikri neyse fikri odur” denir ya. Doğrusu, sizin gibilerden tam “Akil Adam” olur. Size, yüksek zekanızı kendiniz için kullanmanızı öneriyorum. Eğer böyle yaparsanız, bir gün size de yalan yere yemin etme ya da etmeme sırası gelebilir.
Yapılacak şey; metni değiştirmek yerine, yemin edenleri dikkatle izlemek, yalan yere yemin edenleri saptamak ve bu gibilere bir daha oy vermeyerek seçilmelerine engel olmaktır. Yani bilinçli hareket etmektir.
Son söz; bu öneride bulunanlara, yalan yere yemin eden veya edecek olanlara bir şeyi hatırlatıyorum. Burası Türkiye Cumhuriyeti Devletidir. Bu Devletin TBMM’de veriller ancak böyle bir metinle yemin edebilirler. Bu yemin metnini değiştirmeye hiç kimsenin gücü yetmez. Aklınızı başınıza alın ve kendinizi olmayacak hayallere kaptırmayın.
19 Haziran 2015
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.