- 450 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Türk aydınının inanılırlık sorunu
Düşünsel özgürlüğünü kazanamamış insanları aydın olarak kabul edebilirmiyiz?
Her devrin adamı olup şahsi menfaatlerini evrensel değerlerin önüne koyan
çıkarına hizmet ettiği çıkar gruplarıyla her türlü kirli ilişkiye girmeyi şiar edinenlere nasıl aydın denebilir?
Deşifre olduklarında insan onuruna, gururuna, haysiyetine, şerefine umarsızca saldırıp,
Ahlak, etik, edep ve hâyâ dan hiç habersiz ilkel benliklerini yeni sahiplerine eklemlemeye çalışanlara
Evrenin hangi köşesinde insan gözüyle bakılır?
Daha düne kadar iktidarlarını ileri demokrasi, özgürlük abidesi, örnek ekonomik model,barışın güvercini, savaşın kartalı olarak allayıp pullayan, ünvanlarının önünde koca koca profesör yazdıranlar sanki sonucun mümessili değillermiş gibi iktidarlarını suçlamaktalar...
Kendi düşüncesinin ve fiiliyatının sonuçlarını öngörüp sahip çıkamayan karanlık insanlara aydın demelimiyiz?
YORUMLAR
" Gümüşlük te neler oluyor" araştırmacı gazeteciliğin seçkin örneklerindendi. Ozamanlar "sen ben bizim oğlan biz" gazeteceliğinin mihenk taşcıları feyk evrenkentlerinin inşası için servantese parmak ısırtacak yel değirmenlerinin hikayelerini anlatırken milletin canı çıksın derdindeydiler. Sit alanına yapılan çakma akademi, çarpık yapılaşma için örnek teşkil etmiş olmalı ki ortalık toz duman... Fakat gözden kaçan aydın dezpotizminin gerçekten milletin canıyla oynadığı gerçeğidir. Araştırmacı gazeteciler 5n1k cılar, ne olduğu belirsiz akademiciler, gümüşlükte akan derenin hem de yaz ortasında akan derenin bilimsel izahını NASA ya havale etmiş durumdalar.
Gerçek foseptik kokmaktadır. Dahası dereyle denize akıtılmaktadır ki, nasiplenmeyen kalmasın... Entel kürekleriyle sahile kanalizasyon kazan ülkem aydını, kum zeminin oynaklığından nasibini almış olmalı ki, yanında güneşlendiği rögardan sızan kötü kokudan rahatsızlık duymamaktadır.
Aydın'ı foseptik kokan bir ülkenin halkına Allah yardım etsin....