- 945 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kapıcı -3
Adam biraz su içtikten sonra anlatmaya başladı.
"Babamın site yönetim kurulunu ,ailenle eniştemin arasındaki ailevi soruna alet etmesi sonucu babanı tazminatsız işten attığını, babanla birlikte siteden ambulansla ayrıldığınızdan sonra sizi bir daha bu güne kadar hiç görmedim. Veya görmeye cesaret edemedim. Deden siteden eşalarınızı taşırken site sakinleriyle konuşmasında, babanın yoğun bakımda olduğunu öğrendim. Günlerce uyuyamadım. Babama neden bunu yaptığını sorduğumda bana, onlar bunu çoktan haketmişlerdi dedi. Sebebini sorduğumda sadece, eniştemin intikamını aldım dedi. Ne intikamı dediğimde, o adamın kayınpederi Eniştemi dinlemedi ve kendi kafasının dikine gitti,evlendi. Kötümü yaptı? Evet! dedi. Neden dediğimde sadece evlenmiyeceki ti dedi . Hepsi bumu? dedim . Evet hepsi bu. Hiç başka bir şey yokmu? dedim. Yok! dedi. Olanların hepsinin tek sebeb sadece bu!..Yazık değilmi bu aileye? dediğimde, sen bacak kadar boyunla bu işe burnunu sokma dedi. Zaman içinde babanı işten tazmintsız atan yazının altında imzası bulunan yönetim kurulu üyeleri kısa zaman sonra nedendir bilinmez teker teker dairelerini satıp gittiler. Babam bir zaman zafer kazanmış komutan edasıyla etrafta dolaştı. Bir zaman sonra babam da çalıştığı işten tazmintsız çıkarıldı. İş bulamadı. Babamın ailesinden alan arazilerde zirai faaliyet yapmıya başladı. Bizde sitedeki dairemizi sattık.Her ne kadar maddi sorunumuz yoksada babamda bir durgunluk başlamıştı. Hep yanlız kalma isteği vardı. Geceleri ter içinde uyanıyordu. Bir gün babam traktörle tarlaları kontrole gitti. Akşam dönmeyince aramaya çıktık. Babamı bir tarladan diğerine geçmek isterken traktör devrilmiş altında sıkışmış halde bulduk. Belkemiği kırılmıştı. Tüm vücudu felç olmuştu. Aylarca hastanede kaldı. Yıllarca evde felçli yattı. Babam sadece fısıltı halinde çok zor konuşabiliyordu.Babama her bakışımda ona bazı şeyleri hatırlatmak istiyordum,yapamıyordum. Bu arada eniştemde kahvesinin önünde otururken bir aracın altında kalarak vefat etti. Ancak eniştem vefat etmeden babamla baş başa uzunca bir süre odada başbaşa kaldılar. Eniştem odadan çıktığında berbat haldeydi. Her geçen gün babamın ağrıları artıyor,sabaha kadar inliyordu. Çok uzun bir zaman bu durum devam etti. Artık iyice zayıflamıştı. Birgün beni çağırdı. Herkesi dışarı çıkardı. Yanlız kalmıştık. Çok zor olsada babamla yarı hırıltılı yarı işaretle konuşaya çalıştık. O konuşmamızda ben onun ne demek istediğini gayet iyi anlıyordum." "Sonuca gelsek!" dedim. "Babam bu konuşmadan iki hafta sonra öldü. Tüm vücudu devamlı yattığından yara içindeydi." "Sonuç?" "Babamla eniştem yanlız kalıp konuşmuşlardı ya,işte o konuşmada eniştem;kendi hırsına yenik düşerek sizin ailenize yanlış yaptığını söylemiş. Babamıda buna alet ettiği için devamlı vicdan azabı çektiğini ,artık buna dayanamadığını söylemiş. Bak arkadaşım beni sakın yanlış anlama, babam vefatından önce son isteği benim bunu yapmamı istemekti." Adam çantanın İçinden bir paket çıkarıp masanın üstüne koydu. "Bunu kabul etmeni istiyorum" dedi. "Tahmin ettiğim şeymi bu?" Dedim. Sadece başını "Evet" anlamında salladı. Masadaki pakete uzun uzun baktım. Bu benim babamın zamanında hak edip de alamadığı tazminattı. Hak edilenden de çok fazla olmalıydı. Ayağa kalktım. Adam da ayağa kalktı. "Bak birader,biz yıllarca aç açık çok zor şartlar altında yaşadık ama onurumuzdan hiç kaybetmedik. Benim babamda senin babanda öldü. Her ikisine de Allah rahmet eylesin. Ailemin yıllarca acı çekmesine ve mahvına sebep olan bu parayı kabul edeceğimi nasıl düşünebilrsin? Nede olsa sen tüm bunlara sebep olan o babanın evladısın. Başka türlü davranmanı zaten beklemiyorum..
Her ikiside bu dünyadan göç etti. Olayların başlangıcında babam, sebep olanları Allaha havele etmişti. Artık orada hesaplaşsınlar. Allahın değirmeni geç öğütür ama ince öğütürmüş" Dedim ve arkama bakmadan hızlı adımlarla oradan uzaklaştım.
Mustafa Arif Razgartlı
YORUMLAR
geç kalınmış bir vijdan rahatlaması..gerçektende üzücü tazminatı almamaklada iyi etmiş...kutlarım sizi birinci bölümden itibaren okumuş ve bu bölümü bekliyoduk..sagolunuz...gül diyarından selam lar