Yeşil Deniz'S İzlenimleri
Ne zaman eksildiğimi hissetsem, deniz havası almak ihtiyacı duyuyorum. Sanırım, çocukluktan gelen bir alışkanlık benim için. Ancak, yaşamın kaynağının deniz olduğunu, canlıların denizden geldiğini göz önüne alırsak; ‘anne karnına dönmek’ psikozu gibi bir his olarak düşünülebilir.
Deniz, tazeler insanı. Temizler. Temizlerken senin kirini pasını alır ama kirlenmez asla. Hem temizler hem de kendini yeniler. Simbiyotik yaşam formu gibi. Senin, o gırtlağına kadar pisliğe batmış halin de yeni doğmuş bir bebekteki temizlik saflık da kabulüdür. İnsanları kategorize etmeden, önyargısızca içine alır, hiç birini diğerinin yerine koymaz. Kimseyi de kimseye değişmez. Anaçtır.
Benim denizim yeşildir. Yeşil Deniz. Yeşil gözleriyle bakar Dünyaya. Haykırır: ‘ Ey Dünya, daha yaşanılacak, tanıyacak çok insan var. Sonuna kadar keyfini süreceğim senin’. Ardından yeşil elbisesini giyer, sallanır etekleri bir oyana bir bu yana.
Cazibelidir.
Yeşil Denizin dibinde yeşil mağaralar vardır, kimsenin giremediği. Ancak oraya girmek ve yaşamak için Yeşil Deniz’ in izni gerekir ve sadece bir kişi girebilir. İkinciye yer yoktur zira.
İçi dışı birdir görebilene. Körlere ise sadece dışı güzel gelir tüm denizler gibi. Tatilci edasıyla yaklaşanlar, belki sadece bir kere içine girip yüzmek, eğlenmek ve rahatlamak isterler. Ama Yeşil Deniz’ in içini görebilenler ki bu çok az sayıda âdemoğluna bahşedilmiş bir görüdür, görüntünün altında gizlenen gerçek güzellikleri görebilmek, denizin beynine değebilmek, derinlere dalabilmek nefesi tükense de hemen çıkmamak ve gizli kalmış her bir köşe bucağını nefesi pahasına görmek isterler. Yeşil Deniz’ i tanımak için derinlerde ki mağaralara da dalman gerekir. Vurgun yemek gibi terslikler de yaşanabilir. Göze almalısın terslikleri ama incitmemelisin Yeşil’i.
Delidir.
Skindir Yeşil Deniz. Yeri gelince köpürmekten de geri durmaz. Kudurur. Dalgalarını kıyıya öyle sert vurur ki acıyı beyninde hissedersin.. Sakinken Yeşil Deniz, dalgalar içinde ahenkle kulaç atabilirsin. Her dalga aynı frekansta ve zamanda gelir. 1. Dalga, 2. Dalga, 3. Dalga…. Sırasıyla ve senkronlu. Zaman kavramını yitirirsin.
Çocuktur.
Saf ve temizdir kendi dünyasında. İnanmak istemesinden ötürüdür saflığı.
Kırılgandır.
Su yapısı gereği bulunduğu kabın şeklini alır. Yeşil Deniz’ in suları içinde bulunduğu kabın şekline zorla girmez. Belki bu nedenle kırılgandır. Ama uyumsallaştırdığı kap’ a hem uyar hem de onu içinde eritir….