Devlet Ya da Memur..!
DEVLET..:
Millet ya da Milletlerin bir araya gelerek ihtiyaç duydukları öncelikle güvenlik eğitim ulaşım sağlık gibi konuları eşit ve adaletli şekilde ifa edebilmeleri için kurdukları büyük ölçekli organizasyona "DEVLET" deriz.
MEMUR.:
Yukarıda açıklaması yapılan organizasyonda görevlendirilen bireylere "MEMUR" deriz. ya da Devlet Memuru..!
Mevzuatı yasalarla düzenlenmiş kural ve kaidelerle belirlenmiş yetki ve selâhiyet çerçevesinde "MİLLETE" hizmet etmekle yükümlüdürler.
Yetki ve sorumlulukları yasalarla belirlendiği için bağlı bulundukları amirlerin üsülsüz ve kanunda yeri olmayan emirlerine de itiraz etmekle yükümlüdürler. verdikleri hizmet de esas olan "MİLLETİN" yasalarla belirlenmiş Hak’larını Adaletli şekilde ikame etmektir.
Devlet memurları her ne kadar yasalara karşı sorumluluk zorunluluğunda ise de asıl sorumlulukları "MİLLETE" karşıdır.
Devlet memuru vazifesini ifa ederken bir babanın evladına adil olduğu gibi bir annenin evladına şefkatli olduğu gibi hizmetle yükümlü olduğu "MİLLETİNE" karşı adil ve şefkatli olmak durumunda ve mecburiyetindedir..
Devlet memuru hiç bir ideolojinin hiç bir siyasi yelpazenin ve hiç bir ekol un etkisinde kalmadan ayırımcılık kayırımcılık ve kişisel menfaat temin etmeden görev ve yetki sorumluluğunu hissederek vazifesini yapmak durumundadır.
Devleti yönetmek için "MİLLETİN" yetkilendirdiği siyasi iktidarın ve siyasi görüşün etkisinde kalmadan Devletin devamlılığı esası mantığıyla vazifesini ifa ederse görevini Liyakatlı şekilde yerine getirmenin huzuru ve mutluluğu dahilinde Nafakası için elde etmiş olduğu gelirini de (maaş) ve özlük haklarını da (Helal) yoldan kazanmış olur.
Çok gerip bir tezat ki. Devlet memurluğu kadar önemli ve kutsal sayılabilecek bir vazifeyi yasaların belirlediği şartlar çerçevesinde Hak eden bireylerin vazifeye başlamadan "MİLLETE" verecekleri hizmetle ilgili her hangi bir yemin etmiyorlar...!
Beş yıllık dönem için seçilen MİLLET VEKİLLERİNİN vazifelerine başlamadan yemin etme şartı..!(ne kadarı yeminine sadık) tartışılabilir.
On beş ay Askerlik yapacak bireylerin Askerliğe kabullerinin yemin töreni akabinde olması.
hal böyleyken en az yirmi yıl vazife yapmak durumunda olan memurların vazifeye yeminsiz başlamaları..!
işte memur olmak böylesi zor bir sanat..!
Kenan SAYIN.
.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.