- 2669 Okunma
- 12 Yorum
- 1 Beğeni
TEŞHİRCİLİK
Teşhircilik
Hepimiz, ama öyle ama böyle potansiyel birer teşhirciyiz.
Kimse inkar etmeye kalkmasın... Gözlemlerinden çıkardığım sonuç bu şekilde, yanılma payı yok denecek kadar da az... Emin bir şekilde üzerinde durduğum bir konu.
Kimimiz sevdiği dostlarla olunca çok büyük keyif alır bulunduğu yeri, yediği yemeği sakınca görmeden paylaşır. Mutluluğunu gözlerinden görmek mümkündür, art niyet gütmez. Konu yemek olunca halkımız bu konuda hassasiyet gösterir "günah" diye.
Diğer saçmalıklar karşısında ise konuşmaz sessiz kalır, seyreder sadece. Bunu yani yemek konusunu bi şekilde anlamak mümkün. Karnı aç gezen, bir lokmaya muhtaç nice insan var yeryüzünde bunun bilincinde olmamıza rağmen yine de yaparız sosyal medya üzerinden paylaşımımızı... Engel olamayız kendimize. Belki de detaylı düşünmeyiz mutluysak, yalın bir şekilde paylaşma arzusu doğar içimizde... Paylaşınca o an’ı sanki mutluluğumuz perçinleşir daha bi güzel hal alır, ölümsüzleşir...
*Bu arada bir şey anlatmadan geçemiceğim. Bir Ramazan gününde hanım kızımız iftar sofrası hazırlamış ama sofrada sadece tabak, peçete ve ters çevrilmiş bardaklar vardı. Attığı başlık ise ’kocacığımla akşam yemeği’ Bir Arkadaşı da soruyor hani yemekler, o da günah olanı var olmayanı diye cevap verir... E kızım günah anladık peki ’koca’ cığım derken öyle gururlusun ki hiç düşündün mü evlenmemiş kız kurusu olanı var dul u var imrenirler diye.*
Kimimiz faydalı paylaşımlar yapar bizde bunları bilgi dağarcığımıza ekleriz, ders almamız konusunda. Kimimiz edebiyata önem verir sevdiğimiz şair veya şiirleri paylaşır, bazılarımız sevdiği müzikleri paylaşır koşulsuzca...
Çok da güzel olur bu paylaşımlar ruhumuza da iyi gelir gecenin bi vakti.
Bazılarımız ise börtü böcekleri ...
Velhasıl herkes içinden geldiği gibi davranır.
Ya diğer durumlara ne demeli
Kimimiz profil resmi bile koymazken sayfasına kimimiz binbir bahaneyle ya bir merhaba ya bir günaydınla ya poz poz resimlerle giydiği kıyafeti ya evini ya mobilyasını bi şekilde dolaylı yoldan da olsa göstermeye çalışır. Kimimiz nerdeyse her an’ını kimimiz hastalığını kimimiz hayırlı gün olan "cuma"yı bile vesile eder hayırlı bir gün olması dileğiyle.( diğer günlere haksızlık ettiğini düşünmeden) Kimimiz ölüsü olduğunu, kimimiz çocuğumuzun başarısını gözümüze gözümüze sokar. Peki neden. nedir bu tür hareketlerin altında yatan sebepler. Birimiz diğerinden daha mı güçlüyüz egomuz mu buna bizi iten
hep üstün görünme arzusu mu?
Yoksa haddini veya kendini bilmezlik mi?
Acizlik mi yalnızlıktan doğan bir ihtiyaç mı..? Yoksa aşağılık kompleksi mi..? Güç bende benim konumum senin konumu ezer düşüncesiyle gövde gösterisi mi...
Ortaya merakta bırakan bir başlık atarak insanların yorumuna cevapsız kalmak veya saatler sonra usulen bir cevap yazmak. İnsanlarda ki letişim kopukluğu mu, ilgisizlikten mi, yoksa en yüce duygu "sevgi" sizlikten mi
yoksa vaktim bol biraz geyik yapayım mı..?
Nedir sahi tüm bunların sebebi..?
Psikolojik ruh bozukluğu mu..?
Yoksa hayatı ciddiye almadan makaraya sarmak mı..?
Bilen varsa beri gelsin😘
"Hiç"birşey siz kalın ama
"SEVGİ"siz asla
"kim"olduğunuzu unutmayın
fani Dünya’da...
[sevgi batbay özçelik]
YORUMLAR
Her zaman yazdıklarımıza dar çerçeveden bakanlar olacaktır.Ben bu polemiğe katılmak istemiyorum.Onun yerine size şu öneride bulunuyorum.''Sözcüklerle oynamaya devam edin.hatta onlara hiç verilmemiş anlamlar yükleyin.'' diyen Yaşar kemal'in sözüne kulak verin.Dili geliştirenler bu ulkenin kalemleridir.Siz de onlardan birisiniz ve bunu kompliman olsun diye söylemiyorum.Anlatımınız çok iyi ve yazılarınızı ve şiirlerinizi bir gün mutlaka bir yayınevinin editörüyle buluşturmalısınız. saygılar.
sultan-ı yegâh
bu tarz yazılmış yazılar okuyorum, sosyal medyadaki olur olmazlar bence ilkin herkesin canını sıkıp yaa yapmayın böyle, dediği ama durum kendisine geldiğinde, kendisi de yaptığında savunmaya geçiyor. insanoğlu paylaşımcı mıydı bu kadar, sorusunu eleştirmeli? sevgisini şefkatini paylaşıyor gibi görünüp aslında egosunu tatmin ediyor, bunu yaparkende sürü psikolojisi içinde yapıyor. kendi kültürümüzde egosunu tatmin etmekten ziyade insanlık için paylaşmak vardı, ahlaki değerler her zaman ön plandaydı, şimdi bu değerlerin olmadı bi dünyada gezmek bunları uygulayacak kanunların yada vicdanların yapay olması bi zorunluluk getiremiyor...
kimi bunu saflığından kimi de kurnazlığından... ne olursa olsun sosyal medya sınırı olmayan ve her özgürlüğün yaşanması gerektiğini savunan bir ülke! yasası olmayan kültürü olmayan ahlaki değerleri olmayan bi dünya. insan kimliğini ahlakını bu dünyada teşhirciliğe çabuk satıyor...
sultan-ı yegâh
bu dünyada en güzel ve yüce duygunun sevgi oldugunu geçte olsa anladım.sadece insan değil tüm canlı cansız varlıklara sevgi göstermek. iletişim kurmak. doğaya ve insanlara saygı. abartmadan ve tadında yaşamak. yiyinmek. yemek içmek.. yazıdaki gibi aç bir insanın karşısında yemek teşhiri , maddiyat sıkıntısı çekenlerin karşısında kıyafet teşhiri yapmamak. kendi imkanlarını mümkünse olarada kulllandırmak. ,sunmak.. insanları mutlu etmek. sıcakta sokağa bırakıan yada pencereye konan bir tas su misalı yürekten vermek.mütevazi olmak. denir yü düşmez kalmaz bir allahtır. böbürlenme padişahım senden büyük allah var.. yüreğinize sağlık..saygılarımla..
sultan-ı yegâh
Teşekkürler yorumunuza
sonur2005
her insan hata yapar ama yapılması gereken kıstılı yapmamak ve hatalardan ders çıkarmaktır. inat hiç bir zaman çözüm değil çözümsuzluktür. iki tarafıda yıpratır. burda iletişim devreye girer. saygı ve sevgi olması gerekendir. insanlar bir felaket ile karşılaşmadan evvel gerekli önlem ve tedbirleri almalı , yaşadıkları olaydan sonrada nerde hatalı olduklarını örenmelidirler. fazla vermek. fazla sevmekte bir hata olabılir bence. dengeyi iyi korumak lazım. mesafeyi korumak.. teşekkürler yazınız ve cevabınız için.
Kendini ıspatlamanin en kolay yolu haline geldi sosyal medya pc den ya da cep tlf o koca kıçlarını ayağa kaldırmadan emek vermeden çaba sarfetmeden kendini ispatlamaya çalışır durur ezik ruhlular özgüvenden yoksun insanlar,kendini değilde olmak istediğini söyler ve paylaşımlar yapar daha nice maymunluklar...vs ama yine de hallerinden memnunsalar eğer devam etmelerinde bir sakınca yoktur...Ana fikri kaçırıp kelimelere takılıp dururlar... bir fikre karşı başka bir fikir belirtmek bilgi gerektirir eğer bilgi yoksa en basit yol seçilir saldırı...klavyenin başında devleşen ruhlar reel hayatta inşallah bu söylediklerinizin yarısı kadar olabilirsiniz...tbrkler iyi bir konuya parmak basmışsınız...ben anladim teşhirden kastetmek istediginizi...
sultan-ı yegâh
Düşünebiliyor ve bir şekilde gözlemliyor farklı bakış açısı sunuyorsam... Yaşıyorum hayattayım bi şekilde olumlu yaklaşanlar da olacaktır düşünceme
ve ya fikir üretmekten aciz insanların saldırılarının hedef noktasıda olacağım. Tüm bunların bilincinde olup ruh sağlığı sorunu olmadan yaşamak ne güzel şey bir bilseler özgür olmanın ne denli güzel olduğunu
Bi becerebilseler insana saygı gösterebilmeyi düşüncesi ne olursa olsun
bir tadabilseler insan olabilmenin hazzını
bi varabilseler erdemin tahtına
her şey daha bi güzel olacak... Ama çok az bu tür nadide insanlar...
Ne demiş şair " O iyi insanlar o güzel atlara binip çekip gittiler. Demirin tuncuna insanın piçine kaldık"
Yakındığımız ne varsa aslında bizlerde o zincirin halkaları oluveriyoruz bazen..
bunun önüne geçmek zor insanların egosu ,tatminsizlikleri almış gidiyor.
Hatta bir yazıyı haman eleştirme ..hayatın içerisinde yer alan durumlar bunlar ve bende çok rahatsız oluyorum.
Bu benim ruh bozukluğummu oluyor?eğer öyleyse başkaları gözüme sokarar ruhumu zedeliyor ve zorbaca hayatımızda oluyorlar,engel olunurmu elbette hayır..sosyal medya yı kullanmayı bilmediğimiz gibi hunharca tukediyoruz ne varsa özel ,dahası özel hayat diye bir kavram kalmamış,herşey sereserpe
bu konu üzerine konuşulacak çok şey olsada,susmak ve uzaklaşmak en iyisi,
"Bazı insanlara senin oluşun gerekir kendini kanıtlamak için"denekiz ve deneniyoruz..
Benim de bir yazımda Telefon alışkanlığı üzerine sitemlerim vardı.Hayatımızdan neler aldığına dair .
İlgimi çekti yazınız..Aşk ve meşkten ayrı bir yazı gördüğüm için.. kutlarım
Saygılar
sultan-ı yegâh
Ruh sağlığı saptamasını diğer arkadaşa sormak lazım😀
Kendisine yaptığım yorum umarım yeterli gelir de
beni uzun uzadıya cep teli üzerinden yazmaya zorlamaz inşallah.
Sevgiyle kalın
Aslında güzel bir başlık ve altında hiçde azımsanmayacak kadar detay. Genede bildiğimiz klasik teşhircilikten epey uzak bir bakış açısı.
Teşhir konusuna bu penceredende bakılabilir. Farklı bir pencece çünkü.
Teşhirciliğin bir başka penceresi ise kendine Güvendir. Tartışılabilir malum kendine güvenen kimse illa bunu herekse ilan etmek niyetinde olmayabilir. Geneldede olmaz zaten.
Başka bir pencerede ise bazılarına karşı üstünlük kurma uğraşıdır Teşhircilik. Bunları o kadar çok sıralayabilirzi ki sayfalar almaz. Çok geniş bir konu vede yelpaze.
Ama hangi pencere olursa olsun, hiç bir zaman eksilmeyecek olan bir şeydir Teşhircilik hep olacaktır.
Bazen farklı pencerelerden, bazende bildiğimiz klasik teşhircilik.
Güzel bir konu seçimi vede farklı bir pencereden, değişik bir yaklaşım.
sultan-ı yegâh
ve içinde insanoğlu oldukça...
değişilmez bir durum olarak kalacaktır teşhircilik.
Teşekkürler yoruma sevgili Necmi.
Sevgiler