HALK ACİL SORUNLARIN ÇÖZÜMÜNÜ BEKLİYOR
Bu seçimlerden, alınan bu sonuçlardan sonra, AKP ile ortak bir hükümet kurmayı düşünen partiler haklı olarak bir koyup bin düşünmek zorundalar.Çünkü hem onlara oy veren vatandaş kesiminin, hem de kendi öz partililerinin gözetimi ve denetimi altındadırlar.Onlara verilen görev, öncelikle süratle hükümeti kurup icraat yapmaları talebidir. Muhalefet partilerine oy verenlerin kesin talebi, birbirleriyle anlaşarak AKP siz mutlak bir yapım hükumeti kurmalarıdır. Halkın talebi dışında AKP başkanlığında bir koalisyonun kurulması, bu seçimlerde başarı sağlamış partilerin başarısı sıfırlanır, hatta büyük bir yıkıma uğrarlar.
NİÇİN: AKP zihniyeti ve YANDAŞLARI bu partinin gitmemek, kaybetmemek üzere iktidar olduğunu dillendirirler sürekli. Kurallara bağlı ne kadar sıkı bir koalisyon protokol u da yapsanız, AKP o protokol un şartlarını yerine getirmez ve kuralları uygulatmaz. Çünkü meri hiçbir CUMHURİYET yasasını geçerli saymadılar, CUMHURİYETİ, GEÇERLİ ULUSAL YAPIYI tartışmaya açtı, yıkıp yok etmek için, her türlü yasa tanımazlığı yaptılar.Yeni TÜRKİYE söylemini her gün bağıra-çağıra dillendirmeleri bunun en büyük kanıtıdır. Böyle bir partiye nasıl güvenilebilir? Üstelik Bu millet’te bu gerçeği gördüğü için onları iktidardan uzaklaştırdı. Buna rağmen AKP nin tek başına peşine takılan parti siyaset arenasında silinme noktasına gelir.
Çünkü TÜRKİYE CUMHURİYETİ CUMHURBAŞKANIN, adını zikretmese de, bu partiye “hoşgörü gösterip destek veriyor” imajı yaygın bir kanaat oluşturuyor toplumda. Bu durum AKP nin devlet korumalı, büyük imkan ve olanaklara sahip “korunmalı” ve güçlü bir “Devlet partisi olduğu inancını oluşturuyor. Böyle bir güvene sahip bir partinin yönetimindeki hükümette yer almak, her parti için gerçekten büyük bir risk ve handikaptır. Hele de üstelik bunu, toparlanıp hemen bir erken seçime ulaşmak için düşünüp yapıyorsa ki "AKP nin amacı kesinlikle budur" Elde ettiği kazanım ve avantajları hemen oya tahvil ederek, o "sürekli iktidar olmak, hükumet olarak kalmak" sevdasını gerçekleştirmek, apaçık ortadadır. "Hatta büyük koalisyon" denilen dört partili koalisyonu bile sulandırıp kendi lehine avantajlar elde eder, AKP arkasında bu devlet ve bürokrasi desteği ve müthiş mali kaynak olanakları varken.
En akıllıca yol AKP yi süratle iktidar odağının dışına çıkarmak ve üçlü malum partilerin fikir birliği yaparak bir nebze de olsa ideolojik düşünce farklılıklarını bertaraf edip süratle "RESTORASYON" değil "YAPIM" hükumeti kurmalarıdır.
Çünkü ülke korkunç bir yıkıma uğratılmıştır. Bunu "RESTORE" kelimesi ve düşüncesiyle izah etmek, düzeltmek mümkün değildir. Bu konuda her üç muhalefet partisinin duraksayarak zaman öldürme şansı yoktur. Millet umutla, büyük bir özlemle TBMM. sinin bir an önce teşekkül edip çalışmasını ve halk yararına, millet ve ulus yararına etkin kararlar alarak güven sağlayıcı sonuçlar göstermesini bekliyor. Bu üç parti kendilerine verilen yüce değerin ve önemin farkında olmalılar. Çok hızlı ve kararlı çalışmaya başlamalılar ki, aldıkları oyları misliyle artırıp, ülkemizin ve halkımızın vazgeçilmez, en güvendikleri partileri olmalıdırlar. Bu ülkeye, "KURTULUŞ SAVAŞI RAHATLIĞINI VE SEVİNCİNİ YAŞATACAKTIR" Bunu milletten esirgemesinler, kendileri de bu şeref ve övünce sahip olsunlar.
Kemal Polat 14.06.2015
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.