Hasat Ayı…
(H)azır olan başaklar biçilmeyi bekler.
(A)rt arda karıncalar buğdaya emekler.
(Z)aman geçer üzerine günleri ekler.
(İ)nsan çalışır da ödenmez mi emekler.
(R)ab yolunda çekilmeli doğru kürekler.
(A)rtık emeği görmek için atar yürekler.
(N)ihayette karnesi kötü olanlar tekler.
Yaşadığımız bölge Akdeniz bölgesinde buğdayların hasadı yapılmaya başlandı,bitmek üzere…İkamet ettiğimiz yer anayola yakın olduğundan gecenin geç saatlerinde ve sabahın erken saatlerinde biçerdöverlerin hasat için yola çıktıkları sesi kulağıma kadar gelir.
Her yıl Haziran ayının başında biçilmeye başlar buğdaylar,arpalar.Akdeniz bölgesinde bulunan Amik ovasına onlarca biçerdöver gelir. Biçerdöverler tarlaya girer olgunlaşıp biçilmeyi bekleyen tarlaları biçerler.Biçilen tarlalardan sonra Güneyden doğuya doğru bir hareket başlar.Yol üzerinde altın sarısı gibi biçilmeyi bekleyen tarlalara girerler.İşte bu an hasat zamanı tarlasını ekip de bakımını yapan çiftçilerin sevinme zamanı…
Hemen aklıma bu tarlaların sonbahar mevsiminde toprağa atılmış hali gelir.Hani küçücük tohum halinde iken tarlalara saçılmıştı.Bazılarını karıncalar çekmişti, bazılarını kuşlar götürmüştü,uygun ısı ve ışığı bulanlar da yeşermeye başlamıştı.Bugünlere ulaşacaklarını kendileri de tahmin edemezdi.Nice fırtınalar,karlar,soğuklar… atlatarak bu güzel günlere ulaştılar.Zaten güzelliklere ulaşmak için yüce dağları,soğuk günleri,karanlık geceleri,zor günleri geçmek gerekmiyor mu?Yüce yaratan ol deyince oluyor,bir tane tohumdan yüzlerce buğday veriyor.Bu yüzden yüce Yaratana sonsuz şükürler olsun…
Çiftçinin en sevindiği hali ektiği ürününün hasadını yaparak,ürününü alması halidir.Çiftçilerin yüzünde o sevinci görüyor, mutluluğu bizler de yaşıyoruz.Tarlasını zamanında eken,buğdayların bakımını (Gübre,zehir,sulama…)yapanlar daha iyi verim alıyor,yaptığı emekleri Yüce Yaratan boş çıkarmıyor.Helalinden,doğru,dürüst çalıştıktan sonra Yüce Yaratan mükafatını verir.Yeter ki doğruluk,iyilik için çalışın.Ne mutlu hasadının verimini tam alanlara.
Bu hafta ilkokul,ortaokul ve Liselerde de hasat zamanı.12 Haziran Cuma günü alınacak olan karneler ile kimi öğrenciler sevinecek, kimi öğrenciler ise üzülecek.Okul başladığında Eylül ayında iken bu günler uzun gibi görünüyor,öğrenciler bitmez zannediyordu.Nihayet bu süre sona erdi,12 Haziran Cuma günü öğrenciler çalışmanın sonucu olan karnelerini alacaklar.Zaman durmaz devamlı ileriye doğru akar.Önemli olan her işi zamanında yaparak;Bugünün işini yarına bırakmamak.
İşte; işlerini, derslerini,ödevlerini zamanında yapanlar Cuma günü hasat zamanında,karne gününde mutlu sona erecek.Çalışmalarının mükafatı olarak, hasadının hakkı olan; Takdir,Başarı,Teşekkür belgelerini alacaklardır.Ortaokul 8.sınıf öğrencileri dün açıklanan TEOG 2 Sınav sonucu ile çalışmanın sonucunu almaya,görmeye başladılar.Cuma günü de tüm hasadın verimini alarak uzun bir tatile gireceklerdir.Şimdiden başarılı olan öğrencilerimizi tebrik eder,güzel ve dinlenerek tatil geçirmelerini temenni ederim.
İlkokul 4.sınıfı bitirenlerin, Ortaokul 8.sınıfı bitirenlerin,Lise 12.sınıfı bitirenlerin büyük çoğunluğu gelecek yıl farklı okullarda olacaklar.Gittikleri ortam (Okul,okul idaresi,arkadaş,veli,öğretmen…)iyi ve başarılı ise kendileri de daha çok gayret gösterir ise daha çok verim alınacak,tıpkı ortamını bulan buğday tanesi gibi gün gün büyüyecek hasat zamanı da sınav zamanı da başarılı olacaklardır.
Bu hafta sonu 5.6.7.9.10.11.sınıfların gireceği bursluluk sınavında, lise son sınıfların ve lise mezunlarının gireceği üniversite sınavında ise başarılar dilerim.
09.06.2015
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.