- 955 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
ANILARDA ANTALYA
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
ANILARDA ANTALYA
Dr. Sadık ÖZEN
Değerli arkadaşım Erkan Gürkan’ın “Anılarda Antalya” kitabını bir solukta okudum. Antalya’nın geçmişinin bu kadar güzel anlatılacağını inanın düşünemezdim. Son derecede içtenlikli, yalın, çekici, sürükleyici bir yapıt. Adeta bir Antalya Belgeseli.
Ben ilk olarak Antalya’ya 1962 yılında germiştim. Kitapta yer alan birçok bilginin tanıklarındanım. Keşke o zaman bu ziyaret için daha fazla zaman ayırabilmiş olsaydım. Keşke Sevgili Erkan’la daha o yıllardan tanışabilmiş olsaydık.
Bu kitabı okuduğumda ilk öğrendiğim şey; Büyük Atatürk’ün “Hiç şüphesiz ki Antalya dünyanın en güzel yeridir” sözünü niçin söylediğini anlamak olmuştur.
Şimdi ilk yapacağım şey; Erkan’ı yanıma alarak, kitapta yer alan yerleri birer birer dolaşmak ve eğer kaldıysa bu yerlerin kalıntılarını görmek olacaktır.
Bu 128 sayfalık kitap çok büyük bir emeğin ürünüdür. Zira kitapta yer alan tarihi birkaç resim dışında, geri kalanı Erkan Gürkan’ın kendine özgü tekniği ile tükenmez kalemle çizilmiş olup bu niteliği dünyadaki ilklerdendir. Bu resimlerin ne kadar uzun bir sürede ve ne kadar emek verilerek çizildiklerini kavrayabilmek son derecede güçtür.
Gönül isterdi ki; Uncalı, Ahatlı, Kepezaltı, Kırcami ve Güzeloba Mahalleleri ile Hurma, Kemerağzı, Kundu ve Döşemealtı yöresiyle ilgili bilgilere de bu kitapta yer verilmiş olsun. Bu takdirde Antalya eksizsiz bir belgesele kavuşmuş olurdu.
Edebiyat bir bilim dalıdır. Kitap yazarlığı da onun önemli unsurlarından biridir. Gerek edebiyat, gerekse yazarlığın; önemli yazılım ve basım kuralları vardır. İşte bu kitap bu kuralların tamamen dışında yazılmış ve basılmıştır. Aynı şey sayfa düzeni için de söz konusudur. Sevgili Erkan Ürkan, kitabının tamamen yazdığı ve düzenlediği şekilde basılması için yayınevini büyük ölçüde zorladığını ifade ediyor. Ve bunu özgür kişiliğinin gereği sayıyor.
Kural tanımayan bu yönüyle, bu kitabın; bir başkaldırı, bir isyan ve sınırsız bir özgürlük anlamı taşıdığını düşünüyorum. Yazarın çocukluk döneminde yaşadığı büyük olumsuzluklar onu böyle bir davranışa itmiş görünüyor. Yazmakta olduğu yaşam öyküsüyle ilgili kitabı okunduğunda ona hak verileceğini sanıyorum.
Ancak, kural dışı ve yazım kurallarıyla bağdaşmayan bu kitap okuyanı yormuyor. Kural dışılığı, akıcı ve sürükleyiciliğine gölge düşürmeksizin kitabın büyük bir zevkle okunmasına engel olmuyor. Ben, yazım kurallarına çok önem veren biri olmama rağmen büyük bir rahatlıkla okumamı sürdürdüm.
İşin ilginç yanı; SİMGE YAYINEVİ’nin bu kitabı hiçbir düzeltme gereği duymadan, galiba, görüntü ve kuralları dikkate almayarak, içeriğini beğenerek yayınlamış olmasıdır. Zira kitabın akıcılığı içerdiği hataların üstünü örtmüştür. Bana kalsa; hiç olmazsa, kurallar dışındaki, istenmeden oluşan yazılım hatalarını düzeltirdim.
Ama, kim bilir bu durum belki de edebiyatta yeni bir çığır olur.
Çok beğendiğim bu kitabı bütün dostların okumasını öneriyorum. Hem eski Antalyalılar’ın hem de benim gibi sonradan yerleşenlerin öğrenecekleri çok şeyler var bu kitapta.
Sevgili Erkan Gürkan’ı gösterdiği başarıdan dolayı yürekten kutluyorum.
Sevgilerimle…
04 Haziran 2015
YORUMLAR
Ne güzel böyle insanların yaşadığı şehirleri ve insanları, oranın özelliklerini kitaplarda anlatması. Eksikliklerin olması doğaldır, yüz yirmi sekiz sayfa daha da uzun olabilirmiş belki. M.Kemal Atatürk'den yapılan alıntıda gayet yerinde ve güzel. Kutluyorum bu güzel tanıtımı bizlere yapan Sayın Dr.Sadık Özen beyi...