- 1066 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
Irkçılık Yapmayın..! (mış)
.
Cuma namazına biraz erken gittik. Uzun süre caminin içi sessiz sedasız durdu. Sonra çok genç bir imam geldi, 20-25 yaşlarında ya var, ya yok. Yerden yaklaşık 1,5 metre yükseklikteki kürsüye çıkıp vaaz vermeye başladı; konu ırkçılık üzerine. “Allah ‘tanışıp bilişesiniz diye ben sizleri kabileler halinde ayrı ayrı yarattım’ diyor” derken kendi söylediğiyle çelişkiye düşüyordu aslında. Bence örnekleme için yanlış ayet seçmişti.
Durup dururken neden böyle bir konu seçmişti onu da anlamadım.
Tarih boyunca biz hiçbir zaman ırkçı bir millet olmamışız ki. Millet olarak kurduğumuz, ömürleri yüzyıllar süren devletlerimizde, tebaamız altındaki hiçbir millete ırkçı davranıp soykırım yapmamışız. Ne dinlerine karışmışız, ne yaşam tarzlarına. “Sen illa ki Türkçe konuşacaksın” diye de dayatmamışız. Ya değilse 500 yıl yönetimimiz altında kalan ne Yunanlılar, ne Bulgarlar, ne Ermeniler ne de diğerleri bu gün var olurdu. Hepsi nesli tükenen milletler sınıfına katılırdı.
Irkçı olmamalıymışız..! Eee biz zaten ırkçı değiliz ki… Allah beni Türk olarak yarattığı için Türkçe konuşuyorum, ne var bunda. Allah isteseydi insanları tek millet yaratırdı. Hiçbir insan diğerine yüzde yüz benzemiyor; isteseydi tek tip yaratırdı. Hikmetinden sual olunmaz, Allah’tan daha mı iyi bileceğiz..?
Hutbedeki konuda hemen hemen aynıydı.
Ben namazdan erken çıktım.
Arabanın içinde oturmuş arkadaşımı bekliyorum. Hafiften yağmur çiseliyor. Caminin avlu kapısı tam yanıbaşımda. Kapı çıkışına sağlı sollu durmuş iki çocuk, ellerinde birer karton kutu Kuran Kursu’na yardım topluyor. Elleri yüzleri tertemiz. Biri kısa, diğeri ona göre biraz daha uzun boylu. Altlarında eşofman altı var sanmıştım daha dikkatli bakınca kumaş pantolon olduğunu fark ettim. Ufaklığın pantolonu epeyce eskimiş, kumaşı yer yer ezilmiş. Belli ki ikisi de fakir aile çocuğu. “Şu Kuran Kursu yardımından hariç al sana pantolon parası” demeyi düşündüm bir an ama kabul etmez. Yada Kuran Kursuna verir direkt.
Kuran Kursuna yardım toplayan çocuklardan uzun boylu olanın yanında uzun boylu, kısa boylu olanın yanında da kısa boylu, ufak tefek kız çocukları var. Onlar ayrıca dileniyor. Elleri yüzleri kir içinde, saçları hiç tarak görmemiş. Belki bit bile var saçlarında. Sanırım Suriyeli, kara kara.
Camiden çıkanlar Kuran Kursuna yardım toplayan çocukların ellerindeki kutulara para atıyor. Hemen yanlarındaki kız çocukları da umutla ellerini uzatıyor, gıptayla bakıyorlar kutulara. Onlara hiç veren yok. Yanlış yere tezgah açmışlar. Kuran Kursuna 5 Lira veren birisi küçük kızın ısrarlı el uzatmasına dayanamayarak ceplerinden birinden bulup buluşturduğu 1 Lirayı da ona verdi.
Bu cami Ankara’nın merkezine yaklaşık 20 km mesafede. Bu çocuklar kimdir, necidir, buraya nasıl gelmişler hayret. Türkiye’nin her yerini sardı bu Suriyeliler. Fakirse bizde de çok var.
Hocanın az önceki vaazını hatırladım da…
Hoca hoca, sen gel de şu para verenlere bir daha anlat ırkçılığı... Kuran Kursundan gelen çocuklara veriyorlar, Suriyelilere vermiyorlar.
HEPSİ DE IRKÇILIK YAPIYOR BUNLARIN...
(!!!) (İroni yapıyorum. Hiç birimizin umurunda değil Suriyeli, onu anlatmaya çalışıyorum. Sırtımıza kambur oldular resmen. Biz çok zengin bir devlet değiliz ki. Anadoluda o kadar çok fakir insanımız var, yardım edilecekse öncelikle onlara yardım edilmeli.)
Suat Zobu
6 Haziran 2015 Ankara
.
YORUMLAR
Belki dediğiniz gibi çok zengin bir ülke değiliz, sırtımızda kambur oldular fakat bende zaman zaman kızsam da devletimizin bu kararına bir an empati kuruyorum onlarla.
- şu an iç savaş olsa ve ülke içinde yeni bir ülke kurulmaya çalışılırken milyonlar karşı karşıya getirilse, günahsız insanlar yansa bombalansa ateşler düşse her bir eve (Allah korusun) yarın ne olacağımızı bilemiyoruz. bir nefese bile muhtaçken sahip çıkılsın istemez miyiz bize, yeter ki yaşayayım ama dileneyim bir lokma yesem de olur demez miyiz. Ben çocuklara kıyamıyorum içim sızlıyor sevgili yazar, yazarken bile duygulanıyorum onları. Bu yüzden nerden tutarsanız iki yanı b.klu değnek..
Suat Zobu
En azından sınırdaki kamplarda tutulmalıydı bence. Anadolunun her tarafına dağılmamalıydılar.
İnsanlık dramı olarak kötü tabii.
Sayfama onur verdiniz sağolasınız. Selam ve saygılarımı gönderiyorum.
Suat Zobu
Savaşa karışmayan sivil halka kimse bir şey yapmaz.
İsabella
Suat Zobu
Antik Anadolu'da bir çok ırk vardı, Bizans'ın sultası altında inleyen...
Bizans'ın Anadolu'yu Hristiyanlaştırma siyaseti şiddetliydi...
Bizans'ı da ırkçı bir güdüyle talan eden Haçlı Seferleri geldi sonra...
Anadolu toplumu, ileri bir insanlık anlayışı ile gelen Türklerin birlik-bütünlük inancı ve siyaseti etrafında toplanmaya, Türkleşmeye başlamıştı çoktan...
Haçlıların önüne bu kimlikle çıktılar...
İstanbul'un fethine bu inançla katıldılar...
Ve Çanakkale'de, İstiklal Savaşı'nda bu ülküyle omuz omuza çarpıştılar...
Ve Türk, birlik-bütünlük için canını verdi her zaman...
Suriyeliye de bu anlayışla açtı kapısını...
Kardeşlikte samimiyetiyle...
Haçlılar öteden bakarken...
....................................
Usta, bu zor bir yazı...
Benden bu kadar...
Saygılarımla.
Suat Zobu
O haçlılar ortalığı karıştırıp geri çekiliyorlar. Bu kadar Suriyeliyi başımıza yıktılar, ne maddi ne manevi hiçbir yardımları yok.
Anadolunun her tarafına dağıldılar maalesef. Ben bunların çok zararını göreceğiz diye düşünenlerdenim. Hiç ummadığınız yerlerde ummadığınız şekilde karşınıza çıkıyorlar.
Güzel yorumun için çok teşekkür ederim tekrar. Selam ve saygılarımı gönderiyorum.