- 626 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Çaresizseniz, çare sizsiniz
Hiç beklemediğimiz bir zamanda çıkagelir umutlarımız.Planlanmamışken yaşanır mutluluklar.İsteklerimiz, hayallerimiz hiç ummadığımız bir zamanda çalar kapımızı.Bazen çoooook çok mutlu olur, bazense meseleyi ölüm kadar zor görür, hüzne kapılırız.
Çünkü; biz insanız.
insan olmak güzeldir hoştur.Tabi insanlığın anlamını çözdükçe.Her insan neden var olduğunu bilmeli.Ha eğer bu durumdan hoşnut değilse çaresizliğe yalnızlığa ya da bu gibi resmen insana tımarhane veyahutta hapishane hayatı yaşatan şeylere açmamalı kucağını.Zaten eğer ’’hayattan nefret ediyorum’’ sözüyle yaşıyorsa o kişi , zordur kendini kurtarması bağımlı olduğu bu durumdan.Oysa ben kimleri severim bilirmisiniz?Hani olur ya durmadan akan iki çift göz vardır.Koskocaman bir ailenin yükümlülüğünü taşıyan bir sırt.Belinde fıtık olsa da yaşamak için durmadan çalışan ayaklar.Emeklerin boşuna gitmemesi için düşünen beğinler.Bedenlerinin hangi tarafı yorulursa yorulsun bu gibi kişiler hayata tutunmak için ellerinden geleni yaparlar.Kimileri bebeleri çocukları uğruna hayatlarını tehlikeye atarlar.Çünkü onlar için yaşamın en büyük anlamı çocuklarıdır.Vasiyet ederler çocuklarına mutluluğu , öyle elveda derler hayata.Bu gibi kişilere verilir işte fedakar ismi.Fedakar anne ya da ne bileyim fedakar baba cennete gitti ya da gidecek diye dillere destan olur bu öyküler.
’’İnsanlığın anlamını çözmek gerekir’’, diye lafa başladım bayağı da uzattım herhalde.Tabi bunu çözebilmek olgunluk istiyor.Gittikçe olgunlaşıyorum ben de her insan gibi.Her insan gibi, insanın ne demek olduğunu, neden var olduğunu zamandan öğreniyorum.Aynen zamanın ve hayatın bir öğrencisi konumundayım.Hayatta yaşadığım mutlulukları üstleniyorum.Başarabildiklerimle gurur duyuyorum.Ama bazense her insan gibi başaramadıklarımdan bahsetmek dahi istemiyorum ve onları hangi çöpe atacağımı bilemiyorum.
Hayat ilerledikçe aslında ölümümüz de yaklaşıyor.Ama bundan başka çaremiz mi var?Biz insanız.Doğar. büyür, yaşar ve hayattan hiçbirşey almadan göçüp gideriz bu dünyadan.İşte bunun için -bize ayrılan ömür kısa olduğu ve hemen sona erdiği için - bize verilen bu ömrün değerini bilmeli, mutluluğu her zaman sol tarafımızda taşımalıyız.
Değerini bilen insanlar için insan olmak, insanlığın tadını çıkarmak, çölde su bulmak kadar güzel ve değerlidir.Hayattan bıkan insanlardan olmayın, yüzünüzü asmayın.Mutlu olun arkadaşlarım.Çünkü; hayat sevince güzeldir.İnsanlık çözünce, paylaşınca, sevince, anlayınca güzeldir.
Tüm insanları ömür boyu tebessümlü bir çehre ve mutluluk depolanmış yüreklerle görmek dileğiyle............
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.