- 491 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
5 Haziran 1977'den 7 Hazirana.
Gençlik yıllarımın en güzel çağlarındaydım 1977’de.Ve 5 Haziran günü de genel seçimler vardı.
Zonguldak Kilimli Lisesinde sandık başkanı olarak görevlendirilmiş idim.
Oy verme işlemi başlayınca,yaşlıca ve zor konuşan Rizeli bir nine salona girdi.
Sandık başkanı olarak,
-"Nene oyunu kime vereceksin?" diye sorarak yardımcı olmak istedim.Çünkü oy pusulasına bakıp,oy vereceği partiyi görmesi de mümkün değildi.
-Nantara be oğlum,dedi.
Anlamıştım meramını.
Erbakan Hoca’nın partisinin adı MSP,amblemi de "anahtar" idi.
Kolundan tutup,pencerenin önüne kadar götürdüm.
-Bak nene,bu at,bu ok!Senin oy vereceğin anahtar da bu.Şimdi mührü senin adına oraya "basacağım",gördün mü,emin oldun mu diye sordum.
-Tamam uşağım,gördüm deyince de mührü basıp,onu "gönlünce "oy vermenin rahatlığıyla yolcu ettim.
...................
İki gün sonra da sonuçlar kesin olarak açıklanmıştı.
Ecevit,1946’dan beri yapılan seçimler içersinde partisi CHP’ye en yüksek oyu "kazandırmış"; 213 tane de milletvekilliğini kazanmış idi partisi.
..................
Bu siyaseten bir başarı idi ama bunu "çok" türlü "okumak" da mümkün.Özellikle Deniz Gezmişlerin idam oylamasına Ecevit katılmış,"hayır" diye oyunu kullanmıştı.Ve idamlar da 6 Mayıs 1972 ’de infaz edilmişti.
Ya diğer partililer ?
O günkü şartlarda CHP’nin 1969 seçimlerinde kazandığı (144) milletvekili vardı.Çoğu oylamaya katılmamış,neredeyse idamların gerçekleşmesinin önü açılmıştı.
Aradan uzun yıllar geçti.Şimdilerde,"Biz idamlara karşı çıktık."diyenlere kanmamak/aldanmamak lazım.Çünkü sayılar hiç de öyle demiyor.
İşte manzara:
Meclis,idamları görüşmek için 323 milletvekiliyle toplanmış;273 "evet",48 "hayır,"2" de çekimser oy çıkmıştı sonuçta.
Nerede CHP milletvekillerinin "hayır"ları !
Gerçeği söylüyor olsalar en az 144" hayır" çıkması gerekmez mi?
Belki toplumda çoğumuzun bir "hatıra defteri" yok,ama güzel olan şudur ki "hafıza defteri" var.İyi ki var!
.....................
Şimdi de 7 Haziran 2015 günlü seçime gidiyoruz.
Mevcut anayasada "seçme ve seçilme" hakkından bahsedilmektedir net olarak.Ancak bunun "anlamlı" olmasını sağlayan en önemli "araç" da oy kullanmaktır.
Neci olursak olalım,neye inanırsak inanalım...
Oyumuzu kullanalım ki,bu hakkımız hayat bulmuş olsun!
YORUMLAR
Pardon Levent Bey,
Başka bir pencereden yazınca epey hatalı olmuş.Aşağıda aynı satırları düzelterek sunmak istedim.Affola...
Güzel değerlendirmenize teşekkür ederim.Hafıza konusunda da iki rehberim saydığım Kemal Sürekli ve İhsan Kukul'u saygıyla anmak isterim.(Her ikisi de öğretmenimdi benim.)
Yazınız çocuklar,"birer hafıza kayıt defteriniz mutlaka olsun."diyorlardı ta 1970'lerde.
Ben de 75 ten beri bloknot tutarım ve sayıları defalarca okurum..Tekrar ede ede akılda kalması da kolaylaşıyor.
Önemsemek ve yazmak esasıdır.Yoksa özel bir başka çabam da yok.İşinizi önemserseniz,"başarı" da kendiliğinden geliyor(muş)!
Güzel bir yazı.
Sizinle aynı fikirdeyim.
Yalansız, daleveresiz bir seçim olsun.
Hak eden,
milletin taktir ettiği kazansın.
Milletimizin tarih boyunca en büyük düşmanı olan İngilizlerin değil.
sabri ayçiçek
Bekliyoruz sonucu ve buna uyan tavırların ne olacağını.
sabri ayçiçek
Yazınız çocuklar,"birer hafıa kayıt defteriniz mutlaka olsun."diyorlardı ta 1970'lerde.
Ben de 75 ten beri bloknot tutrın ve sayıları defalarca okurum..Tekrar ede ede akılda kalması da kolaylaşıyor.
Önemsemek ve yazmak esasıyoksa özel bir başka çabam da yok.