- 706 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Adın Aşk Senin
Girdin içeri, kopkoyu bir karanlıktan; hani beni ilk öptüğündeki gibi.Onca yıl bir tek şiiri biriktirmişsin de onu fısıldamışsın gibi, bi tırtıl kozasından çıkmış da sanki onun sesini duyar gibi, bir kelebek bir çiçeğe konmuş da biz o sese şahit olmuşuz gibi...
Gündür biter, yıldır geçer, kayıp gider ellerinden mahrem geceler kalbinden bir çıtırtı duyulmaz, sesler haramdır, kışlar helal... Zamanla anlamışsındır; ömür: kötü bir alışkanlıktır ve ıssızlığa da alışılır
Sessizce çıkılır merdivenlerden karanlıktır, sessizce açılır kapı, içerde uzun bir fısıltı, gün boyu seni beklemiştir yalnızlığın; çıkarır bütün giysilerini, karaladığın kireç duvarlar bıraktığın gibidir yaralı, odalar bir gün önceden daha dardır, sığamazsın, büzülürsün yalnızlığınla koyun koyuna. Ahh! bir gece çekse kollarını; sırtından bıçaklayacağım dersin kimbilir kaç yemin ve kaç öfkeyle ama zamanla anlamışsındır; ömür: kötü bir alışkanlıktır, kanından çıt çıkmaz.
Sokaklar uzar, kent uzar, yürü yürü bitmez habire kendine dolanan yollar, sana yanmamış seni yakmamıştır bir kez daha ışıklar, sadece ayakların yanar, ruh biraz daha düşerken uçurumdan, dilinde gerisini hatırlayamadığın dizelerde ki koca bir çiviye takılmıştır hayat ; sökülür ilmeğinden, zamanla anlamışsındır; ömür: aşk diye bir düğümü yoksa eğer çeksen kopar bir iptir örgüsünden...
Sonra cevabını bilemezsin, işkencedir hep aynı soru;
–beni aşk diye kim bekler..?
Oysa bugün; Koşarak çıktım merdivenlerden, yoksa kaderimi değişti bu evin, kapıyı hiç bilmediğim bir sevinçle; açıl susam açıl bir sihirle açtım, işin aslı sen bu gün bütün kilitlerimi hani o çocukluğumuzdaki evcilik oyunlarındaki gibi şıngır mıngır diye açtın.
Burda olsaydın eğer ya da bir gün ille de burada ol(-ursan) eğer sana; bahardan, renklerden, çocukluktan ve aşktan yapılmış en az sen kadar parlak ki şimdi sen süreyya ya da belkız hangi yıldızsın seçemiyorum ama en az onlar kadar ışıl; sulardan ve o suların çağlayanlardan dökülen köpükleri kadar pırıl ve sarıl sarıl bitmez bir hoş geldin demek isterdim.
Ey aşk hoş geldin, sen bana en aşk geldin...Artık coğrafya kitaplarına da yazılmalı, çöller işte böyle de yeşerir, buzullar işte böyle de erir.
Seninle daha iyi anladım zaman hızlıymış ne çıkar; ömür: eninde sonunda sadece aşka çıkar... Şimdi kanımda gürül gürül bir çıtırtı...
Hadi gir içeri, yeni bir milattır bu ; ‘adın aşk senin’
Saat: 22:57
fi’masal