- 368 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALDANMAYALIM
İnsan,zaman ve mekan üçünün toplamı hayat demektir.Zaman ve mekan tamamen insana ait kavramlardır.Mekan dediğimiz aslında hiç bir anlamı olmayan bir şeydir.Ona anlam katan insanın kendisi. Olmassa olurun olmazlığı gibi "olura" anlam yükleyendir, olmaz dediğin.Zıttı ile değil niteliği ile anlam yükleyendir olmazların oluru.İnsan işte niteliği ile mekana anlam katıyor.Başlığa bakınca çok başka şeyler bekliyor insan ama bekleneni değilde akılda olmayanı gördüğünde sukutu hayale uğramamalı insan.Mekan bahsi mekanın çok da anlamlı olmadığından burda keselim.
Zaman mevhumu zihinler çerçevesinde insanın niteliğine,isteğine göre değişkenlik gösterir.İşitilirse her insan zamanın değerli olduğunu ifade eder.Hayata taşınmayan sözlerin bir önemi yoktur.İşte "zaman" bir başlangıç bir son koyabilmek adına ölçü birimi olabilir.Ancak ekseri düşünce "zaman" a bundan daha çok anlam yükleyip nerdeyse üstün güç gibi bir algı hakim.O yüzdendir ki "zaman kötü" "zamana bırak" "zamanı var" "gerici","ilerici" vb. söylemler çok yaygın olarak kullanılır.Nedir "zaman" dediğimiz ? zamanın ölçümü hakkında bir ittifak olmasına rağmen tanımlaması hakkında bir ittifak yoktur.Tamamen dünya ile ilgili olup bilinemeyen bir kavram "zaman" bana göre aynı "aşk" gibi herkes hikayesine göre anlamlar yüklediği kavramlar.Biz "zaman"a dönelim bir ölçü birimi olarak kullanıldığında daha basitleşir.Bir yarışın,bir koşuşturmanın,kavganın,mücadelenin pek bir anlamı olmayacaktır.Eğer "zaman" yaşayan ve güç sahibi olduğunu düşüncesindeyseniz. O vakit mücadelenin,kavganın ve hayatın çok büyük anlamı olduğunu görmemiz gerekir.işte bu düşüncenin daha yaygın olması hasebi ile bu konu üzerinde çok düşünmek gerekir.Zamanı iki türlü kullanır insan ya yarışır onla önüne geçmeye çalışır.Beyhude bir yarıştır bu çünkü somutlaştıramadığımız,anlamını bilmediğimiz zamanla neye göre yarışır ki insan siz aslında zamanla değil çevrenizdeki nesneler ve insanlar la yarışırsınız.Buna göre de bir değerlendirme yaparsınız bununda zamanla bir ilgisi yoktur.Diğer bir kesimde "zamanla" yarışmayıp bırakanlardır.Zamanı bırakanlar ise genelde iki gruptur cahiller ve tembeller grubu zamanla uğraşmaz,ilişmez irdelemez öylesine yaşayıp gider.Kötü şeyler olduğunda işte "zaman kötü" "vaktim geçti" gibi bahanelerin ardına sığınır gider.Zamanı kirletenin boşa geçirenin kendisi olduğunu görmeden zamanı zamana bırakır.
Diğer grupsa "aşk ehli" bu grup zamanın ve mekanın üstüne çıkmıştır.Sınırlı olmayan zamanın ve sınırları olmayan dünyanın içinde yaşarlar,aslında ölmeden önce ölmüş oldukları için ölümsüzdürler.Ne dünya nede dünyanın verdikleri ile değil kalplerine yönelirler kalpleri ile görüp kalpleri ile söylerler onların her şeyde ölçüleri hırstan,öfkeden ve egodan uzak "kalpleri"dir.Aşk ehli devrimcidir aslında zamanı ve mekanı yıkmışlardır.Devrimci asla yargıç değildir "yargılamaz",devrimci savcı değildir "iddia" etmez,devrimci avukat değildir "savunmaz" devrimci "tanıkdır" yaşadıkalrına ve hayata dair.Kimliği ile kalbi ile insan olmuştur aşk ehli.İnsan olmanın erdemi ile şefkatli,merhametli insan olmanın adaleti ile dürüst namusludurlar.
Evet "zaman"a dair ne söyleyeceğimiz söz nede düşünüşler bitmez bitmeyecektir.Şunu bilmek gerekir ki zaman tıpkı polisin elindeki silah gibi güvenliği yada katilin elindeki gibi can almaya yarar.İşte zamanı nasıl kullanacağınız ne yaptığınız tamamen sizi ilgilendiriyor.Sizi ilgilendirdiği için kalbiniz önemli,kalbinizde neler gizli bunu ancak siz bilirsiniz.Kalpleri temizlemeden zamanı,dünyayı,insanlığı temizleyemezsiniz.Kalbin temizliği ise aydınlıkve sevgi ile olur düşüncesindeyim.
Bırakın dünyayı ve zamanı hayallerinize göre şekillendirmeyi dünya ve zaman sizin hayallerinizin alamayacağı kadar güzel ve mükemmel siz gölge etmeyin yeter.Siz kalbinizle ilgilenin herkesi öldürdüğünüzde derin bir mezarlık olur olmaz herşeyi aldığınızda bir mezbeleliğe dönecektir.Kalbinize özen gösterin bakın ve gözetin ki bir bahçeye dönsün.Kalbinizin büyüklüğü sevginizin çokluğu ile orantılıdır,nefretiniz,öfkeniz,bencilliğiniz kalbinizi daraltır ve kirletir.Bu yüzden yaşasanızda asla mutlu bahtiyar olamazsınız.Yapayalnız dünyada kalırsınız.Her ne kadar sürçi-lisan ettikse affola
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.