- 1908 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
AYASOFYA CAMİ'SİNE MEKTUP
Ah Ayasofyam Ah!
Senin mahzun halini ancak, seni Kilise’den Cami’ye çeviren yaşı küşük, ilmi ve dehası büyük komutan anlar.
O kumatan ve arkadaşları da aynen senin gibi hepsi mahzun, hepsi kırdın ve hepsi üzgün seninle berabar hepside matemdeler yastalar. Ya biz...
Ayasofyam sen tasalanma hiç, bizde Ümmet-i Muhammed’de senin kadar içli ve dertli...
Fakat, artık bilnen bir gerçek var ortada,
Allah doğrusunu bilendir;
O da ne mi?
Ayasofya Cami’yi müzeden kurtarıp yeniden Ayasofya’yı Cami,ye çevrilmesi için,
Fatih Sultan Mehmet Han gibi 21 yaşında genç bir komutana ve Ak Şemsettin gibi Dahi bir Hoca Efemdiye ihtiyaç var galiba...
Bekle Ayasofya’m üzülme sen bekle, bir gün o günü göreceksin.
O mübarek gün mutlaka gelcektir, zincirler kırılacak esaret ve sefaletten kurtulacaksın. Minarelerinden okunup yükselen ezanlarla, yapılan ibadetlerle büyük komutan Fatih Sultan Mehmet Han’nın duygu, düşünce ve heyacanıyla tekrar buluşacaksın.
Çektiğin matem ve hüzün bir gün mutlaka bitecektir.
Yükselen ezanlarla yüzün gülecek.
Tıklım, tıklım dolan ümmetle kucaklaşıp bahtiyar olacaksın.
Böylece çağ kapatıp, çağ açan Mühürse de özgür olacaktır.
Fetih’se tarihte yerini almıştır yeniden ilanla şahlacaktır.
O komutanlar da ve yine O kumatana destek olan O askerlerde ne büyük, ne mutlu, ne şanlı, ne şerefli, ne şöhretli er ve komutanlardır.
Selam olsun şimdiden onlara ve Ümmet-i Muhammede.
Esselamünaleyküm.
Cemalettin GÜRPINAR
AYASOFYA CAMİ'SİNE MEKTUP Yazısına Yorum Yap
"AYASOFYA CAMİ'SİNE MEKTUP" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.