- 401 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
VİCDANIMIN GÖZÜ VAR
Vicdanımın gözü var…
Babamdan miras kaldı. Babam mal mülk yerine, bana gözleri gören vicdan bıraktı…
Vicdanımın gözü var…
Dünyadaki namuslu aydınların kaleminden akan berrak sularla beslendi… Mazlumların kardeşliğini anlatan satırlardan ışık aldı… Aydınlandı… Mazlumların sesi şairlerin mısraları, bilincime katkı sağladı… Vicdanımın gözünü iyice açtı…
Vicdanımın gözü var…
Seçtiği yol, haklıların hakkının savunulduğu taşlı, dikenli, engebeli çetin yoldur…
Vicdanımın gözü var…
Irkçılık deryasına dalıp körleşmedi. Büzülüp darlaşmadı. Açısı daralmadı… Kendi kavmimin belli gruplarına lüks hayat, başka kavimlere ölüm dileyemez…
Vicdanımın gözü var…
Dünya’ya bakarken, yalnız kendi kavmini görmez. Yaratılmış bütün kavimleri görür. Bütün kavimlerin güzel insanlarına saygı duyar… Dürüstçe yaklaşır… Hoşgörü ile bakar… Onları sever…
Vicdanımın gözü var…
Yüreğim, yalnız halkımın çektiği acılarla kavrulmaz. Bütün kavimlerin mazlumlarının acıları yüreğimi kavurur.
Vicdanımın gözü var…
Halkıma zulüm yapan zalimlere karşı tavır almaktan çekinmez... Geçmiş pratiğim bunu binlerce eylemle ispatlar.
Vicdanımın gözü var…
Başka kavimlerdeki mazlum insanlara, zulüm eden zalimlere karşı sessiz kalamam... Mazlumun safında yer alırım. Filistin halkı da mazlumdur. Kendi toprağında esirdir. Safım, Filistin halkının safıdır. Safım, bütün mazlum halkların safıdır… Filistinlileri savundum diye beni suçlayanların görüşlerini ciddiye almam… Benim at gözlüğüm yoktur. At gözlüğü takmam…
Vicdanımın gözü var…
Ben kendi kavmimin gruplarından hiç birinin siyasi müridi değilim. Mürit olmam. Olamam…
Vicdanımın gözü var…
Hiç bir lideri ilah görmem.
Ona tapmam. Onun her dediğini ayet kabul etmem... Kulu ilahlaştırmam. Kendime put yaratmam… Puta tapmam…
Vicdanımın gözü var…
Başkalarının gözlüğü ile olayları değerlendirmem. Kendi beynim var. Bilincim var. Tecrübem var… Kişiliğim var…
Vicdanımın gözü var…
Ben doğru gördüğüme doğru derim. Benim kavmimde olan insanların yaptığı yanlışı alkışlamam. Kendi Nemrut’uma secde etmem.
Vicdanımın gözü var…
Kendi pisliklerini kapatmak için, gerçekleri söyleyenlere hain diyenleri görür... Satılmışlıklarını maskelemek için, başkalarını satılmışlıkla suçlayanların yüzündeki maskeyi indirir…
Vicdanımın gözü var…
Kendi halkının mazlumlarının yanında saf almamı emreder. Bu saf bir fraksiyonun safı değildir. Mazlum halkın safıdır.
Vicdanımın gözü var…
Ezilen halkaların safında yer almamı emreder.
Vicdanımın gözü var…
Kulların ayetini ilahi ayet görmem.
Vicdanımın gözü var…
Ben, kulun kulu olmam. Olamam. Kula kulluk edemem… Maşa görevini üstlenemem… Vicdanıma ihanet edemem…
Vicdanımın gözü var…
Benim rotamı gerçekler çizer, vicdan çizer, bilinç çizer...
Vicdanımın gözü var…
Altmış yıla dayanan bir ömrün edindiği tecrübe ile dünyaya bakar… Olayların oynandığı sahnenin perde arkasını merak eder… Kara propagandanın pazarlamasına alet olmaz… Her olaya “acaba” bu olay bize sunulduğu gibi midir diye gerçeği bulmak için analizlere girişir… Gerçeği arar… Taraflı ve tarafsız herkesin görüşlerini okur, dinler…
Vicdanımın gözü var…
Bu ömür, çok sahte kahramanlar gördü… Zulmün çarkına düşünce, iki büklüm olup pişmanız, dediler. Tövbe ettiler. Zalimlere hizmet etmeye başladılar. Kendi halkına kurşun sıktılar. Sıktırdılar... Kendi halklarının mezarını kazdılar...
Vicdanımın gözü var…
Gerçekleri görüyor… Gerçekleri yazmaz ve söylemezsem vicdanım beni boğar… At gözlüğü takmışların, eleştirmek için eleştirenlerin tavırları beni bağlamaz.
Vicdanımın gözü var…
Haklı eleştirileri görür, değer verir, teşekkür eder ve yapılan hatayı bir daha tekrarlamaz…
Vicdanımın gözü var…
Yüreğinde insan sevgisi olanları görür… Herkesin pratiği, o kişinin ne olduğunu gösterir...
Vicdanımın gözü var…
Lafazanlığı da görür, kalpazanlığı da görür…
Vicdanımın gözü var… Kulluğu da bilir, sempatizanlığı da bilir… Uşaklığı da görür…
Vicdanımın gözü var…
Bal damlatan meyve ağacının altındaki sinekleri de görür, fikirden fakir pinekleyenleri de görür…
Vicdanımın gözü var…
Bakış açısı budur.
Bu bakış açısına, insani bakış derseniz, ben insanım...
Bu bakış açısına, sol bakış derseniz, ben solcuyum…
Bu bakış açısına, İslami bakış derseniz, Müslüman’ım…
Bu bakış açısına, Hz. İsa’nın bakışı derseniz, ben Hrıstiyan’ım…
Bu bakış açısına, Hz. Musa’nın bakışı derseniz, ben Yahudi’yim…
Bana kim ne derse desin. Ben canlılara ve cansızlara vicdanımın gözüyle bakmayı ilke edindim…
Bu günahsa, benim günahımdır…
Bu suçsa, benim suçumdur.
Günahımı ve suçumu omuzlamaya hazırım…
Vicdanımın gözü var…
İnsanlığın erdemli özü var…
Yüreğimde zalimlerin közü var…
Bu kalemin, insanlığını yitirmeyenlere sözü var…
İnsanlığını yitirmeyenlere selam olsun…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.