- 698 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
*** 2.*** YAŞAM HEYBEMDEN--1--
**** Öküz altında buzağı aramak; öz güven eksikliği,hasetlik ve fesatlığın tezahürüdür
**** Tutarsız sözler; sevgi adına doğabilecek dostlukları öldürür.
**** Kerhen ve nezaketen gösterilen ilgi ; çoğu zaman kargaşa ve yanılgı yaratır. En iyisi açık sözlü olmaktır.
**** Bedeninizi değil, ruhunuzu saran sevgi değerlidir.
**** "Ağabey " ve " Abla" sıfatlarına hak kazanmak; üstün liyakat madalyası ile taltif edilmekten bile değerlidir. Çünkü ; o iki sıfat çok ulvidir.
**** Mutluluk ve burukluğu aynı anda yaşamak travmatik bir duygudur.
**** Yaşadığınız sevgide ruhsal doyum varsa; bedensel ilişki teferruattır.
**** Almayı hep alışkanlık haline getirenler; verme zamanında ortalıkta görünmezler.
**** Çok yaşamak istiyorsanız ; kötü olun. Çünkü; kötüler kolay kolay ölmez.
**** Karşılıklı sevgi alış verişlerinde ; huzur ve mutluluk içinde ruhsal doyuma ulaşıyorsanız, o sevgiden asla vazgeçmeyin !
**** Size gösterilen sevginin içten, beklentisiz olduğunu hissettiğinizde mağrur, çekingen ve korkak olmayınız. Sevmek sizin, sevilmek ise karşınızdakilerin takdirindedir.Reddedici olmadan cesurca yaşayın gösterilen sevgiyi.
**** Beş para etmeyeni göklere çıkarırsanız ; karga gibi denizin ortasına ya da ağzınıza pisler.
**** Hiç kimse tek başına hem gelin hem de güvey olamaz !
**** Ahlak felsefesini tesis ederken; örf ve ananeleri de dikkate almak gerekir.
**** Kulağı çekilen ; daha sonra ki çekilecekleri hesap etmez.
**** Çamur at izi kalsın. Ya atılan çamur kuru ise !
**** Usta politikacılar gibi; her şeye tamam der ve vaadinizi tutmazsanız, vebal altında kalır insanl arın umutları ile oynamış olursunuz.
**** Öyle her yüreğin harcı değildir büyük sevgileri taşımak !
**** İnsanlık aleminin onlarca davranış biçimleri bir şekilde hepimizde mevcuttur. Mühim olan; onları ayıklayarak doğru olanlarını hayatımıza uyarlamaktır.
**** Çok cesur biri; ahvale göre bazen çok korkak hale geliyor ise kendi haline bırakın.
**** Ne nefes tüket ne de diz çök. Nasılsa istediği şekli alır gök !..
**** Kişi kendi tercih ve önceliklerine göre yaşama hakkına sahiptir. Israrla değiştirilse bile aldatmacalı ve kısa süreli olur.
**** " Acemi siyasetçi !" ne ise odur; tercihim ve makbulümdür. Çünkü; Ustalaştıkça manevra kabiliyetleri artar.
**** Yetim ve Öksüz... İki ayrı sıfat da olsa; ben hiç ayıramadım sonunda.
**** Kim ve ne olursanız olun; dışarıdan gelenlerle mukayese bile edilmeden geri planda kalırsınız memleketinizde. Çünkü siz kapıda büyüyen bir danasınızdır.
**** Ne olursa olsun ; dünya batmaz be !