- 4238 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
KEMOTERAPİ GÜNLÜKLERİ - 3. GÜN
Merhaba sevgili dostlar,
Her gün sabah akşam 10.20 de kanser öldürücü (XELTABİN 500 mg.) ikişer adet tablet içiyorum. Bu tabletlere el ile dokunmak yasak. Bir kahve fincanın içine çay kaşığı ile tabletleri düşürüp ardından su ile içiyorum. 22 Mayısta başlayan kemoterapi süreci 21 gün ara ile 4 kür olarak belirlendi. Aralarda yapılacak kan sayımı kontrollleri ve muayeneler ile onkoloğum Prof. Dr.Mustafa Özdoğan nezaretinde sürecek.
İlaçları neden geç saatte aldığım ise benim uygulama isteğimden kaynaklı; keza ilaç bedeni aşırı yoruyor. Ben ise ilacın yaptığı tahribatı bedenin tolere edebilmesi için ilacı almadan önce beslenmeme dikkat etmemin önemli olduğunu düşünüyorum. Gece 02.30 da uyanıp kendi yaptığımız ekşi suyu süzülmüş kese yoğurdundan biraz ezip yedim.
Sabahleyin ezan ile uyandım, kuş sesleri sabah erken saatlerde doğal bir terapi süreci.Sabah 07.00 sularında sabah serinliğinde yaklaşık 20 dk. kadar yürüyüş yaptım.Güneşte yürümek kullandığım ilaçlardan dolayı kalıcı cilt lekelerine sebep olabilirmiş. Bu nedenle yürüyüşler sabahleyin ya da akşam serinliğinde olmalı. Vücudu ayakta tutan kas sisteminin sağlam kalabilmesi, iştah dengesini, metabolizmayı da ayar ediyor.
Yürüyüşüm öncelikle Banka otomatına doğru oldu, çünkü bugün emekli maaş günüm. Bakayım dedim hesaplar ne alemde. Zaten hiç harcama yapmasam bile devlet emekli maaşımın üçte birini haciz yoluyla kesiyor. Bu usulsüz hacize karşı dava açacağım. Ancak karşımda adil karar mekanizması bulacağıma hiç inanmıyorum,keza yargıtayca onanmış bir durum var emekli maaşına haciz konulabileceğine dair.
Oysa ben sahibi olduğum Maki Tur Turizm Seyahat ve Otelcilik Limited şirketini 2005 yıl Aralık sonu borçları ile birlikte noter kanalıyla devrettim. Bu satış ticaret sicilinde de onaylandı. Ancak benden şirketi alan kişiler aldıkları şirketin borçlarını ödemedikleri gibi, BANA OLAN ŞAHSİ BORÇLARINDAN DOLAYI DA TAAHHÜTLERİNİ DE YERİNE GETİRMEDİLER. Oysa ben onlara açıkça şunu teklif ettim: ’ Size sunduğum teklif doğrultusunda ya bana aynı koşullarda satın, ya da aynı koşullarda siz alın!’ Almak istediklerini beyan ettiler ve sattım. Ancak şirket el değiştirince son derece kötü yönetildi. Borç yükü daha da yükseldi bu şirketin ve dolayısıyla benim yönetimde olduğum döneme ait olan SSK primleri ve vergi borçlarından dolayı 2008 yılında AKP bir kanun çıkarak, geriye yönelik vergi ve prim borçlarını şirketin yönetici ve ortaklarından tahsil edilmesi doğrultusunda uygulama başlattı. Bu nedenle emekli maaşımın üçte biri beş yıldır AKP hükümeti tarafından kesilmekte. Şimdi burada şöyle bir haksızlık ile karşı karşıya olduğum açıktır.
1) Bir kanun çıktığı tarihten ileriye doğru işletilir, geriye işletilmesi yasal değildir.
2) Ben şirketi borçları ile devretmiş isem, alanlar kötü işletmişler ve taahhütlerini yerine getirmemişler ise, asıl sorumlu onlardır. Mademki o günün yasaları bu satışı yasal olarak onaylamış, satış harçlarını benden kesmiş Ticaret Sicili Gazetesinde yayınlamış; bunun bir değeri, anlam ve önemi olmalı?! Ben adamların boynuna silah dayayıp da mı satış yaptım?!
3) Ben şirketi devrettiğim tarihte olan borç yükü ile aradan yıllar geçtikten sonra bana yüklenmek istenen borç yükü arasındaki farktan beni devlet nasıl yükümlü tutar? Bu süre içinde ben şirketi devretmiş olmakla gelirinden muaf olduğuma göre borcundan da muaf olmam gerekmez mi?!
4) Ben şirketi devrettiğimde bir sayahat acantasının 3 adet şube ve bir adet merkez ofisi ile birlikte en az 150 Milyar TL sadece belge değeri var iken (Yıl 2005) , ilerleyen yıllarda bu değer, resmen çok çok aşağı düşürülüp değer kaybetti ise, bu değer kaybını kim, nasıl karşılayacak?
Benim insiyatifimde kalmış olsa idi şirket şu olurdu bu olurdu, kâr da ederdi zarar da edebilirdi; ancak benim insiyatifimden çıkan bir şirketin borçlarından dolayı devredeni sorumlu tutmak, akıl, mantık, hukuk ve ticaret kuralları ile bağdaşmaz, fakat AKP zihniyeti ile bağdaşmaktadır.
Bu nedenle maaşım açıkça AKP hükümeti tarafından gasp edilmektedir! Zamanla bir çözüm gelecek mi bilemiyorum, ancak devlet bir tarihte beni hapise tıktı, 25 ay 4 gün tutuklu kaldım, tahliye edildikten sonra da 10 yıl öğretmenlik görevimden uzakta tutuldum, buna mukabil bana aklanmamdan dolayı tutukluluk tazminatı ödemedi! Velhasıl körün tuttuğunu hallettiği bir düzende yaşamak insanı KANSER YAPAR MI YAPAR?!
Maaştan söz ediyordum smile ifade simgesi Maaşım - 483 TL gösteriyordu, son sağlık kontrollerinde yapılan, ilaç kesintileri sağlık masraflarından dolayı da içeri girmişim. Maaştan para almak bir kenara, eksi bakiyeyi tamamladım ki bankadan faiz yükü binmesin!
Eve gelince bugün önce bir nane limon çayı içtim.Sonra domatesleri rendeleyip içine az oranda saf zeytinyağı ve limon karıştırıp, kahvaltı öncesi yedim. Bu hem içimin yangınını aldı, hem de bağırsakları hareketlendirdi ve ilk gün verilen ağır kemoterapi dozunun zeh’rini sanırım bugün böylece esaslıca atmış oldum.
Daha sonra kahvaltımı yaptım, bir adet yumurta akı, yufka ekmek, maydonoz, taze soğan ve keçi tulumundan oluşan bir dürüm yapıp, yanında yeşil zeytin ile kahvaltı faslını tamamlamış oldum. Özellikle ağzım hafif ekşilice bir şeyler istedi. Bir bardak suya limon suyu sıkıp içtim. Aslında hasta beden her zaman ne istediğini kendisi belli ediyor. Bu nedenle bedenimin istekleri doğrultusunda en iyi biçimde beslenmeye gayret ediyorum. Bol su tüketimi, gerekli günde en az üç litre. Bunun iki litresini su olarak alırsam, bir litresini de çay, meyve suyu, ayran gibi gıdalardan mutlaka almam gerekli. Saat 12.30 olunca biraz meyve yedim. Öğle yemeğine henüz zamanım var. Çünkü ara öğünler ile ana öğünler, mide ameliyat sonrası küçüldüğü için günde 6 kez gibi azar azar yemekle ayara giriyor.
Bu süreci çok değerli dostlarımın sayesinde başarılı atlatacağıma kuşkum yok, kilomda iki gündür yarım kilo artış var. Şimdi de karşınızdayım.
Bakalım sizler nasılsınız? Umarım sağlığınız yerindedir. Her şeyin başı sağlık.
Pazar sabahı ( Bugün) sağlam olsaydım dağlara gidebilirdim. Mayısı ayı sonları dağlarda bahar tüm coşkusuyla cıvıl cıvıl rengârenktir. Şimdilik bu hevesimi artık Sonbahar aylarına ertelemiş bulunuyorum.
Güzel günlerde görüşmek dileğiyle tüm dostlara ve özellikle dağlarda yürüyenlere candan selamlar sevgiler...
Şaban AKTAŞ
24.05.2015
YORUMLAR
KEMOTERAPİ - 10 GÜN:
Halime çok şükür, dün gece yarısından beri sorunsuz bir gece ve gündüz yaşadım. Ne tansiyon düşüklüğü, ne halsizlik ve iştahsızlık ne de ishal sorunu yaşamadım. Evde ufak tefek tamirat işleri ( Matkap - dübel, montaj v.s.) yaptım. Yemeklerimi düzenli ve iştahla yedim.
. !5 Mayısta takılan ''port kateter'' ( yapay damar) 15 gün sonra dikişleri alınacaktı, Önce bir güzel banyo yaptım, sonra akşamüstü Medstar Antalya Hastanesine gittim gidip dikişleri aldırttım. Her gün yapılan kan sulandırıcı enjeksiyonu yaptırdım. Zihnim açık ve dingin. Kendimi daha zinde ve sağlıklı hissediyorum.
Ancak ARO nun( Antalya Rehberler Odası) meslek içi bir eğitim seminerine katılamadığım için üzgünüm. Çünkü kendimi henüz ameliyat dikişleri tam kaynaşmamış olacağı endişesi ile uzun yürüyüş yapmanın sakıncalı olacağı endişesi taşıyorum. Hevesimi başka güzel günlere saklıyorum smile ifade simgesi
Söz konusu seminere ilişkin program aşağıdaki gibi uygulanacaktır:
'' haberler - Uzmanlaşma Eğitimi Programı
Antalya Orman Bölge Müdürlüğü ile yürütülmekte olan ve Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı alternatif Turizmin Geliştirilmesi Mali Destek Programı “Antalya, Akseki ve İbradı Bölgesinde alternatif Turizm Olarak: Botanik Turizmi” projesi kapsamında botanik tur yürüyüş güzergâhları tespit edilmiş, bölgede botanik turizme hitap edecek yayınlar hazırlanmaktadır.
Proje iştirakçisi olarak ilgili bölgede gerekli eğitimi sağlamak amacıyla paydaşı olduğumuz kurum ile üyelerimize Antalya Rehberler Odası toplantı salonunda botanik, biyolojik çeşitlilik ve turizm coğrafyası ve yürüyüş rotaları konularında eğitim verilecektir. Eğitim sonrası yapılacak sınavda başarılı olanların “Uzmanlaşma sertifikası” sicil kayıtlarına eklenecektir.
Eğitim süresi 1 hafta ve en az katılım 12 kişi en fazla 25 kişi olabilecektir. Program 1- 4 Haziran hafta içi 17:30 – 19:30 saatleri arasında verilecektir. Teorik eğitim sonrası 5-6 Haziran tarihlerinde bölgede konaklamalı uygulama eğitim gezisi yapılacaktır. 9 Haziran 16:30 sınav yapılacaktır. Son kayıt tarihi 28 Mayıs 2015 mesai bitimine kadardır.
Eğitim Programı ücretsizdir. Kayıtlarda öncelik üyelerimize ait olup, üyemiz olmayan meslektaşlarımız da katılabilir.
Dilekçelerinizi mail, faks veya elden ulaştırabilirsiniz
Mail: [email protected]
Faks: 0242 322 91 75
Örnek dilekçe aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.
1-6 Haziran 2015 tarihlerinde düzenlenecek olan “Antalya, Akseki ve İbradı Bölgesinde alternatif Turizm Olarak: Botanik Turizmi” uzmanlaşma eğitimine kaydımın yapılması hususunda gereğini arz ederim.
Adı Soyadı :
Tarih :
Ruhsat No :
İmza : ''
Bu arada kardeşim Hüseyin Aktaş çok güzel bağlama teknesi oydu ( 42'lik, kısa sap) ve tekne yeterli süre kurudu. Şimdi sap ve kapak takılma işlemleri başladı. Bir kaç güne kadar bu harika bağlama elimde olacak ve sizlere yeni ''fert türkülerimi'' ve özgün müziklerimi dinleteceğim.
Güzel günlerde türkü tadında buluşmak dileğiye akşamınız güzel kalsın sevgili dostlar. Sağlıcakla esenlikler dilerim.
Şaban AKTAŞ
30.05.2015
KEMOTERAPİ- 8. GÜN
Günaydın sevgili dostlar;
Bu sabah Antalya'ya yağmur yağdı, yağmur sonrası yürüyüş yaptım.
Begonviller, güller, sardunyalar ile bahçe duvarlarından selamlaştık. Ortalık nemlenince salyangozlar duvarlar üstünde hareketlenmişti...
Köylü bir kadın ( Ekşili'den) bugün Cuma diye köy yumurtası ve süt getirmiş. Tanesi 70 kuruştan yumurta aldık. Eve gelince tatlı bir rehavet çöktü, uyumuşum az önce uyanıp kahvaltımı tamamladım, Köy yumurtası, domates, küflü keçi tulumu ,hakiki köy yufkası tere ile yedim ve bir bardak kuşburnu çayı içtim. 2 dakika sonra ilacımı içip bir saat sonra mevsimin meyvelerİnden yiyeceğim. Hastalığın huyunu suyunu öğrendim artık; suyuna barikatlar kuracağım...
Ardından bir dörtlük ilkbahar esintisiyle esti işte...
Ne güz geldi ne de yaz
Üşüdüm sensiz ayaz
Oysa sen sımsıcaktın
Kollarınla kar beyaz
Ş.A.
28.05.2015
Şaban Aktaş
23 Mayıs
Günaydın sevgili dostlar;
Güne dünün kısa öyküsüyle başlayayım!
Damar yolundan ilerleyen ''Mavi Kuvvetler'' yarım saat sonra '' Kırmızı Kuvvetler'' ile karşılaştılar ve Mavi Bereliler Kırmızıları yoğun bir ateş altına alarak, onlara şimdiye kadar görmediği bir çatışma yaşattı,İlk çatışmaların sıcaklığı yaklaşık yarım saat kadar sürdü ve ortalık ölen Kırmızı Kuvvetlerin cesetleriyle büründü. Henüz saklandığı karanlık inlerinden çıkamayan hain KIRMIZI KUVVETLERİN YANDAŞLARI inlerinin derinliklerine doğru kaçarak saklandılar. Fakat bu amansız takip, Kırmızı Kuvvetleri tümüyle imha edene kadar sürecek...
Akşamın ilk saatlerinden itibaren iki adet Mavi Kuvvet bataryası tabletlerle yeniden hücuma geçtiler ve piyade atışları ile göğüs göğüs göğüse muharebeler yaşandı smile ifade simgesi Bu savaşta tüm kırmızı kuvvetlerin imha edilebilmesinin, yaklaşık 3 ay kadar süreceği , ama tedbir mahiyetinde işgal ve kuşatmanın bir üç ay kadar daha sürdürülerek savaş alanlarının müşahede altında tutulması, gerekirse çarpışan Mavi Kuvvetlerimizin gözünden kaçma ihtimali olan hain Kırmızı Kuvvetlerin, oldukları yerde enselenip imha edilmesi için SON MODEL TEKNOLOJİK GÜDÜMLÜ SİLAHLARIN KULLANILMASI VE NÜKLEER IŞINLAMA YOLUYLA SAVAŞIN NİHAİ KADERİ BELİRLENECEKTİR.
Şehit düşen Mavi Kuvvetlerimin kahraman askerlerine Tanrıdan rahmet diliyorum, Kırmızıların canı cehenneme!
ÖLMEK VAR DÖNMEK YOK, KURTULUŞA KADAR SAVAŞ!
23.05.2015- 04.47
KEMOTERAPİ - 7. GÜN
Sevgili dostlar, merhabalar,
22 Mayısta başlayan kemoterapi tedavisi süreciyle ilgili yapılması gereken ilk periyodik kan sayımı kontrollerini yaptırdım. Kan değerlerim yerinde. Mevcut olagelen halsizlik bulantı, az da olsa kilo kaybı, zaman zaman ishal gibi emarelerin bu süreç için olabilecek doğal sonuçlar olduğu doktorlarımca açıklandı. Kemoterapinin olumlu etkilerinin ise ancak 10. günden itibaren görülebileceği( kilo almaya başlama gibi) : Bu olumlu belirtiler yeterli görülürse Kemoterapinin yanısıra Radyoterapi( Işın tedavisi) süreci de başlanması gündeme alınmış durumda. / gün sonra bir hafta ilaç kullanımına ara verilip ( toparlanma ve dinlenme süreci) 2. kür terapi uygulanacak.
Bu yaz hiç denize giremeyeceğim, enfeksiyon riskinden dolayı smile ifade simgesi Tıp, bilim ne der ise uygulamak zorunlu smile ifade simgesi Fakat denizi seyretmekle yetineceğim. Bugün bir ara Konyaaltı sahiline indim, yarım saat kadar temiz iyotlu deniz havası soludum. Tekrar hastaneye döndüm. Mutlaka günlük hareket edip yürüyüşlere çıkmalıyım 20 şer dakika kadar. Fakat her türlü zorlayıcı hareketten kaçınmam gerekli, keza mide oldukça ciddi bir operasyon atlattı. Daraldı ve küçüldü. Zayıflamanın buna bağlı ve tedavi sürecinde ki ağır kemoterapi ile de ilgisi var. Kan değerlerim çok iyi olmasına rağmen zaman zaman vücut ısım 34,9 C kadar düşüyor. Üşütmemek için de çok dikkat etmeliyim.
Bir arkadaş iştah düzenleyici olarak zencefil çayı önermişti. Ancak mide ameliyatı sonrası içerdeki durum( dikiş yerleri) ne durumdadır iyice düzelmeden bu tür çayların iç kanamaya sebep olabileceği belitrtildi. En az 6 ay bir süre mideyi çok iyi korumam gerekli.
Tansiyonum biraz düştüğü için (9 / 6 ) serum bağlandı bugün ve 3 günlük bir destek tedavisi önerdi doktorum. Ne zaman kendimi halsiz hisseder isem serum verilecek.
Yemek için sınırlama yok ne zaman acıkırsam istediğim kadar yiyebileceğim. Hatun bu duruma biraz sinirlense de doktor artık onu da ikna etti, çünkü ben zayıflama rejimi yapan birisi değil, midesini çalıştırarak büyütmesi gereken bir hasta konumundayım. Elbette küçük, üçte birlik mideciğimin aldığı kadar yiyeceğim. Kalanı ayakkabı kutularına dolduracak halim yok
İnsanın canı her şeyi istiyor hasta olunca, her seferinde değişik bir şeyler istiyor, buzdolabında malzeme koyacak yer kalmıyor.
Durum böyle şimdilik sevgili dostlar. güzel günlerde güzel haberler ile görüşmek dileğiyle sağlıcakla esen kalınız...
Şaban AKTAŞ
28.05.2015
Öncelikle rabbim Şafi sıfatıyla şifalar versin değerli dostum. Bilinçli beslenme ve moralle bu sürecin sonunda mücadeleyi kazanacağınıza eminim. Sevgiyle azimle bilgiyle inançla (eşimin rahatsızlığı sebebiyle bizim de içinde bulunduğumuz) bu yolculuğun hepimizi sağlıklı mutlu günlere ulaştırmasını yürekten diliyorum. Sevgi ve selamlar.
Çok geçmiş olsun..Allah şifa versin...çabuk geçsin..Sağlıklı ve mutlu kalın...!!