- 839 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
POLİTİKA, TIP VE HUKUK
POLİTİKA, TIP VE HUKUK
Suç kabul edilmediğine göre insan adaleti arar. Bu konuda baz insan haklarıdır.
Politikacılar örnektir. Öfke kontrolünde topluma liderdir. Politikacı liderler tarafından söylenen “Yüz karası”, “kimsin”, “diplomayı nereden aldın?” tarzı tümcelerin hukukçular için anlamını değerlendirmek maksadı ile yazmaktayım.
Sağlık çalışanı çok yakınının katilini bile zor olsa da tedavi eder. Nitekim doktor katilinin de tedavisini düzenledik. Ülkemizde bir öğretim üyesini öldüren evladın olması da bu konunun yadsımadan çözümü gerektiğini de göstermektedir. Tıpkı hukukçuların yaptıkları hukuki değerlendirmelerde olduğu gibi hekimler de tarafsız ve bağımsız hizmet vermektedir.
Kişi kendisine veya yakınının canına veya malına (zararı durdurma, engelleme öncelikli) yönelik yakın ve gerçek bir tehlikeyi tehlikeyle orantılı bir tepkiyle o anda ortadan kaldırmak maksadı ile insan öldürebilir(meşru savunma). Bu durum istisna olup, dar manada yorumlanır. Cezada üst sınır yaşam hakkı ihlalidir. İdam cezası çoğu ülkede kaldırılmasının nedeni suçlunun yeniden yargılanma hakkı, suçlunun düzelerek değişim, topluma yararlı olma ve cezaevinden nadiren çıkma hakkıdır. Yakınlarının suçlu ile görüşme ve sahiplenme hakkı da vardır. Nadiren mağdur yakınları da ceza uygulanma koşulu ile faili affedebilir. Toplumun suçlunun tretmanını öğrenme, geliştirme hakkının da korunması gerekir. Toplum suçludan üstün olduğundan öldürerek suçlu ile özdeşim göstermez. Diğer cezalarla ilgili görüşlerim Ruhsal Değerler Sisteminde Seçim Zamanı isimli kitabımda aktarılmış olup yakında çıkarılması planlanmaktadır.
İnsan haklarına göre vatandaş sorumluluk alma koşulu ile öfkelenir, hırçınlaşır, acımasızlaşır, haksızlık yapar, gücenir, kin tutar, böler, ayrıştırır. Yönetici, politikacı ise yetkilerini sınırlar. Onların sınırlı yetkileri yanı sıra yükümlülükleri ve görevleri vardır. Bu sebeplerle yönetici uysal, hoşgörülü, acıları paylaşıcı, bağışlayıcı, adil, sabırlı, katlanıcı, kucaklayıcı, yapıcı ve birleştiricidir. Acıları yarıştırmaz. Düzenleyici ve kontrol eden lider öngörücüdür. Disiplinlerarası çalışır.
SONUÇ: Politikacı sağlık çalışanı ve adalet temsilcisinin yaptığı gibi humanist düşüncelerle konuşabilmeli. Travmayı etkin dinleme, empati ile anlayacağız. Çözümü ise sosyal, hukuki değerlendirmelerle beraber bulacağız.
Saygı ile.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.