AKIL DUASI
İmam Ali (K.A.V.)den: Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem: “Câhillikten daha şiddetli bir fakirlik, AKILdan daha sağlam-güçlü bir mal, şaşkınlıktan daha garib bir yalnızlık, istişareden daha güçlü bir destek, tedbir gibi AKIL, günahlardan el çekmek gibi verâ, tefekkür gibi ibadet, sabır ve hayâ gibi iman yoktur. Sözün âfeti yalan, ilmin âfeti unutma, hilmin âfeti sefihlik, ibadetin âfeti aravermek-arada bir yapmak, becerikliliğin âfeti kendini beğenmek, cesaretin âfeti azgınlaşmak-haddi aşmak, cömertliğin âfeti başa kakıcı olmak, güzelliğin âfeti kendini beğenmek, saygınlığın afeti kendini beğenmek öğünmektir. Ey oğlum gördüğün bir kişiyi sakın küçümseme, eğer o kişi senden hayırlıysa baban, senin gibiyse kardeşin, senden küçükse oğlun gibi kabul et!” buyurmuştur.(Taberanî)
AKIL DUASI
(AKIL ile ilgili Kırk Hadisten yararlanılarak dile getirilmiştir)
Allahım! Aklımı artır ki ölüm tefekkürüm çoğalsın, ahrete yönelik hazırlığım artsın.
Allahım! Aklımı artır ki kölesi olmamı arzulayan nefsimi hesaba çekebileyim.
Allahım! Sevdiklerine aklı tam verirsin. Sevgini isterim senden. Aklımı tam eyle.
Allahım! En büyük ve nadide ikramın akıl nimetidir. Bahşettiğin nimetin aklımı tamamla ki adını her an anabileyim. Her şartta ve yerde seni layıkıyla övebileyim. Senin adına alıp senin adına verebileyim. Sabrı aklıma yardımcı et.
Allahım! Aklım olsun ki dinim olsun. Tam bir akıl ver bana.
Allahım! “işitmemi, görmemi ve Aklımı artır”
Allahım! Beni akılla rızıklandır ki kurtuluşa erenlerden olayım.
Allahım! Kendimi mağlup etmeyecek bir akıl ver bana. Ki gün içinde sana yöneleceğim bir saatim olsun, kendimi hesaba çekebileceğim bir saatim olsun, yaratışını düşüneceğim bir saatim olsun. Helal lokma için çalışacağım saatim olsun. ve zevklerim helalinden olsun.
Allahım! Aklımı artır ki tedbiri elden bırakmayayım.
Allahım! Aklımı artır ki bilgim artsın. Bilgimi artır ki aklım artsın. Bana daha sağlam ve güçlü bir mal olan aklı bahşet.
Allahım! Aklımı artır ki sana itaatim artsın.
Allahım! Akıl bahşet bana ki beş sınıf olan cehennem ehli
arasında olmayayım.
Allahım! Bana, Kendimi idare edebileceğim akıl, sefihlikten uzaklaşacağım hilm ve günahlardan kaçınacağım vera nimetlerini bahşet.
Allahım! Beni sana yaklaştıracak olan akıl nimetinden mahrum ve mağdur etme.
Allahım! Aklı kullanacak bir akıl ver ki tevekkül sahibi olabileyim.
Allahım! Aklımı bir an bile olsa alma ki pişman olacağım amellerde
bulunmayayım. Kaza ve kaderin devreye girmesine müstahak olmayayım.
Allahım! Aklı artıracak nimetlerinden rızıklandır, sevdir ve şifa olmasını sağla.
Allahım! Seni tevhid edecek sağlam bir iman ile insanlara sevgi ve şefkatle muamele edeceğim tam bir akıl isterim senden.
Allahım! Sana karşı gelmekten uzak tutacak akıl ver bana.
Allahım! En güzel akılla amellerimi güzelleştir ki haramlarından sakınayım ve sana itaat ettikçe itaat edeyim.
Allahım! Aklımı tamam et ki ahlakım güzel ve tam olsun. Güzel ahlakım tamam olsun ki imanım da tamam olsun. Sana tam bir imanla itaat etmeyi lutfet bana.
Allahım! Bana akıl seciyesi ve yakin mizacı ver ki günahlarımdan
tevbe edebileyim.
Allahım! Sen hayrını istediğin kula akıllı kişiyi arkadaş edersin. Benim için hayır dile ve bana akıllı arkadaş nasip et. Hayrını istediğin kullarına da beni arkadaş et ve arkadaşlığımı dileyeceğin aklı lutfet.
Allahım! Sana yakınlağımı artıracak akıl ver bana.
Allahım! Mesajlarını en güzel şekilde anlayış ile sana en güzel şekilde itaat edecek akıllı bir kul olmamı dile.
Allahım! Sırattan geçişimi kolay ve güzel yapacak akıl ver bana.
Allahım! Beni sevimli bulacağın akılla nimetlendir.
Allahım! aklımı her çeşidiyle çeşitlendir ve her birini uygulama fırsatları ver ki sana yakınlığım arttıkça artsın.
Allahım! İnsanların yanında değil katında değerimi artıracak aklı ihsan et bana ki emrini anlayabileyim. Anladığımda ise gereğini en güzel şekilde yerine getireceğim ameli lutfet.
Allahım! Senden olanları akledebilen marifet ehlinden olmamı dile.
Allahım! Beni akıllı kullarından et. Ki cahilce davrananlara yumuşak davranabileyim.Konuşmak istediğimde önce düşüneyim hayırsa konuşayım şer ise susayım. Faziletli bir amel gördüğümde fırsat bilip değerlendireyim.
Allahım! Katında şeref ve asaletim olacak akılla akıllandır.
Allahım! aklımla saygınlığımı, ahlakımla şerefimi artır.
Allahım! dünyayı öyle güzel yaratmışsın ki evi olmayana ev, malı olmayana maldır. Ondan toplayıp biriktirmek akılsızlığını bana yaşatma.
Allahım ! cahil dosttan ve akıllı düşmandan sana sığınırım.
Allahım! zarar kaynağım olacak dünyanın gayri meşru işlerinde kendini gösteren aklı değil, sevinç kaynağım olacak din işlerinde elzem olan aklı ver bana.
Allahım! bana akıl nasip et ki kurtuluşa erdirdiğin kullarından olayım.
Allahım! Bana, hidayete götürecek, kötülükten ve helak olmaktan koruyacak, imanımı tam edecek bir akıl nasip et.
Allahım! Bana, dünya ve ahrette amellerin efendisi olan aklı ikram et.
Aklı veren Yüce Allahım! Güzel bir tamamlayışla aklımı kemale erdir.
MSG
YORUMLAR
Kopyalayıp aldım bu duayı değerli hocam. Bana göre günün anlamına da uygun çok sağlam bir dua.
Şimdi size dönelim. Nerelerdesiniz hocam? Varlığınızı arattınız.
MSGEDİK
diğer yazının yorumuna da burdan teşekkür edeyim ve sorduğun soruyu buradan cevaplayayım. inşallah itiraf yazısı devam eder. yarım kalan bir çok çalışmamı tamamlamak istiyorum artık. lakin sağlık sorunları yavaşlatıyor.
eşine merve ve sudeye selamlar. mutlu ve sağlıcakla kalınız.
Aynur Engindeniz
İnşallah "itiraf" tamamlanır. Sizin bu derya gibi anlatımınız sayfalara dökülmeli artık. Uzun zamandır yoktum. Bir bebeğimiz daha dünyaya merhaba dedi. Adı Zeynep Narin. O da ellerinizden öper. Kızım iki yaşına geldi. Artık yazmaya ve okumaya daha çok vaktim var. ve sizi burada daha çok görmek isterim.
Saygılarımla.