ATATÜRK ÜN GENÇLİĞE HİTABESİ
Ey Türk Gençliği!
Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyetini, ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir.
Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin, en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek, dahilî ve haricî bedhahların olacaktır. Bir gün, İstiklâl ve Cumhuriyeti müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şerâitini düşünmeyeceksin! Bu imkân ve şerâit, çok nâmüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklâl ve Cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şerâitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri şahsî menfaatlerini, müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhit edebilirler. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir.
Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerâit içinde dahi, vazifen; Türk İstiklâl ve Cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!
Mustafa Kemal Atatürk
20 Ekim 1927
____________________________________________________
TÜRK ULUSUNUN VE TÜRK GEÇLİĞİNİNİN 19 MAYIS GENÇLİK VE SPOR BAYRAMINI İÇTENLİKLE KUTLUYORUM.
Kemal Polat 19.Mayıs 2015
YORUMLAR
Çok teşekkür ederim değerli şairim Hazan hanım. CUMHURİYETE VE ATATÜRK İLKELERİNE HER ZAMAN GÖNÜL DOLUSU SEVGİNİZ, SAYGINIZ, ÇOKÇA DUYARLIĞINIZ OLDUĞUNU BİLİRİM. VE NE KADAR ÇOK İHTİYACI VAR BU CUMHURİYETİN, BU TOPLUMUN SİZLER GİBİ MEFKURECİ EĞİTİM VE ÖĞRETİM GÖNÜLLÜLERİNE NE KADAR ÇOK İHTİYAÇ VARDIR; HEP DÜŞÜNÜRÜM, SİZLER GİBİ BİRİKİMLİ VE ÇAĞDAŞLIĞA DOĞALLIĞA İNANMIŞ BİLHASSA KADINLARIMIZIN ÇOĞALMASINI, ONLARIN TOPLUMUMUZDA HAKKETTİKLERİ YERİ ALMALARINI.
ÇOK SAĞOLUNUZ. İYİ Kİ VARSINIZ, VEFANIZIN VE DUYARLIĞINIZIN TAKTİRKARINIZIM ÇOKÇA SAYGILARIMLA SELAMLADIM DEĞERLİ DOST ŞAİRİM HAZAN HANIM SİZİ. KEMAL POLAT
Her okuyuşumda yüreğim titrer, derinden hissederim.Her okuyuşumda yeni okuyormuşçasına heyecan kaplar benliğimi, her okuyuşumda tarifsiz duygular kaplar..Tüm gençlerimiz okumalı yürekten, ruhlarının derinliklerinde hissetmeliler. Mustafa Kemal Atatürk,, yarınlarımızı gençlerimize armağan etti çünkü...Tebriklerimle Kemal Bey.. Tekrar okumak, , hissetmek çok özeldi edebiyat defterinde...Geç kalmışlığımı mazur görün.İl dışında olduğumdan, bilgisayar açamadım, cep telefonuyla yazılar küçük göründüğünden zorlanıyorum..Saygı, selamlarımla gönül dolusu..
kempol
ÇOK SAĞOLUNUZ. İYİ Kİ VARSINIZ, VEFANIZIN VE DUYARLIĞINIZIN TAKTİRKARINIZIM ÇOKÇA SAYGILARIMLA SELAMLADIM DEĞERLİ DOST ŞAİRİM HAZAN HANIM SİZİ. KEMAL POLAT
Çok teşekkür ederim duyarlı yürek sevgili adaşım, onur duydum anlamlı ziyaretinizden ve yorumunuzdan.
Bu duyarsız halk için, anlamayan, kulağının üzerine yatıp sürekli uyuyanlar için hiç bir şey yapmak gelmiyor içimizden. Sadece an ları değerlendiren gençlere belki uyarı olur umuduyla, bizleri dinlemiyor, duymuyor, çabalarımızı görmüyorlar; belki ATATÜRK ün seslenişinden etkilenirler.
saygı ve sevgilerimle selamladım değerli kardeşim seni. Kemal Polat
kempol
Çok teşekkür ederim duyarlı yürek sevgili adaşım, onur duydum anlamlı ziyaretinizden ve yorumunuzdan.
Bu duyarsız halk için, anlamayan, kulağının üzerine yatıp sürekli uyuyanlar için hiç bir şey yapmak gelmiyor içimizden. Sadece an ları değerlendiren gençlere belki uyarı olur umuduyla, bizleri dinlemiyor, duymuyor, çabalarımızı görmüyorlar; belki ATATÜRK ün seslenişinden etkilenirler.
saygı ve sevgilerimle selamladım değerli kardeşim seni. Kemal Polat